آموزش و پرورش در روز‌های نسبتا آرام خود نیز با رویداد‌هایی مواجه بوده که به بعضی از این موارد در ادامه اشاره می‌شود.

فعالیت یک هزار و 500 پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکوری‌ها ، پوشش بیمه ای تمامی معلمان غیردولتی از مهرماه

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ پوشش بیمه ای تمامی معلمان غیردولتی از مهرماه، فعالیت یک هزار و ۵۰۰ پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکوری‌ها، امکان عوض کردن رشته در فرآیند هدایت تحصیلی ازشهریور ماه، لزوم توجه خاص به اقتصاد آموزش‌وپرورش در دولت جدید، زیرساخت‌های مورد نیاز جهت آموزش استاندارد در دوره پیش‌دبستان و ابتدایی مهیا می‌شود، بروزترین آمار از اوضاع معلمان شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و ورود ۴۰ فضای آموزشی‌ و پرورشی تازه به پایتخت از جمله رویدادهای مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب می شود.

پوشش بیمه ای تمامی معلمان غیردولتی از مهرماه

حسن مسعودی مدیرکل شرکت مدارس و مراکز غیردولتی در خصوص اوضاع بیمه معلمان غیردولتی اظهار کرد: در قانون با توجه به ماده ۲۵ ، کارکنان مدارس و مراکز غیردولتی حتما باید بیمه شده است و از مزایای تامین اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل شرکت مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه قریب به ۲۰۰هزار نفر در مدارس و مراکز غیردولتی فعالیت می کنندو تعداد افرادی که هنوز بیمه نشده اند، کم هست، گفت: کارکنان تمام وقت و پاره وقت از نظر بیمه متفاوت بوده، گروهی که تمام وقت فعالیت می کنند تابع ضوابط وزارت کار و افراد پاره وقت متناسب با ساعت کاری و تعداد روزها بیمه می شوند.

فعالیت یک هزار و ۵۰۰ پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکوری‌ها ، پوشش بیمه ای تمامی معلمان غیردولتی از مهرماه

مسعودی تصریح کرد : در آیین نامه اجرایی شرایط به گونه ای مطرح شده است که از اول مهر تمامی معلمان در مدارس و مراکز غیردولتی حتما به وسیله موسسان بیمه شوند.

فعالیت یک هزار و ۵۰۰ پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکوری‌ها

عبارات مهم : برنامه ریزی – وزارت کار
محمد مصطفوی معاون مدیر کل امور تربیتی مشاوره وزارت آموزش و پرورش ر مورد پایگاه‌های گزینش رشته کنکور جهت داوطلبان اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ پایگاه جهت گزینش رشته داوطلبان کنکور سراسری آینده نگری شده است است و همه دانش آموزان فعلی و گذشته امکان شرکت در این پایگاه‌ها را دارند.
وی ادامه داد: مراجعه کنندگان به پایگاه‌های پیش‌بینی شده است متناسب با نوع منطقه و استان هزینه جهت گزینش رشته کنکور را پرداخت می کنند و مبلغی واحد جهت سراسر کشور در نظر گرفته نشده است.
معاون مدیر کل امور تربیتی مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: میزان هزینه‌ها زیاد نیست و در حدی بوده که حق‌الزحمه‌ای به مشاوران مستقر در پایگاه‌ها پرداخت شود.

امکان عوض کردن رشته در فرآیندهدایت تحصیلی ازشهریور ماه

مسعود شکوهی مدیر کل دفتر پرورشی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: اظهار کرد: چنانچه دانش آموزی بعد از گزینش رشته قصد عوض کردن آن را در تابستان داشته باشد می‌تواند شهریور ماه جهت این امر اقدام کند، البته باید ظرفیت منطقه را نیز در نظر بگیرد هر چند برآوردها نشان می‌دهد به جز رشته تجربی در سایر رشته‌ها مشکلی از نظر ظرفیت نداشته باشیم.

وی در خصوص اوضاع گزینش رشته در تمامی انواع مدارس، یادآور شد: هر دانش آموزی مشروط بر کسب حد نصاب نمره جهت رشته مورد نظر خود امکان عضویت در مدارس را ندارد و هیچ استثنایی جهت این عنوان نداریم حتی اگر دانش آموزی در رشته‌ای عضویت کرده باشد و نمره مورد نیاز را کسب نکند امکان گزینش آن رشته جهت وی میسر نیست.

آموزش و پرورش در روز‌های نسبتا آرام خود نیز با رویداد‌هایی مواجه بوده که به بعضی از این موارد در ادامه اشاره می‌شود.

لزوم توجه خاص به اقتصاد آموزش‌وپرورش در دولت جدید

علی کاظمی عضو هیات رئیسه برنامه و بودجه مجلس در خصوص توجه به مسئله معوقات فرهنگیان عنوان کرد: بحث مالی و پرسنلی یکی از دغدغه‌هایی است که در آموزش و پرورش وجود دارد در نتیجه باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

وی افزود: آموزش‌وپرورش قول داده بود که به محض تأمین اعتبار روند پرداخت‌ها جهت معوقات فرهنگیان در دستور کار قرار گیرد، ولی اعتراض‌های از سوی معلمان شاهد پرداخت نشدن بخشی از معوقات شاهد هستیم که باید بررسی‌های مورد نیاز جهت این مسئله انجام شود.

عضو هیات رئیسه برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به اینکه به دنبال ساماندهی شرایط جهت اوضاع بودجه آموزش‌وپرورش هستیم یادآور شد: باید در دولت آینده آموزش‌و پرورش از نظر ساختاری و اقتصادی مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

جدیدترین آمار از اوضاع معلمان شهر تهران

ابوالقاسم حدادی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش در خصوص اوضاع نیروی انسانی و ساماندهی آن جهت سال تحصیلی تازه با بیان اینکه تعداد معلمان رسمی و پیمانی در مجموع ۵۶ هزار و ۵۶۱ نفر هست، اظهار کرد: آموزش و پرورش در مورد ساماندهی نیرو‌ها با ۲ مقوله خروج و ورود نیرو مواجه است.

حدادی تصریح کرد: جهت جبران نیرو در سال تحصیلی آینده، ۱۶۰ آموزگار از دانشگاه فرهنگیان، ۳۵ آموزگار از طریق آزمون استخدامی، ۴۸ آموزگار آستثنایی و ۵۸۰ دبیر در رشته‌های متفاوت جذب می‌شوند همچنین از بهمن سال گذشته ۶۰۰ نیرو از فارغ التحصیلان بهمن ماه ۹۵ به حرفه معلمی مشغول شدند.

وی با اشاره به اینکه در پست آموزگار تعداد خروجی‌ها یک هزار و ۲۶۹ نفر خواهد بود، گفت: با توجه به این تعداد خروجی، حجم ورودی‌ها پاسخگوی نیاز نبوده و با کمبود آموزگار مواجه هستیم که هفت راهکار جهت برطرف آن آینده نگری شده است است.

فعالیت یک هزار و ۵۰۰ پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکوری‌ها ، پوشش بیمه ای تمامی معلمان غیردولتی از مهرماه

زیرساخت‌های مورد نیاز جهت آموزش استاندارد در دوره پیش‌دبستان و ابتدایی مهیا می‌شود

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اوضاع توانمندسازی‌ معلمان دوره ابتدایی و پیش دبستانی عنوان کرد: در حال ایجاد زیرساخت‌ها و استانداردهای‌ مورد نیاز جهت فعالیت این گروه از معلمان هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: چارچوب مورد نیاز جهت دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی مشمول بر صلاحیت حرفه‌ای معلمان ، اجرای برنامه‌های استاندارد متناسب با سن دانش‌آموزان، فضای مناسب و ارائه آموزش‌ها متناسب با فرهنگ هر منطقه است.

وی در مورد اینکه رتبه‌بندی جهت مربیان و معلمان پیش‌ دبستان ایجاد خواهد شد یا خیر گفت: ابتدا باید استاندارد مورد نیاز جهت رتبه‌بندی در نظر گرفته شود و بعد از آن اگر لزومی به انجام این کار وجود داشت چنین فعالیتی در دستور کار قرار گیرد ولی فعلاً در حال ایجاد این استانداردها‌ هستیم.

آموزش و پرورش در روز‌های نسبتا آرام خود نیز با رویداد‌هایی مواجه بوده که به بعضی از این موارد در ادامه اشاره می‌شود.

ورود ۴۰ فضای آموزشی‌ و پرورشی تازه به پایتخت

داریوش ورناصری مدیر شرکت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران در خصوص توجه به تأمین فضای آموزشی جهت سال تحصیلی آینده اظهار کرد: جهت مهر‌ماه از مجموع طرح‌های تعریف شده است حدود ۴۰ فضای آموزشی پرورشی و ورزشی به فضاهای موجود اضافه خواهد شد و این طرح‌ها از ابتدای سال ۹۶ جزو برنامه‌ریزی‌ها بوده تا در سال تحصیلی تازه بهره‌برداری شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر ساخت سازه‌های تازه تجهیز مدارس موجود نیز در دستور کار قرار دادیم و حتی اگر تأمین اعتبار بیشتری داشته باشید می‌‌تواند تعداد طرح‌های عمرانی را زیاد از رقم اعلام شده است توسعه دهیم.

رئیس شرکت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه از سال ۹۲ استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی شروع شده است عنوان کرد: از دیگر اقداماتی که جهت تأمین فضای ‌آموزشی استاندارد مورد توجه قرار دادیم، اتمام استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی در شهرستان‌های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران است که نزدیک به یک هزار مدرسه اکنون سیستم گرمایشی گازی دارند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده است این تعداد مدرسه را به سیستم موتور منزل مجهز خواهیم کرد و در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تمامی مدارس از این مسئله بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

فعالیت یک هزار و ۵۰۰ پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکوری‌ها ، پوشش بیمه ای تمامی معلمان غیردولتی از مهرماه

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | وزارت کار | استاندارد | برنامه | آموزشی | آموزش | معلمان | فعالیت | برنامه


برچسب ها: , , , , , , ,