مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: استقرار مراکز سیار در مدارس، حضور بچه‌ها در ۷۰ سالن نمایش و نمایش آثار دانش آموزان در پورتال کودک کانون از جمله برنامه‌های قابل اجرای کانون پرورش فکری است.

مراکز سیار کانون پرورش فکری در مدارس مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین گردهمایی یکسان معاونان آموزش ابتدایی و مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور که صبحگاه امروز در کانون پرورش فکری برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای کامل این طرح در یک برنامه پنج ساله ۳۰ هزار مدرسه ابتدایی سراسر کشور از مزایای طرح کانون مدرسه بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر براساس این طرح هر مرکز کانون چهار مدرسه را تحت پوشش قرار دهد در ۸۰۰ مرکز ثابت سه هزار مدرسه و با ۱۷۱ مرکز سیار حدود سه هزار دِه را زیر پوشش درمی آوریم.

مراکز سیار کانون پرورش فکری در مدارس مستقر می‌شوند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: ارتباط در این طرح به صورت حضور کلاس به کلاس در کانون و رفتن مربیان کانون به مدارس است که استقرار مراکز سیار در مدارس، حضور در مدارس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، حضور بچه‌ها در ۷۰ سالن نمایش و نمایش آثار دانش آموزان در پورتال کودک کانون از جمله برنامه‌های قابل اجرا در این طرح است.

وی با اشاره به اینکه تمام بچه‌ها باید از خدمات کانون پرورش فکری اعم از بهره‌مند شوند، تصریح کرد: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری، طرح کانون – مدرسه از سال گذشته شروع و ارتباط کانون با مدرسه شکل گرفته که تولید و عرضه محصولات کانون در یک شبکه گسترده قرار داده شده است است.

مدیر عامل کانون پرورش فکری افزود: همچنین تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر توجه به دوره ابتدایی و لذت بخش کردن فرآیند یاددهی و یادگیری با تلفیق هنر و بازی و آماده کردن بچه‌ها جهت زندگی آینده موجب شد با جدیت زیاد اجرای طرح کانون – مدرسه را دنبال کنیم.

حاجیان‌زاده بیان کرد: تمامی این اهداف منجر به این شد که با تشکیل جلساتی با معاونت آموزش ابتدایی، تفاهم نامه مشترکی امروز به امضا برسد تا شروع مجددی بر فعالیت تنگاتنگ کانون و آموزش و پرورش باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: استقرار مراکز سیار در مدارس، حضور بچه‌ها در ۷۰ سالن نمایش و نمایش آثار دانش آموزان در پورتال کودک کانون از جمله برنامه‌های قابل اجرای کانون پرورش فکری است.

وی اظهار کرد: در قالب این تفاهم نامه کانون پرورش فکری به شکل خاص در دوره پیش دبستانی، مناطق عشایری، کودکان مناطق دو زبانه و دوره ابتدایی فعالیت خواهد کرد.

گفتنی هست، در این گردهمایی تفاهم نامه طرح کانون – مدرسه در زمینه همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید و از ۳۱ کتابخانه سیار روستایی افتتاح شد.

تبیین برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی جهت سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶در حوزه‌های آموزش و پرورش عشایری، آموزش‌های پیش دبستانی و آموزش‌های دبستانی و تشریح کارها و فعالیت‌های تازه معاونت آموزش ابتدایی و برنامه‌های خاص در مدارس ابتدایی در شروع سال تحصیلی از موضوعاتی است که در این گردهمایی بحث و تبادل نظر می‌شود.

انتهای خبر/

حضور دانش آموزان در ۷۰ سالن نمایش کانون پرورش فکری

واژه های کلیدی: گردهمایی | نوجوانان | کودکان | برنامه | ارتباط | نمایش | مدرسه | آموزش | فعالیت | برنامه


برچسب ها: , , , , , , , ,