رئیس شرکت نهضت سواد آموزی با اشاره به مراکز مهم جهت سواد اموزی گفت: ۵۰ هزار سواد آموز به کمک ۵ هزارمربی جهت ادای صحیح نماز آموزش می‌بینند.

۵ هزارمربی جهت آموزش صحیح نماز در افراد کم سواد ، مسجد مرکز مهم جهت یادگیری سوادآموزی

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ تفاهم نامه بین شرکت نهضت سواد آموزی و کانونهای فرهنگی هنری مساجد با حضور علی باقر زاده مدیر شرکت نهضت سواد آموزی و حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی مشاور وزیر ارشاد عصر امروز در خبرگزاری شبستان برگزار شد.

در این مراسم سلیمانی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی یکی از دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی بوده، اظهار کرد: این دستاورد ریشه در اسلام دارد و تاثیر بسزایی در روند آموزشی داشته است.

وی ادامه داد: از صدر اسلام مسئله کسب علم مورد توجه بوده و از زمانی که در دنیا توجه چندانی به دانش افزایی نبوده، بحث کسب علم میان مسلمانان رواج داشته است و بیش از ۴ هزار نفر در وقت امام صادق(ع) در برنامه های آموزشی شرکت داشته اند.

۵ هزارمربی جهت آموزش صحیح نماز در افراد کم سواد ، مسجد مرکز مهم جهت یادگیری سوادآموزی

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به دستاوردهای دیگر علمی در صدر اسلام عنوان کرد: نهضت سوادآموزی نیز با بهره گیری از این آموزه های در عصر حاضر امکانات قابل قبولی را در اختیار سوادآموزان قرار داده و حتی فرصتی فراهم شده است تا بعضی اشخاص موفق و فاخر امروزی با بهره گیری از نهضت سواد آموزی در چنین جایگاهی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای مثبت نهضت سواد آموزی تعامل با سایر نهادها بوده و اکنون این تعامل با مساجد و کانونهای فرهنگی انجام می شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه اکنون ۲۳ هزار پایگاه در مساجد و ۱۳ هزار کتابخانه وجود دارد، گفت: ۴ میلیارد تومان سرانه جهت این مسئله در نظر گرفته شده است و نخستین رسالت ما مواجهه با افراد مراجعه کننده به مساجد شده است تا شرایط کسب علم را جهت آنها فراهم کنیم که با ایجاد این تفاهم نامه همکاری تنگاتنگی جهت این مسئله ایجاد خواهد شد.

رشد قریب به سه درصدی با سوادی در سرشماری اخیر کشور

باقرزاده در این مراسم با بیان اینکه تبلیغ و ترویج اقدامی موثر در روند سوادآموزی بوده و مساجد کمک کننده به این مسئله هستند، گفت: از جمله تفاهم نامه هایی که سود بسیار از آن می بریم تفاهم نامه هایی با محوریت فعالیت در مساجد بوده است.

رئیس شرکت نهضت سواد آموزی با اشاره به مراکز مهم جهت سواد اموزی گفت: ۵۰ هزار سواد آموز به کمک ۵ هزارمربی جهت ادای صحیح نماز آموزش می‌بینند.

وی افزود: تفاهم نامه با نهادهای مختلفی را در دستور کار داشتیم که این مسئله جهت ما بسیار دلگرم کننده بوده واین تفاهم نامه ها اثرات ارزشمندی جهت سواد آموزی دارد.

رئیس شرکت نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه جامعه نشانه ما افراد بی سواد و کم سواد هستند، بیان کرد: این گروه از وقت ها محروم بوده و آموزش و پرورش نیز وظیفه دارد تا وقت اولیه ای جهت اموزش و تربیت ارائه دهد در نتیجه جهت جمعیت نشانه خود اقداماتی را انجام دادیم.

وی با اشاره به سرشماری اخیر نفوس و مسکن تصریح کرد: تلاشهای انجام شده است قیمت باسواد ۲٫۸۵ رشد داشته و حتی در مواردی این عدد به بیش از۵ درصد رسیده هست، در حالیکه میانگین رشد با سوادی دنیا در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ یک درصد بوده است.

باقرزاده اظهار کرد: در فاصله سالهای ۸۵ تا ۹۰ رشد سواد آموزی ۰٫۲ درصد بوده و طی ۵ سال اخیر رشد ۱۴ برابری با سوادی را شاهد بودیم.

وی گفت: قیمت جذب سواد آموزان در سنین ۶ تا ۱۱ سال در مدرسه ثابت بوده و عدد آن ۹۸ درصد اعلام شده، البته آنچه جهت ما اهمیت دارد عبور از تمرکز صرف به سواد خواندن و نوشتن است.

مدیر شرکت نهضت سواد آموزی با بیان اینکه بی سوادی معضلی ملی بوده افزود: جهت برطرف این مسئله نیاز به مشارکتی ملی نیز داریم و با سوادی را باید با نگاهی کل نگر بنگریم.

۵ هزارمربی جهت آموزش صحیح نماز در افراد کم سواد ، مسجد مرکز مهم جهت یادگیری سوادآموزی

وی تصریح کرد: حضور دستگاه های دیگر در حوزه سواد آموزی باعث ایجاد انگیزه درونی جهت سواد آموزی می شود.

باقرزاده با بیان اینکه هر مسجد می تواند یک مرکز یادگیری باشد، گفت: ماموریت توانمند سازی در ابعاد متفاوت در این حیطه وجود دارد.

مدیر شرکت نهضت سواد آموزی به مسئله کتابخوانی در کشور اشاره داشت و تصریح کرد: این مسئله را نباید فقط جهت افراد تحصیل کرده مورد توجه قرار دهیم و بلکه گروهی نیز وجود دارند که کتابهای مورد نیاز آنها در دسترسشان نیست و بنابراین حلقه های کتابخوانی ایجاد کردیم تا افراد تحصیلکرده جهت سواد آموزان وقت کتابخوانی ایجاد کنند و اگر این حلقه ها چند سال استمرار داشته باشد هر فصل کتابهای جدیدی جهت آنها ارسال می شود.

وی به ایجاد تفاهم نامه با ستاد اقامه نماز اشاره کرده و گفت: ۵۰ هزار سواد آموز با وجود ۵ هزار آموزش دهنده جهت انجام ادای صحیح نماز آموزش می بینند و بازه زمانی این دوره آموزشی از مهر تا اسفند است.

رئیس شرکت نهضت سواد آموزی با اشاره به مراکز مهم جهت سواد اموزی گفت: ۵۰ هزار سواد آموز به کمک ۵ هزارمربی جهت ادای صحیح نماز آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/

قیمت ۹۸ درصدی جذب سوادآموزان

واژه های کلیدی: نهضت سوادآموزی | انقلاب اسلامی | کتابخوانی | آموزشی | سلیمانی | اسلام | آموزش | آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , , ,