سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ایی گفت: این طرح در وزارت علوم در حال بررسی است و قرار شده است سهمیه‌ای جهت این دانشگاه در نظر گرفته شود.

اجرای طرح سرباز تکنسین در دانشگاه فنی و حرفه‌ایی

به گزارش خبرنگارحوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ایی در نشست خبری این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ایی یک گنجینه ارزشمند جهت کشور محسوب می شده است به طوری که از نظر اشتغال مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

عبارات مهم : دانشجویان – دانشگاه
وی ادامه داد: نخستین کاری که انجام دادیم تشکیل شورای راهبری دانشگاه فنی و حرفه ای بود که وظیفه این شورا نهایی کردن برنامه ها و اهداف دانشگاه است که ما امیدواریم برنامه راهبردی دانشگاه را تا قبل از مهر ماه نهایی و از سال تازه آن را اجرایی کنیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: یکی از برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد شغل است در حال حاضر ما دو هزار عنوان شغل در کشور داریم، ولی در کشورهای خارجی بالای ۱۵ هزار عنوان شغل وجود دارد و ما می توانیم در طول یکی، دو سال صد ها شغل در کشور ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: مسئله مهم دانشگاه فنی و حرفه ای فرسوده شدن تجهیزات دانشگاه است که ما نیازمند این هستیم که این تجهیزات را به روز کنیم. خوشبختانه ۲۰۰ میلیارد تومان مجلس جهت بازسازی و نوسازی تجهیزات این دانشگاه تخصیص داده شده است داده است.
شمس بیان کرد: تاکنون صد طرح پژوهشی به این ستاد ارائه شده است که زیاد این طرح ها توانایی تجاری سازی را دارند که ما در این ستاد از این طرح ها حمایت می کنیم.

وی عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند در بحث تجهیزات و بازسازی آن ها به دانشگاه های دیگر یاری کند همچنین در بحث کارورزی دانشجویان دانشگاه های دیگر نیز می تواند با دانشگاه ها همکاری کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه به تولیدات این دانشگاه اشاره کرد و افزود: خیلی از تولیداتی که در این دانشگاه صورت گرفته به علت عدم ساماندهی از آن استفاده نشده، درصدد هستیم در داخل کشور و خارج از آن نمایشگاه هایی جهت ارائه تولیدات فنی و حرفه ای راه اندازی کنیم.

شمس عنوان کرد: ما در این زمینه برنامه هایی را اجرایی کرده ایم و خیرین می توانند در تولید کارگاه، تجهیز کارگاه، به دانشگاه فنی و حرفه ای کمک کنند و ما جهت اینکه زیاد از ظرفیت این خیرین استفاده کنیم، از آن ها خواسته ایم تا خود نیز همکاری داشته باشند و در حوزه های متفاوت سرمایه گذاری کنند و این باعث شده است استقبال ها در این بخش زیاد شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین از ایجاد بازارچه های فصلی از محصولات دانشگاه متناسب با شرایط منطقه ای خبر داد و افزود: در حال طراحی وبسایت فروش مجازی محصولات دانشگاه فنی و حرفه ای هستیم تا از این طریق هم بتوانیم محصولات این دانشگاه را به فروش برسانیم.

شمس در ادامه از تهیه دستورالعملی جهت ثبت مالکیت فکری و اختراعات دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که اختراعات دانشجویان فنی و حرفه ای را ثبت کنیم و همچنین برند این دانشگاه را راه اندازی کنیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از پرسشها این دانشگاه را عدم استفاده از توان دانشجویان خواند و افزود: درصدد هستیم از همکاری دانشجویان هم در طرح ها و هم در تولیدات استفاده کنیم.

وی در ادامه به فعالیت های بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت:در این زمینه برنامه هایی اجرایی شده است هست، نمایشگاه هایی را در خارج از کشور راه اندازی کرده ایم به دنبال این هستیم جهت دوره های آموزشی افرادی را از خارج از کشور دعوت کنیم و در حال حاضر با کشور آلمان، فرانسه، عراق و تاجیکستان همکاری داشته ایم و به دنبال جذب دانشجوی خارجی نیز هستیم و نخستین گروه دانشجویی ما از مهر ماه از کشور تاجیکستان فعالیت خود را در دانشگاه فنی و حرفه ای شروع خواهند کرد و همچنین ۱۰ نفر از دانشجویان آلمانی در دانشکده شریعتی دختران دانشگاه فنی و حرفه ای تحصیل خود را شروع خواهند کرد.

شمس ادامه داد: بحث ادغام از ابتدا مطرح نبوده بلکه بحث تجمیع بوده که آن نیز در سند آمایش آموزش عالی بررسی می شود، ولی زیاد به دنبال این هستیم که ببینیم این دو دانشگاه چگونه می توانند با یکدیگر همکاری داشته و به یکدیگر کمک کنند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای در خصوص سرباز تکنسین یادآور شد: این طرح به وسیله دانشگاه فنی و حرفه ای به وزارت علوم ارائه شده است است و در حال بررسی هست، ستاد فرماندهی کل نیز با آن موافقت کرده است و به دنبال این هستیم کارگاه هایی را ایجاد کنیم تا دانشجویان در قالب این طرح در این کارگاه ها فعالیت کنند و امیدواریم تا تابستان نهایی شود.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: دانشجویان | دانشگاه | استفاده | برنامه | اندازی | دانشگاه | تجهیزات | همکاری


برچسب ها: , , , , , ,