رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اوضاع کمبود نیروی انسانی گفت: بیشترین استقبال از رشته‌های مهارتی در مناطق جنوبی است.

نیاز به زیاد کردن ۳۰ درصدی نیروی مرد در هنرستان‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران

احسان‌اله جمالی مدیر اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد آموزش‌های مهارتی و توجه به بستر مورد نیاز جهت ارائه به دانش آموزان اظهار کرد: ۱۴۰ هنرستان کاردانش و ۱۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد و در نظر داریم تا اعتبارات در اختیار هنرستان‌ها قرار دهیم تا جهت به روز رسانی تجهیزات استفاده شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های تشویقی از جمله فراهم کردن زمینه کسب و کار جهت مهارت جویان در نظر گرفته شده است است و عمدتا روی اخذ وام تمرکز کردیم همچنین در با این زمینه سازمان فنی و حرفه‌ای رایزنی‌هایی شده است است.

جمالی در مورد تامین اعتبار جهت به روز رسانی تجهیزات هنرستان‌ها گفت: هر ساله نیاز به روز رسانی تجهیزات داریم و امسال مقرر شده است تا از صندوق ذخیره جهت هنرستان‌هایی که در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند این اعتبار تزریق شود.

نیاز به زیاد کردن ۳۰ درصدی نیروی مرد در هنرستان‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: کمبود بودجه جهت به روز رسانی تجهیزات وجود دارد که اگر ۲۰ تا ۳۰ درصد از اعتبار درخواستی تخصیص پیدا کند امکان کیفیت بخشی به هنرستان‌ها فراهم می‌شود.

وی از ایجاد رشته آتش نشانی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داد و گفت: بیشترین جذب در رشته‌های مهارتی درمناطق جنوبی پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام می‌شود.جمالیدر مورد اوضاع نیروی انسانی در هنرستان‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد: درمورد هنر آموزان زن کمبودی وجود ندارد، ولی نیاز به جذب نیروی فنی آقا وجود دارد وباید ۳۰ درصد به میزان کنونی اضافه شود.

جمالی درمورد تغییر رشته به هنرستان‌ها گفت: حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان بعد از تحصیل در رشته‌های نظری به رشته‌های کاردانش یا فنی حرفه‌ای عوض کردن رشته می‌دهند در حالی که پیش از این جلسات توجیهی برای گزینش رشته دانش‌آموزان برگزار شده است و در خصوص شرایط رشته‌ها توضیحاتی از سوی مسئولان مربوطه ارائه میَ‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در هنرستان‌ها فضای بازی جهت یادگیری رشته‌های مهارتی دارند، یادآور شد: تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های متفاوت از جمله بعضی شرکت‌های خودروسازی و وزارت صنعت و معدن جهت اشتغال و کار آموزی منعقد شده است که البته تا وقت اجرای آن وقت مورد نیاز داریم.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اوضاع کمبود نیروی انسانی گفت: بیشترین استقبال از رشته‌های مهارتی در مناطق جنوبی است.

انتهای پیام/

استقبال دانش آموزان مناطق جنوبی پایتخت کشور عزیزمان ایران از رشته های مهارتی

واژه های کلیدی: تجهیزات | ایران | آموزش | سازمان | اعتبار | رشته های مهارتی | هنرستان ها | اشتغال


برچسب ها: , , , , , , ,