معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: با کم کردن میزان مصرف نمک در مواد اولیه نان بسیاری از بیماری‌های قلبی در بین مردم کم می‌شود.

ارتباط مستقیم میزان نمک مصرفی در نان با ابتلای افراد به بیماری های قلبی

زهرا عبداللهی معاون دفتر سلامت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار کرد: با همکاری و تعامل شرکت استانداردسازی کشور و پیرو مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی استاندارد‌های نان بازبینی و تدوین شده است است و دستورالعمل‌های آن به صورت اضطراری در سراسر کشور مورد نیاز الاجرا است.

وی عنوان کرد: طبق استاندارد‌های تازه بازبینی شده است میزان نمک موجود در نان از ۳/۲ درصد باید به یک درصد کم کردن پیدا کند و همچنین ماده جوهر قند که عامل مهم بسیاری از بیماری‌های از جمله سرطان است از مواد اولیه نان باید به طور کلی از بین بردن شود.

معاون دفتر سلامت وزارت بهداشت مطرح کرد: نظارت، پایش و کنترل استاندارد‌های تازه نان بر عهده وزارت بهداشت است و با شرکت ذیربط نیز این وزارت منزل تفاهم نامه‌هایی را به امضا رسانده هست؛ بازرسان وزارت بهداشت تمامی ابلاغیه‌های بازبینی شده است را در کشور اجرا می‌کنند.

ارتباط مستقیم میزان نمک مصرفی در نان با ابتلای افراد به بیماری های قلبی

عبداللهی تاکید کرد: با اجرای اضطراری استاندارد‌های تازه میزان نمک موجود در نان از ۳/۲ گرم به یک گرم کم کردن یافته است و این مساله نشان دهنده دریافتی کمتر نمک روزانه مردم است و عامل مهمی جهت کم کردن تحمیل هزینه‌های متفاوت مردم و همچنین حوزه سلامت کشور است.

وی اظهار کرد: با کاهش میزان مصرف نمک در مواد اولیه نان بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر مانند قلب و عروق در بین مردم کم می‌شود و با اجرای اضطراری استاندارد‌های بازبینی شده است فوت و میر ناشی از این نوع بیماری‌ها به مراتب کم کردن پیدا می‌کند.

معاون دفتر سلامت وزارت بهداشت یادآور شد: در بازرسی‌های به عمل آمده از نانوایی‌های سراسر کشور به وسیله ماموران وزارت بهداشت ۷۵ درصد نانوایی‌ها استاندارد‌های تازه را رعایت کرده اند.

انتهای پیام/

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: با کم کردن میزان مصرف نمک در مواد اولیه نان بسیاری از بیماری‌های قلبی در بین مردم کم می‌شود.

بازنگری استاندارد میزان مصرف نمک در نان

واژه های کلیدی: سراسر کشور | استاندارد | بیماری | بهداشت | سلامت | اخبار سلامت | مصرف نمک | کنترل استاندارد های نان


برچسب ها: , , , , , , ,