رییس دانشگاه امیرکبیر گفت:دانشگاه‌های بزرگ و مطرح مانند دانشگاه امیرکبیر در کشور زیاد نیستند بنابراین نباید پذیرش دانشجویان کارشناسی در این نوع دانشگاه‌ها کم کردن یابد.

افزایش ظرفیت دانشجو در دانشگاه امیرکبیر

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: ظرفیت جذب دانشجویان دکتری طبق ضوابط و براساس ظرفیت اساتید تعیین می شود.

عبارات مهم : پذیرش دانشجو – دانشجویان
وی افزود: به این ترتیب ما مشخص کردیم بعضی از اساتید می توانند ۲ یا نهایت ۹ دانشجو ظرفیت داشته باشند و بعضی از اساتید هم شاید نتوانند پذیرش دانشجو داشته باشد بنابراین ما ظرفیت اساتید را حساب می کنیم و به این ترتیب دانشجو پذیرش می کنیم.

رییس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد:با توجه به اینکه تعداد اساتید دانشگاه امیرکبیر هر سال زیاد کردن پیدا می کند، بر همان اساس تعداد دانشجویان دکتری نیز زیاد میشود.

معتمدی تصریح کرد: بر این باور هستیم که حضور اساتید باتجربه این دانشگاه با سوابق علمی منجر شده است که از این وقت خاص نهایت بهره را در بازسازی هرچه بهتر این دانشگاه ببریم.
وی یادآورشد: نشانه از اصلاح ظرفیت های دانشگاه زیاد کردن پذیرش دانشجوی کارشناسی است که این روند در سال گذشته ایجاد شد و برنامه داریم جهت سال آینده نیز روند زیاد کردن ظرفیت ها ادامه یابد.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: زیر بنای آموزشی دانشگاه های بزرگ کشور دوره های کارشناسی است بنابراین نباید ظرفیت این دوره ها کم کردن یابد.
معتمدی اضافه کرد: زیاد کردن ظرفیت پذیرش در دوره های کارشناسی این دانشگاه به معنای کم کردن ظرفیت مقاطع تحصیلات تکمیلی نیست.
وی تصریح کرد: برنامه داریم نسبت ظرفیت دانشجویان کارشناسی دانشگاه را به ۵۰ درصد زیاد کردن دهیم تا براین اساس تعادلی میان پذیرش در این دوره ها با پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایجاد شود.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآورشد: دانشگاه های بزرگ و مطرح مانند دانشگاه امیرکبیر در کشور زیاد نیستند بنابراین نباید پذیرش دانشجویان کارشناسی در این نوع دانشگاه ها کم کردن یابد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: پذیرش دانشجو | دانشجویان | دانشگاه | دانشجو | دانشگاه | دانشگاه امیرکبیر | پذیرش دانشجو | دوره کارشناسی


برچسب ها: , , , , ,