وزیر آموزش و پرورش از پرداخت بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان در هشت ماه اخیر خبر داد.

پرداخت بیش از 11 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ عصر دیروز فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش وپرورش در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که با حضور رؤسای ادارات مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران در ساختمان مهم آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، با بیان اینکه در جهت سیاست تمرکز زدایی بعضی از اختیارات ستاد به استان ها تفویض شده است هست، تأکید کرد: این تفویض اختیار از سطح مدیران استان ها به مدیران مناطق ادامه یابد و مدیران مناطق هم این مسئولیت ها را به مدارس واگذار کنند، لیکن مدارس محور مهم اموزش و تربیت هستند.

دانش آشتیانی با بیان اینکه هیچ اصراری بر آماده سازی مدارس جهت بازگشایی در سال تحصیلی تازه در قالب پروژه مهر نیست، ادامه داد: فعالیت های مربوط به بازگشایی مطلوب مدارس، طی بخشنامه ای به استان ها و مناطق تفویض شده است است و مدیران مدارس موظفند، کارها اجرایی در این زمینه را به نحو احسن انجام دهند و مدیران کل نیز ناظر این فرآیند هستند، ضمن آن که مورد نیاز است در سطح استان و مناطق کمیته ای به این امر تخصیص داده شده است داده شود.

وزیر آموزش وپرورش راجع به سند تحول بنیادین تصریح کرد: یک کارگروه در سطح وزارتخانه مأموریت دارد با همکاری شورای عالی آموزش و پرورش، اهداف و سیاست های هر حوزه در جهت عملیاتی کردن سند را مشخص کند.

پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان

وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته در چارچوب برنامه مبتنی بر سند تعریف شده است است .

دانش آشتیانی با بیان اینکه ستاد برنامه و بودجه در سطح وزارتخانه تشکیل شده است هست، گفت: کمیته برنامه و بودجه نیز زیرنظر این ستاد تعریف شده است و وظیفه آنها ، مشخص کردن برنامه حوزه های متفاوت شرکت ها و معاونت های تابعه است.

وی با اشاره به اینکه ردیف های بودجه متناسب با انتظارات سند تحول بنیادین تدوین شده است است، یادآورشد: مورد نیاز است ستادی در استان ها در چارچوب این برنامه ها و متناسب با اهداف و سیاست ها تدوین شود و این جریان به منطقه و مدرسه نیز تسری یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه از وقت تصدی وزارت وی بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است و مبلغی حدود ۵۰۰ میلیارد باقی مانده هست، خاطرنشان کرد: براساس تفاهمی که با سازمان مدیریت به عمل آمده و به استان ها نیز ابلاغ شده است هست، استان ها باید در هزینه‌ کردها، صرفه جویی کنند و بهینه مصرف کردن را در دستور کار خود قرار دهند و هر مبلغی که از محل صرفه جویی عاید شود در همان استان هزینه خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان در هشت ماه اخیر خبر داد.

آشتیانی از پرداخت بدهی شرکت های بیمه که طرف قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان هستند، خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه منعقده با سه شرکت دانا، معلم و کشور عزیزمان ایران ، استان ها می توانند با یکی از این سه شرکت، قرارداد منعقد کنند.

وی با اشاره به اعطای مجوز تأسیس مدارس غیردولتی به مناطق اظهار امیدواری کرد، از این طریق گام مؤثری در از بین بردن بوروکراسی اداری برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر توسعه بخش فنی و حرفه ای و کاردانش و انتظار رهبر معظم انقلاب و مدیر جمهور مبنی بر توسعه این بخش که کمک شایانی به امر اشتغال و تولید خواهد کرد، تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه، ۵۰ درصد ظرفیت آموزشی باید به سمت فنی و حرفه ای و کاردانش سوق داده شود که این امر بسترساز اشتغال و تولید در کشور خواهد بود.

گفتنی هست؛ در آخر این مراسم احکام تازه علیرضا کمرئی به عنوان سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش و عباسعلی باقری به عنوان سرپرست اداره کل آموزش وپرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به وسیله دکتر دانش آشتیانی به آنان اعطا شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه | آموزشی | سیاست | ایران | آموزش | آموزش و پرورش | مطالبات فرهنگیان | تفویض اختیار


برچسب ها: , , , , , , ,