وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان بعضی از آن‌ها می‌پردازیم.

اعلام نتیجه های اولیه کنکور ۹۶ تا نیمه مردادماه ، توضیحات وزیر علوم در مورد رفتن یا ماندنش در کابینه دوازدهم

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛وزارت علوم در هفته ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بود حال با شما را با این رویدادها آشنا می کنیم.

ارتقای ارتباط بین صنعت و دانشگاه

محمد فرهادی وزیر علوم گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه تقویت شده است و دانشگاه ها باید در این زمینه ماموریت گرا باشند.
فرهادی گفت: رویکرد وزارت علوم در دولت یازدهم توجه به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز جهت فعالیت پارک‌های علم و فناوری شخصی و تخصصی در حوزه‌های متفاوت بوده است.

اعلام نتیجه های اولیه کنکور ۹۶ تا نیمه مردادماه

حسین توکلی سخنگوی شرکت سنجش آموزش کشور گفت: تايج اوليه آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، تا ۱۵ مردادماه اعلام می شود.
توکلی تصریح کرد: ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ نفر در اين آزمون نام نويسی کرده اند و با توجه به اينکه بعضی از داوطلبان در ۲و يا سه گروه آزمايشی نام نويسی کردند.

اعلام نتیجه های اولیه کنکور ۹۶ تا نیمه مردادماه ، توضیحات وزیر علوم در مورد رفتن یا ماندنش در کابینه دوازدهم

راه اندازی مراکز رشد در کنار واحد‌های علمی کاربردی

امید حدادبزرگ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی گفت: مراکز دانشگاهی تقاضای تاسیس مراکز رشد در جهت تجاری سازی محصولات خود را کرده اند.
وی تأکید کرد: در کنار مراکز آموزش مهارتی قرار است بر طبق تفاهم نامه و ابلاغیه‌ای که از طرف وزارت علوم صادر شده، باید مراکز رشد راه‌اندازی شود و در این میان ۱۳۰ مرکز متقاضی تأسیس چنین مراکز علمی در کنار واحد‌های آموزشی خود شده‌اند.

بخش شخصی باید بر روی ریل حرکت کند

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش شخصی باید قطارش را بر روی این ریل قرار دهد، ولی بخش خصوصی تا زمانی که به دولت اعتماد نکند وارد علم و فناوری نمی‌شود.

وی ادامه داد: بخش شخصی زمانی سرمایه را وارد می‌کند که اعتماد داشته باشد، هنگامی که از هر مسیری اصل ۴۴ را اجرا می‌کنیم به دولت منتهی می‌شود بخش شخصی نمی‌تواند اعتماد کند و سرمایه بیاورد.

شناسایی ۱۴ هزار شغل در کشور

محمد حسین امید مدیر دانشگاه علمی کاربردی گفت: در دنیا ۱۷ الی ۱۸ هزار شغل آشنا شده است که در کشور ما این عدد به ۱۴ هزار شغل می رسد.
امید تاکید کرد: در حال شناسایی مشاغل در کشور هستیم و جهت این منظور آموزش هایی را آینده نگری کرده ایم تا بتوانیم در جامعه زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان بعضی از آن‌ها می‌پردازیم.

توضیحات وزیر علوم در مورد رفتن یا ماندنش در کابینه دوازدهم

محمد فرهادی وزیر علوم گفت: هنوز دولت تمام نشده و ما کارمند دولت هستیم.
وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزینه های مطرح شده است درخصوص وزارت علوم را تایید می کنید، اظهار داشت: همه افرادی که به عنوان گزینه مطرح شده است اند خوب هستند.

چشم انداز حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد روشن است

علی اکبر ولایتی مدیر هیات موسس و هیات امنا گفت: امور مربوط به حوزه پزشکی به گونه ای است که اگر وقفه ای ایجاد شود، در شتاب علمی حوزه پزشکی دنیای امروز جا مانده و زحمات قبلی هدر می‌رود.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه پزشکی یکی از سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین حوزه‌هاست. تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اتفاقی بی‌سابقه و سخت بود که با تلاش‌های دلسوزانه مسئولان حوزه پزشکی این دانشگاه مقدور شد.

راه اندازی آموزش مجازی عتبات دانشگاهیان

محمدرضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: از آنجایی که زائرین دانشگاهی خواهان اطلاعات بیشتری در خصوص عتبات و آمادگی جهت این سفر هستند به همین منظور سامانه آموزش مجازی مشمول بر سه درس” گفتاری اطراف عاشورا، آداب و احکام زیارت و حیات پاکان” راه‌اندازی شده است و متقاضیان می‌توانند به آدرس الکترونیکی samane.labbayk.ir مراجعه و با وارد کردن مشخصات خود از این بسته‌های آموزشی استفاده کنند.

وی گفت: آموزش مجازی به زائرین عتبات دانشگاهیان بعد از عضویت نهایی زائرین مهم و ذخیره در سامانه آموزش مجازی شروع شده است است و از بین زائرانی که با موفقیت دوره‌های آموزش مجازی را تا آخر شهریور ماه بگذرانند به ۳۱۳ نفر کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی و به ۳ نفر به قید قرعه کمک هزینه ۵۰۰ هزار تومانی تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اعلام نتیجه های اولیه کنکور ۹۶ تا نیمه مردادماه ، توضیحات وزیر علوم در مورد رفتن یا ماندنش در کابینه دوازدهم

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | وزارت علوم | دانشگاه | فناوری | اندازی | آموزشی | کاربردی | دانشگاه | پزشکی | آموزش | اعتماد


برچسب ها: , , , , , , , , ,