معاون امور توسعه علمی و فرهنگی شرکت برنامه و بودجه گفت: ۴۴۰ میلیارد تومان جهت تأ‌مین شرایط تحصیلی به دانشجویان پرداخت می‌شود که منابع آن از بودجه صندوق رفاه پیش‌بینی شده است هست.

اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومانی جهت اصلاح شرایط تحصیلی

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور توسعه علمی و فرهنگی شرکت برنامه و بودجه صبحگاه امروز در مراسم امضاء قرارداد همکاری پرداخت وام خاص دکتری بین صندوق رفاه دانشجویان و بانک عامل اظهار داشت: ما شاهد دستاوردهای ارزنده ای در حوزه علم و فناوری در کشور بودیم بطوریکه در سال ۲۰۱۶ رشد علمی کشور را به ۱۶ درصد رسانده و رتبه اول دنیا را کسب کردیم و در این راستا باید بگویم که فاصله ما با کشور دوم از نظر رشد تولید علمی به میزان ۸ درصد است و ما با کشور روسیه از این منظر فاصله چشمگیری داریم.

عبارات مهم : شرکت های دانش بنیان – وزارت علوم
واعظ مهدوی ادامه داد: تعداد مقالات بالای یک درصد از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است و امروزه ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ۸۰ هزار شغل را ایجاد کرده که بر طبق آینده نگری ها این میزان در سال ۹۶ به ۱۰۰ هزار نفر می رسد.

وی با بیان اینکه میزان فروش محصولات شرکت های دانش بنیان در سال گذشته در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده هست، افزود: اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاه ها به صورت کامل و صددرصد به آن ها تخصیص داده شده است داده شده است است و جهت دانشگاه های سبز مبلغی به میزان ۲۵ میلیارد تومان تأمین اعتبار شد و زیاد کردن این رقم به ۴۰ میلیارد تومان به وسیله مجلس به تصویب رسیده هست.

واعظ مهدوی ادامه داد: بودجه دانشگاه های سبز به وسیله وزارت علوم ابلاغ شده است و جهت پیشبرد علوم پایه اعتبارات خاصی آینده نگری شده است است و همچنین ساماندهی دانشگاه ها و انطباق آن ها با آما یش سرزمینی و همچنین کارورزی فارغ التحصیلان یکی از اولویت های مهم و مهم وزارت علوم هست.

وی گفت: در حدود ۱۰۰ هزار نفر در مقطع دکتری در وزارت علوم مشغول به تحصیل هستند که مسئله اشتغال و جذب آن ها در واحدهای صنعتی بسیار مهم هست.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: شرکت های دانش بنیان | وزارت علوم | دانشگاه | دانشگاه | اعتبار | وام | وام دانشجویی | دکتری


برچسب ها: , , , , , ,