وزیر علوم گفت: موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی در تکمیل فضاهای آموزشی، طرح های عمرانی و تجهیز آزمایشگاه های خود می توانند از تسهیلات بانک ملی کشور عزیزمان ایران استفاده کنند و فعالیت های خود را سرعت ببخشند.

بهره مندی موسسات غیر انتفاعی از تسهیلات بانک ملی

به گزارش حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم در مراسم امضای تفاهم نامه با بانک ملی گفت: آموزش عالی در کشور گستره وسیعی دارد و مشمول بر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ موسسه است و جمعیت دانشجویی و دانشگاهی کشور قابل ملاحظه است.

وی افزود: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و به خاص موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی در تکمیل فضاهای آموزشی، طرح های عمرانی و تجهیز آزمایشگاه های خود می توانند از تسهیلات بانک ملی کشور عزیزمان ایران استفاده کنند و فعالیت های خود را سرعت ببخشند.

وزیر علوم با اشاره به رشد همکاری خیّران در آموزش عالی گفت: با استفاده از تسهیلات بانکی، خیّران می توانند جهت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فضاهای آموزشی، رفاهی و ورزشی احداث کنند و به تدریج هزینه را در قالب وام به بانک ملی کشور عزیزمان ایران بازپرداخت کنند.

بهره مندی موسسات غیر انتفاعی از تسهیلات بانک ملی

ضرورت حمایت از وزارت علوم به عنوان یک نهاد ملی و عمومی

براساس این گزارش، محمد رضا حسین زاده مدیر هیات مدیره و مدیرعامل بانک ملی کشور عزیزمان ایران نیز در این مراسم، همکاری با وزارت علوم را کمک به رشد فرهنگ و علم در کشور دانست و گفت: بانک ملی کشور عزیزمان ایران یک نهاد عمومی و متعلق به همه کشور است و حمایت از وزارت علوم نیز به عنوان یک نهاد ملی و عمومی در جهت منافع همه مردم است.

وی افزود: کمک به برطرف نیازهای کارکنان و اعضای هیئت علمی، همکاری در طرح های عمرانی خیّران در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری از محورهای حمایت بانک ملی کشور عزیزمان ایران از آموزش عالی کشور است.

موضوع تفاهم نامه همکاری وزارت علوم و بانک ملی ایران، گسترش و ارتقای کمّی و کیفی همکاری های فی مابین هست. اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن به اعضای هیات علمی وزارت علوم، دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری، اعطای تسهیلات خرید ماشین و کالا و تعمیر مسکن و برطرف نیازهای اساسی خانوار به اعضای هیات علمی و کارکنان وزارت علوم، دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه، بانک ملی کشور عزیزمان ایران خدمات افتتاح انواع حساب های متمرکز بانکی و ارائه انواع خدمات بانکی، استفاده از بستر شبکه تخفیف این بانک، صدور انواع کارت های الکترونیکی و خدمات نوین بانکداری الکترونیک را به وزارت علوم و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ارائه می دهد.

وزیر علوم گفت: موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی در تکمیل فضاهای آموزشی، طرح های عمرانی و تجهیز آزمایشگاه های خود می توانند از تسهیلات بانک ملی کشور عزیزمان ایران استفاده کنند و فعالیت های خود را سرعت ببخشند.

همچنین ایجاد گیشه و باجه در محل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری به منظور سهولت عملیات بانکی و ارائه خدمات نوین بانکداری اینترنتی شبا، ساتنا، درگاههای پرداخت اینترنتی و همراه بانک، از تعهدات دیگر بانک ملی کشور عزیزمان ایران در این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه وزارت علوم، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری محل های مناسب و امکانات مورد نیاز جهت ایجاد شعبه، باجه و یا گیشه بانک ملی کشور عزیزمان ایران تخصیص داده شده است می دهند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت علوم | دانشگاه | استفاده | فناوری | آموزشی | دانشگاه | تسهیلات | ایران | انواع | آموزش | همکاری


برچسب ها: , , , , , , , , ,