مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآن و عترت و نماز گفت: هماهنگی آموزش و پرورش جهت آموزش‌های قرآنی به دانش‌آموزان مناسب نیست.

هماهنگی نامناسب آموزش و پرورش جهت ارائه آموزش‌های قرآنی به دانش‌آموزان

سید جواد بهشتی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآن و عترت و نماز در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد توجه به روند آموزش‌های قرآنی در نظام اموزش و تربیت عنوان کرد: انتقاداتی که کمیسیون شورای قرآنی به نوع آموزش‌ها دارد، درست است و بخشی از آن به مدیریت در آموزش و پرورش یعنی شخص وزیر مربوط می شود و باید خود این مدیریت را داشته باشند یا آن را به شخص دیگری واگذار کند.

وی ادامه داد: انقلاب ما انقلاب اسلامی بوده است و یک دانش‌آموز مسلمان باید بتواند قرآن را که سند بالادستی در دنیا اسلام محسوب می‌شود خوانده و آن را درک کند تا امکان پیاده‌سازی در زندگی‌اش را داشته باشد.

مشاور وزیر در امور قرآن و عترت و نماز گفت: به عنوان مثال اگر یکی از دانشگاه‌های کشور مراجعه کنید تا ارتباط دانشجویان با قرآن را جویا شویم پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دانشجویان ما توانایی ایجاد ارتباطی نیرومند با این کتاب آسمانی را نخواهند داشت.

هماهنگی نامناسب آموزش و پرورش جهت ارائه آموزش‌های قرآنی به دانش‌آموزان

بهشتی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های قرآنی به دانش آموزان نیازمند عزمی جدی جهت تبیین هر چه بهتر هست، تصریح کرد: در وزارت آموزش و پرورش چندین قسمت در این حوزه فعالیت می‌کنند از جمله این بخش‌ها شرکت پژوهش، معاونت پرورشی و معاونت آموزشی هستند ولی هماهنگی مناسبی بین این بخش‌ها وجود ندارد تا آموزش‌ها به شیوه‌ای کارآمد جهت دانش‌آموزان ارائه شود.

مشاور وزیر در امور قرآن و عترت و نماز یادآور شد: باید هماهنگی‌ بخش‌های متفاوت آموزش و پرورش و همچنین بین آموزش و پرورش و سایر نهادهای مربوطه به این امر در کشور ایجاد شود تا بتوان آموزش‌هایی مناسب و کارآمد در حوزه قرآن جهت دانش‌آموزان و جوانان کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/

نحوه ارائه آموزش‌های قرآنی به دانش‌آموزان

واژه های کلیدی: دانشجویان | مدیریت | انقلاب | آموزشی | هماهنگی | آموزش | فعالیت | اخبار آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , , ,