معاون پارلمانی دانشگاه آزاد گفت: تمام ۲۹۰۰ رشته‌ محل مورد مناقشه وزارت علوم و دانشگاه آزاد به کار خود ادامه می‌دهند.

تمامی ۲۹۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد قانونی هستند

به گزارش حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ علیرضا منادی معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در خصوص تعیین وظیفه ۲۹۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد که وزارت علوم دستور از بین بردن آنها را داده بود، گفت: تمامی رشته‌های فوق سه شرط توافق شده است در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را دارند بنابراین به کار خود ادامه می‌دهند و حتی اگر نداشتند نیز به علت قانونی بودن تمامی رشته محل‌ها جذب دانشجو در این رشته‌ها متوقف نخواهد شد.

وی افزود: طبق قانون مصوب مجلس در سال ۶۷ که با صراحت می‌گوید، رشته‌های دانشگاه آزاد با تصویب هیات سه نفره (نمایندگانی از وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی) قانونی به شمار می‌آید، دانشگاه آزاد به کار خود ادامه خواهد داد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: تمامی ۲۹۰۰ رشته محل اعلام شده است قانونی هستند ولی با این وجود وزارت علوم نسبت به آنها مخالفت کرد که کمیسیون آموزش مجلس سه شرط را جهت ادامه فعالیت این رشته ها در نظر گرفت و با توجه به اینکه همه رشته محل‌ها می‌توانند شرایط توافق شده است در کمیسیون را کسب کنند می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

تمامی ۲۹۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد قانونی هستند

منادی با بیان اینکه دغدغه‌های کیفی وزارت علوم جهت دانشگاه آزاد قابل درک است و دانشگاه به دنبال زیاد کردن کیفیت‌ رشته‌ها هست، تاکید کرد: هرچند بنا بر جلسه یکسان با مسئولان وزارت علوم در محل این وزارتخانه بنا شد دانشگاه آزاد نظارت مجددی بر کم و کیف رشته محل‌های خود داشته باشد، ولی در حال حاضر تمامی ۲۹۰۰ رشته محل‌ها سرجای خود هستند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم دیگر نمی‌تواند ایراد وارد کند چراکه شروط را در کمیسیون پذیرفته و ویدئو جلسه کمیسیون نیز موجود هست، گفت: همه رشته محل‌ها دارای سه شرط هستند به همین علت در دفترچه آمده و دانشجویان بسیاری نیز عضویت کردند.

انتهای پیام/

دغدغه‌های کیفی وزارت علوم جهت دانشگاه آزاد قابل درک است

واژه های کلیدی: وزارت علوم | دانشگاه | قانونی | کمیسیون | دانشگاه | توافق | آموزش | رشته محل های دانشگاه آزاد


برچسب ها: , , , , , ,