وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جهت کارهای فنی‌و‌حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی به تصویب رسیده هست.

فیلتر سامانه کارورزی کار من نیست ، تصویب اعطای 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به بخش فنی حرفه‌ای

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبحگاه امروز در مراسم امضاء قرارداد همکاری پرداخت وام خاص دکتری بین صندوق رفاه دانشجویان و بانک عامل با اشاره به هم افزایی بین دانشگاه ها، وزارت علوم و بانک توسعه تعاون با اشاره به منابع خوب نیروی انسانی در کشورمان اظهار داشت: ما باید از منابع خوب نیروی انسانی در جهت تحول و پیشرفت هر چه زیاد کشور استفاده کنیم تا مانند کشورهایی، چون ژاپن و کره به رشد قابل توجهی در منطقه و دنیا برسیم.

عبارات مهم : برنامه ریزی – وزیر تعاون
وی بیان کرد: یکی از پرسشها ما استفاده از ظرفیت منابع انسانی ارزشمندمان است و این مسئله نقشی اساسی در توسعه کشور دارد که باید به صورت گسترده تری از پتانسیل جوانان و بخصوص افراد نخبه استفاده کرد.

ربیعی ادامه داد: در حال حاضر تعاونی های مختلفی با اخذ مجوز از شرکت برنامه و بودجه همکاری های خوبی در حوزه دانشگاهی دارند و این وزارتخانه برنامه اشتغالش در شورای عالی اشتغال به تصویب رسیده و همچنین اولویت ها و برنامه ریزی ها در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز در همین شورا مصوب شده است است و امروزه در حوزه های لجستیک، آی سی تی و گردشگری خدمات مختلفی ارائه می دهد.

وزیر کار عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع تسهیلا تی مصوب شده است است که جهت انجام کارهای فنی و حرفه ای اعتباری در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه دانشگاهی تخصیص داده شده است داده شده است است تا دانشجویان تر م آخر که مسئله سربازی ندارند بتوانند با آموزش های مهارتی وارد بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه در رشته های علوم انسانی نگرانی من زیاد از سایر حوزه ها هست، افزود: از طرح های یارانه به کارانه با نشانه ایجاد اشتغال راه اندازی شده است است که از سال ۹۴ به صورت پایلوت در ۳ استان گلستان، قزوین و کردستان اجرا و به وسیله شورای اشتغال بودجه اش تأمین و به صورت پایلوت مصوب شده است هست.

وزیر کار یادآور شد: یکی از سیاست های رفاهی دولت زیاد کردن توانمندی دانشجویان هست.

ظرف ۲۴ ساعت مجوز صادر می کنم!
علی ربیعی در حاشیه مراسم امضا قرارداد همکاری خاص دکتری بین صندوق رفاه دانشجویان و بانک توسعه تعاون که امروز در وزارت علوم برگزار شد، در جمع خبرنگاران در توضیح سامانه کارورزی دولت که در حال حاضر فعال هست، گفت: این سامانه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ شروع کرده، بنابراین امر جدیدی نیست.

وی در ادامه در خصوص فیلتر سامانه کارورزی دکتر قالیباف از کاندیدای دور دوازدهم ریاست جمهوری نیز گفت: من این سامانه را فیلتر نکرده ام در واقع این امر حاکمیتی است و کسی نمی تواند بدون داشتن مجوز اقدام به راه اندازی سامانه و انجام فعالیت های مربوط شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: آقای قالیباف تاکنون جهت درخواست مجوز در جهت راه اندازی سامانه کار اقدام نکرده اند و من قول می دهم اگر ایشان در این زمینه درخواستی داشته باشد طی ۲۴ ساعت مجوز مورد نیاز را به ایشان ارائه دهم.

فیلتر سامانه کارورزی کار من نیست ، تصویب اعطای ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به بخش فنی حرفه‌ای

پرداخت تسهیلات به دانشجویان دکتری با نشانه اصلاح شرایط تحصیل

در ادامه مراسم حجت الله مهدیان مدیر عامل بانک تعاون گفت: این بانک به فارغ التحصیلان مقطع دکتری تسهیلات پرداخت می کند.

وی ادامه داد: بعد از سپرده گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی صندوق رفاه دانشجویان، امسال ۴۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات طی ۱۶ مرحله به معرفی شدگان از سوی این صندوق پرداخت می کند.

مدیرعامل بانک تعاون بیان کرد: این تفاهم نامه شرایط را جهت تحصیل دانشجویان بهتر می کند و بانک توسعه تعاون از تشکل های تعاونی و حتی غیر تعاونی جهت توسعه اشتغال حمایت می کند.

مهدیان عنوان کرد: تسهیلات اعطایی در قالب عقد قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود و مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی بر اساس تعداد مراحل اعطای تسهیلات و سال ورود دانشجویان متفاوت خواهد بود؛ ضمن آنکه بازپرداخت نخستین قسط به وسیله دانشجو یک سال بعد از اتمام سنوات مجاز تحصیلی وی است..

مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: نخستین مرحله پرداخت تسهیلات تا آخر خردادماه ۹۶ شروع خواهد شد و معرفی شدگان با در دست داشتن معرفی نامه از سوی صندوق می توانند با مراجعه به شعب بانک توسعه تعاون، تشکیل پرونده دهند.

وی گفت: این بانک ۷۰ درصد تسهیلات خود را به بخش تعاون و ۳۰ درصد بقیه را به حوزه غیر تعاونی تخصیص داده شده است می یابد.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | وزیر تعاون | علی ربیعی | دانشجویان | برنامه | تسهیلات | منابع | معرفی | صندوق | اشتغال


برچسب ها: , , , , , , , , ,