معاون وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات گفت: فضای کسب و کار در حوزه ICT تبعیض جنسیتی

سود کلان شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید اپلیکیشن‌ ، اقتصاد حوزه ICT تب

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبحگاه امروز در مراسم سومین مناسبت بین المللی روز جهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات که در دانشکده شریعتی دانشگاه فنی حرفه ای برگزار شد، با اشاره به کارآفرینی دانشگاه های فنی و حرفه ای اظهار داشت: نسل اول دانشگاه ها آموزشی و در حال حاضر به نوآوری و کارآفرینی تبدیل شده است است و مراکز آموزش عالی می توانند منشأ تولید نوآوری و خلاقیت باشند.

عبارات مهم : خلاقیت
وی بیان کرد: ICT می تواند ارتباط بین صنعت و دانشگاه را ارتقاء بخشد و باعث کارآفرینی در بین افراد و بخصوص دختران شود و در این زمینه تولید محتوای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار هست.

براری ادامه داد: دختران به وسیله اپلیکیشن های متفاوت در اینترنت می توانند کسب و کاری راه اندازی کنند و خلاقیت و نوآوری های خود را در این عرصه به رخ بکشانند.

وی عنوان کرد: اقتصاد فعال در اینترنت تبعیض جنسیتی را از بین می برد و به نظرم حوزه ICT خوابیدن فراهم کرده تا هر فرد نوآوری بتواند در این فضا یک کسب و کار ایجاد کند.

براری ادامه داد: آینده نگری ما در برنامه ششم توسعه در حوزه اقتصاد ICT رشد ۳ برابری این نوع کسب وکار در اینترنت است و به نظر می رسد گردش مالی این نوع شغل به وسیله اپلیکیشن های متفاوت به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی تأکید کرد: با همکاری بخش شخصی بستر هایی در دانشگاه فراهم شده است که دانشجویان با راه اندازی یک شرکت دانش بنیان فارغ التحصیل شوند و تا به امروز این طرح در ۱۵ دانشگاه کشور شکل گرفته و عالی ترین وقت جهت کسب و کار و نوآوری در محیط دانشگاه هست.

براری تصریح کرد: فشار روانی جامعه نوآوری در خلاقیت را از جوانان می گیرد و فارغ التحصیلان به مشکل می توانند در حوزه های متفاوت خلاقیت و استعداد بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنند و به نظرم در محیط دانشگاه یک آرامشی جهت ایجاد کارآفرینی وجود دارد.

وی ادامه داد: یک مرکز کارآفرینی در دانشکده شریعتی ایجاد می شود تا شرکت های دانش بنیان متفاوت متناسب با رشته های تحصیلی این دانشکده راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید به سمت تولید محتوای دیجیتال بروند، افزود: به وسیله یک اپلیکیشن در حوزه ICT دانشجویان و بخصوص دختران می توانند در اقتصاد و فضای کسب و کار ورود پیدا کنند و محصولات فناور خود را در بازار های داخلی و حتی منطقه به فروش برسانند.

براری گفت: نقش ICT در توسعه اقتصادی انکار ناپذیر است و به نظر من نخستین بستر آن می تواند در خانواده شکل بگیرد.

حوزه ICT فضایی مناسب جهت کسب و کار دانشجویان دختر
در ادامه مراسم بهادری معاون توسعه صنعت و اعتبار بخشی شرکت فناوری و اطلاعات گفت: فضای ICT تبعیض جنسیتی را در حوزه اقتصاد و کسب و کار از بین می برد و دانشجویان دختر با تولید محتوای دیجیتال می توانند با قدرت و با نشانه ایجاد خلاقیت و نوآوری به کارآفرینی بپردازند.

وی بیان کرد: استارت آپ های دانشگاهی در دانشگاه ها مقدمه ایجاد کسب و کار و راه اندازی شرکت های دانش بنیان نوپا است و صاحبان این استارت آپ ها می توانند محصولات فناورانه خود را در بازارهای داخلی و بین المللی به فروش برسانند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خلاقیت | دانشجویان | اقتصاد | دانشگاه | دانشگاه | اقتصادی | کارآفرینی | فناوری اطلاعات


برچسب ها: , , , , , ,