مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: اردوهای راهیان نور دانشگاه فرهنگیان از فردا با اعزام ۱۲۰ دانشجومعلم برادر شروع می‌شود.

آغاز اعزام دانشجومعلمان تهرانی به مناطق جنگی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: اردوهای راهیان نور دانشگاه فرهنگیان از فردا با اعزام ۱۲۰ دانشجومعلم برادر شروع می شود.

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

مجتبی عبادی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پایتخت کشور عزیزمان ایران و مسئول ستاد راهیان نور دانشگاه فرهنگیان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت:اردوی راهیان نور دانشگاه فرهنگیان پایتخت کشور عزیزمان ایران همچون سال های گذشته؛ امسال نیز در قالب دو کاروان برگزار خواهد شد. مطابق تقویم زمانی عضویت از ۲ بهمن شروع شد و تا ۸ اسفند ادامه داشت؛ که اعزام افراد متقاضی در دو بازه و از ۱۲ تا ۱۶ اسفند به تعداد ۱۲۰ نفر برادر و از ۱۵ تا ۱۸ اسفند به تعداد ۱۶۰ نفر خواهر است.

آغاز اعزام دانشجومعلمان تهرانی به مناطق جنگی

وی ادامه داد: در جریان سفر نیز دانشجومعلمان پایتخت کشور عزیزمان ایران از یادمان های مختلفی چون فتح المبین، یادمان شهید باقری، فکه، کانال کمیل، هویزه، طلائیه، شلمچه، علقمه، معراج، دو کوهه، مسجد جامع خرمشهر دیدار خواهند کرد.

عبادی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این اردو با اردوهای دیگر تفاوت دارد، نیاز است که از تمام جنبه ها به این برنامه نگاه کرد. به همین جهت نیز برنامه های فرهنگی متناسب برنامه ریزی شده است هست. آیا که اردویی را سراغ نداریم که به اندازه راهیان نور اثر گذار باشد.

مسئول ستاد راهیان نور دانشگاه فرهنگیان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: راهیان نور یکی از مؤثر ترین برنامه ها و راه ها جهت آشنایی دانشجویان با سبک زندگی شهدا، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و روحیه جهادی محسوب می شود و دانشجویان از نزدیک و به طور عینی و ملموس رشادت های رزمندگان اسلام را درک می کنند؛ که این درک نیز باعث تقویت پیوند نسل جوان با نسل اول و دوم انقلاب می شود و از این طریق می توان به ترویج گفتمان انقلاب اسلامی پرداخت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: اردوهای راهیان نور دانشگاه فرهنگیان از فردا با اعزام ۱۲۰ دانشجومعلم برادر شروع می‌شود.

وی افزود: توصیه دیگر در اثر گذاری این اردو در روحیه دانشجومعلمان پایتخت کشور عزیزمان ایران نقش و رسالت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در تربیت نسل آینده هست. بنا به تعبیر مقام معظم رهبری در این دانشگاه شخصیت معلمین ساخته می شود. معلم در کنار اینکه علم، فکر و روش فکر کردن می آموزد؛ باید اخلاق و واکنش‌ها هم بیاموزد؛ بنابراین این اردو زمینه ساز کار تربیتی نیز هست. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ضمن آشنایی با سجایا و خصایص اخلاقی شهدا، این موارد را به نسل آینده انتقال خواهند کرد و باعث تقویت هویت ایرانی – اسلامی در نسل آینده خواهد شد.

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | برنامه | دانشگاه | دانشگاه | فرهنگیان | دانشجویان | راهیان نور | برنامه ریزی


برچسب ها: , , , , , , ,