سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری بدون لذت در کلاس های درس انجام می شود، گفت: در چنین شرایطی پایداری در یادگیری حاصل نمی شود.

انتقاد سرپرست دانشگاه فرهنگیان از شیوه آموزشی کلاس های درس کشور

به گزارش خبرنگارخبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گردهمایی یکسان مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونان آموزش ابتدایی که امروز برگزار شد؛ در مورد عوامل مهم در یادگیری اظهار کرد: نظام آموزشی ما در حال حاضر به بعد تربیت توجه چندانی ندارد در حالیکه در سند تحول نظام تربیت رسمی و عمومی مورد توجه قرار گرفته و در صورتی می توان یادگیری را کامل دانست که فرد هویت خود را با این آموزه ها بشناسد و در چنین حالتی تربیت نیز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: یادگیری بدون لذت زائده ای است که امکان جداشدن از یاد گیرنده را دارد و یادگیری لذت بخش باید در کلاس و مدرسه مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در آموزش و پرورش این شرایط بسیار کمیاب بوده و در مواردی دانش آموزان پاسخی روشن جهت آموزش مطالب درسی دریافت نمی کنند و همین مسئله یعنی تعلیق در فهم سودمندی محتوا در روند یادگیری کسالت ­آور است .

انتقاد سرپرست دانشگاه فرهنگیان از شیوه آموزشی کلاس های درس کشور

مهرمحمدی به مسئله مسابقه در کلاس های درس اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که مسابقه بین دانش آموزان شدت پیدا کند یادگیری با مسئله مواجه می شود و این مسئله در حالی است که دانش آموزان در کلاس های درس به شدت با این پدیده مواجه هستند ولی هر فرد باید در مسابقه با خود باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به مسئله فضای آموزشی کلاس های درس اشاره کرد و گفت: در سفری که به ژاپن داشتم نوع کلاس های درس به گونه ای بود که با بیرون ارتباط داشته باشد ولی در کلاس های ما به جهت نوع معماری دیوارها به گونه ای طراحی شده است که قطع ارتباط با محیط بیرون را شاهد هستیم و همین عامل باعث محدود شدن یادگیری و لذت از آن است.

مهرمحمدی ادامه داد: خلاقیت در روش های آموزشی مسئله ای است که به لذت یادگیری کمک می کند و باید ببینیم چقدر کلاس های درس ما ظرفیت چنین مسئله را دارا هستند به عنوان مثال کلاس های درس چقدر می توانند به نمایش و آموزش از این طریق بپردازند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مسائلی که به یادگیری لذت بخش کمک می کند مسئله علاقه به این روند هست. در شرایطی که دانش آموزان بدانند به علت علاقه به آنها چنین فضایی ایجاد شده است و معلمان نیز این وقت را ایجاد کنند لذت یادگیری مضاعف خواهد شد و کانون پرورشی فکری در این روند می تواند کمک کننده باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری بدون لذت در کلاس های درس انجام می شود، گفت: در چنین شرایطی پایداری در یادگیری حاصل نمی شود.

انتهای پیام/

اما و اگرهای شیوه های آموزشی در کلاس های درس

واژه های کلیدی: یادگیری | دانشگاه | خبرنگار | فرهنگیان | مسابقه | ارتباط | آموزشی | دانشگاه | آموزش


برچسب ها: , , , , , , ,