دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری گفت: امروزه مدل‌های تضمین و ارتقای کیفیت در بعضی از سازمان‌های اقتصادی کشور اجرا می‌شود که جای خالی آن در آموزش عالی مشاهده می‌شود.

جای خالی ارتقای کیفیت در آموزش عالی

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همایش شیمی گفت: بدون ترديد توسعه کمی آموزش عالی، يکی از دستاوردهای ضروری، اجتناب ناپذير و درخشان نظام بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌آيد.

وی ادامه داد:البته سیاست‌های توسعه کمی، از ابتدا دغدغه کیفیت آموزش عالی را به همراه داشته و با زیاد کردن جمعیت دانشجویی و تنوع بخشی به سیستم‌های آموزش عالی به خاص در بخش غیردولتی این دغدغه‌ها جدی‌تر و پررنگ تر شده است است.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری افزود: دانشگاه‌ها و سایر مراكز آموزش عالی در كشورهای در حال توسعه با مسائلی همچون نارسایی‌های اداری و مدیریتی، تأمین منابع انسانی و مالی، نابرابری فرصت‌های آموزشی روبه‌رو هستند که روندهای یاد شده است می‌توانند پرسشها دست به گریبان آموزش عالی را بیش از پیش زیاد کردن دهند.

جای خالی ارتقای کیفیت در آموزش عالی

توفیقی گفت: ما باید یک بازبینی در بخش آموزش عالی کنیم و با یک چشم انداز روشن به سمت آموزش عالی پیش رویم.

وی با بیان اینکه كیفیت نظام‌های آموزش عالی در اغلب كشورهای دنیا تحت تاثیر عوامل چندگانه‌ای قرار گرفته است اظهار کرد: از جمله این عوامل می‌‌توان به بعضی روندهای ناشی از جهانی شدن اشاره كرد؛ جهت مثال، استفاده بیش از پیش از نوآوری‌های علمی در توسعه اقتصادی، دانش محور شدن اقتصاد و عرضه آموزش عالی بدون توجه به مكان و وقت و آموزش عالی بدون مرز را می‌توان نام برد.

دبیر همایش بیان کرد: خوشبختانه کشورمان در زمینه چاپ مقالات به رده خوبی رسیده و می‌توان در این زمینه عرض اندام کنیم.

توفیقی ادامه داد: امروزه مدل‌های تضمین و ارتقای کیفیت در مجامع توسعه یافته و در بعضی از سازمان‌های اقتصادی کشورمان اجرا می‌شود که جای خالی آن در آموزش عالی مشاهده می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری گفت: امروزه مدل‌های تضمین و ارتقای کیفیت در بعضی از سازمان‌های اقتصادی کشور اجرا می‌شود که جای خالی آن در آموزش عالی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه دانش‌بنیان آموزش عالی، دو نسل آموزش عالی نخبه پرور و تربیت نیرو جهت صنعت را پشت‌سر گذاشته است یادآورشد: نسل سوم آموزش عالی فراگیر و انبوه است و جهت رسیدن به توسعه پایدار همه باید تحت آموزش عمومی و عالی قرار گیرند تا جامعه زیست پایدار پیدا کند.

انتهای پیام/

ارتقای کیفیت در آموزش عالی مغفول مانده است

واژه های کلیدی: فناوری | آموزشی | اقتصادی | همایش | آموزش | اخبار دانشگاهی | وزارت علوم | آموزش عالی


برچسب ها: , , , , , , ,