معاون آموزش متوسطه گفت: سازماندهی دانش آموزان با انواع توانایی ها از وظایف آموزش و پرورش است.

احیای نام «مریم میرزاخانی» در پژوهش سرای دانش آموزی ، لزوم ساماندهی توانایی دانش آموزان در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ نخستین مرکز نوآوری و خلاقیت و پژوهش سرا با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه، عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بعدازظهر امروز در پایتخت کشور عزیزمان ایران افتتاح شد.

این پژوهش سرای دانش آموزی (مرکز نوآوری و خلاقیت) در خیابان کشور عزیزمان ایران زمین پایتخت کشور عزیزمان ایران واقع شده است است و با نشانه گرامیداشت یاد و خاطره نابغه ریاضی دنیا به نام مرحوم مریم میرزاخانی نام گذاری شده است است.

احیای نام «مریم میرزاخانی» در پژوهش سرای دانش آموزی ، لزوم ساماندهی توانایی دانش آموزان در آموزش و پرورش

در این مراسم زرافشان با بیان اینکه این تاخیر یک ساله موجب شده است تا بعد از این وقفه یک ساله مرکز به نام مرحوم مریم میرزا خانی افتتاح شود، گفت: یکی از کارهای آموزش و پرورش ایجاد بستر در زمینه حمایت و هدایت از استعدادهای گوناگون دانش آموزان است.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به دستاوردهای متفاوت علمی شاهد این مساله هستیم که دانش آموزان با انواع هوش کارهای متعددی انجام دادند.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: در مدارس زمینه هایی جهت خلاقیت در نظر گرفته شده است است ولی در کنار بسترهایی درون مدرسه ای بسترهایی برون مدرسه ای نیز کمک کننده خواهد بود و ایجاد پژوهش راهی تازه در نظام آموزشی است که در سال ۸۱ به وسیله علی اصغر فانی معاون آموزش متوسطه وقت خورد.

زرافشان با بیان اینکه تا سال ۸۸، تعداد پژوهش‌سرا ۳۰۰مرکز بود، گفت: این روند از ۸۸تا ۹۲ متوقف شد ولی تاکنون ۳۲۸پژوهشسرای تازه در تمامی مناطق نشانه تحت پوشش قرار گرفتند و توسعه کیفی و کمی در دستور کار قرار گرفت.

معاون آموزش متوسطه گفت: سازماندهی دانش آموزان با انواع توانایی ها از وظایف آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه در جهت توسعه کیفی با معاونت علمی و فناوری تعامل داشتیم، تصریح کرد : با توجه به اینکه پژوهش در سال های دانشگاه دیر است و باید از دوره پایین تر به این مساله اقدام کنیم.

معاون آموزش متوسطه از وجود ۶۸ پژوهشگاه نانوفناوری خبر داد، بیان کرد: چین یکی از متقاضیان بهره مندی از تجربیات دانش آموزان ایرانی است.

وی ادامه داد: هفته قبل دومین جشنواره سلول های بنیادی در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد و در بخش دانش آموزان ۲مقاله و ۱۴۰اثر داوری شد که از بین این مقالات برگزیده در حوزه های متفاوت تعیین کردیم.

زرافشان گفت: در جلسه اختتامیه یکی از دانش آموزان پایه هفتم طرح پژوهشی خود را به زبان انگلیسی ارائه داد که این پدیده تعجب آور بود.

توان ذهنی افراد جامعه ثروت ملی است

باقری با اشاره به اینکه نیروی انسانی و توان ذهنی ثروت و منابع ملی یک کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: کشورهایی ثروتمند هستند که توان ذهنی بالایی دارند و در شرایطی که این توانایی به مهارت تبدیل شوند ارزشمند است.

وی تصریح کرد: نامگذاری این نهاد به اسم مریم میرزاخانی به علت این بود که وی در مناطق ۲و ۶ تحصیل می کرد و بعد از فوت وی تصمیم گرفتیم نامش را جهت احیای یاد و شیوه فعالیتش در دانش آموزان در این مرکز خلاقیت جاودانه کنیم.

احیای نام «مریم میرزاخانی» در پژوهش سرای دانش آموزی ، لزوم ساماندهی توانایی دانش آموزان در آموزش و پرورش

انتهای خبر /

واژه های کلیدی: خلاقیت | ایرانی | آموزشی | ایران | آموزش | خلاقیت | اخبار آموزش و پرورش | مریم میرزاخانی


برچسب ها: , , , , , ,