رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به این که دانشجویان مقطع دکتری وام خاص تازه دریافت خواهند کرد، گفت: در سال تحصیلی تازه اجاره بهای خوابگاه‌ها زیاد کردن نخواهد یافت.

اجاره بهای خوابگاه‌ها در سال تازه زیاد کردن نمی‌یابد ، ارایه تسهیلات تازه به دانشجویان مقطع دکتری

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ ذوالفقار یزدان مهر مدیر صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم صبحگاه امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویانی که به هر دلیلی نتوانند از وام خاص دکتری استفاده کنند، و یا تضامینی نزد صندوق رفاه دانشجویان دارند و می خواهند از آن استفاده کنند، ما جهت این دانشجویان وام تحصیلی ماهانه ۵۰۰ هزار تومان آینده نگری کرده ایم که این وام با تضامینی که نزد صندوق دارند پرداخت می شود.

عبارات مهم : برنامه ریزی – وزارت علوم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بخش شخصی خیرین و همچنین تسهیلاتی با تبصره در اختیار دانشگاه قرار داده می شود تا در زمین دانشگاه خوابگاه درست کنند و بخش عمده سود بانکی این تسهیلات را صندوق پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه می توانیم در آینده ۲۰۰ خوابگاه با کمک خیرین بسازیم، ادامه داد: در کنار این وام مهم ۳ میلیون تومان نیز است که دانشجویان دکتری می توانند در کنار این وام دریافت کنند و محدودیتی نیز ندارند. از همین اکنون نیز می توانند جهت دریافت وام اقدام کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: در آخرین جلسه هیات امنا صندوق رفاه دانشجویان در جهت مراعات حال دانشجویان، مصوب شد، اجاره بهای خوابگاه ها زیاد کردن نداشته و همانند سال گذشته دریافت شود.

وی ادامه داد: سال گذشته خوابگاه های دانشگاهی رتبه بندی شدند و این رتبه بندی باعث عادلانه سازی قیمت اجاره بهای خوابگاه ها شد و همچنین منجر به ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از خوابگاه ها شد که متناسب با آن بتوانیم برنامه ریزی کرده و در جهت ارتقاء سطح خوابگاه ها گام برداریم.

یزدان مهر تصریح کرد: سال گذشته ۶۴ خوابگاه رتبه ۵ به کمک دانشگاه ها ارتقا یافت و امسال استارت زده ایم تا ۲۰۰ خوابگاه رتبه ۳ و ۴ را با همکاری دانشگاه ها به سطوح بالاتر ارتقا دهیم.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه، چون با منع خوابگاه سازی مواجه شده است بودیم، ۴۰۰ هزار متر کمبود فضای خوابگاهی داریم و برنامه ما این است که در طول برنامه ششم آن را جبران کنیم تا حداقل ۵۰ هزار دانشجو بتوانند در خوابگاه ها اسکان یابند.

یزدان مهر بیان کرد: در کنار وام های مذکور به دانشجویان غیر روزانه دکتری هر ترم ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان وام شهریه پرداخت می کنیم. همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد غیر روزانه نیز یک میلیون و ۱۵۰ هزارتومان وام شهریه دریافت می کنند و شرایط دریافت نیز همان روال قبلی است.

وی یادآور شد: به موجب تبصره ای، در جایی که دانشگاه بتواند با تسهیلات حداقلی دانشجویان را اسکان دهد مثل مسکن مهر یا ساختمان های سازمانی بدون استفاده، تبدیل به خوابگاه شوند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | وزارت علوم | دانشجویان | دانشگاه | خوابگاه | استفاده | دریافت | برنامه | دانشگاه | تسهیلات | استفاده


برچسب ها: , , , , , , , ,