مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح هجرت ۳ و اردو‌های جها‌دی از ۲۰ تیر ماه تا ۲۰ شهریور ماه در مناطق محروم و کم‌بهره کشور با حضور ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه دوم انجام می‌شود.

اجرای طرح هجرت ۳ با حضور ۱۰۰ هزار دانش آموز در مناطق محروم ، لزوم ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری فعالیت‌های تابستانی و اوقات فراغت دانش آموزان که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، گفت: اوقات فراغت مهم‌تر از سال تحصیلی جهت دانش‌آموزان محسوب می‌شود و به همین علت برنامه‌های جا مانده که در طول سال تحصیلی امکان اجرای آن وجود ندارد در اردو‌های تابستانی در چارچوب قوانین انجام می‌شود و این فعالیت‌ها یک فضای با نشاطی را در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: هنگامی که که دانش‌آموزان از فعالیت‌های درسی فارغ می‌شوند، برآوردن نیاز‌های معنوی و روانی یکی از پرسشها مهم است که بخشی به وسیله خانواده و قسمتی دیگر باید به وسیله وزارت آموزش و پرورش برطرف شود.

علی اکبرزاده ادامه داد: با برنامه‌ریزی درست به وسیله نهاد‌ها و خانواده‌ها علایق دانش‌آموزان شناسایی و در طول تابستان آموزش‌های مورد نیاز به آنها داده می‌شود و در ایام تابستان آموزش‌های فرهنگی و هنری و قرآن و عترت در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

اجرای طرح هجرت ۳ با حضور ۱۰۰ هزار دانش آموز در مناطق محروم ، لزوم ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان

علی‌اکبرزاده به سی و پنجمین دوره مسابقه های قرآن دانش‌آموزان در تابستان اشاره و گفت: مسابقه های قرآن دانش‌آموزی از ۱۴ تا ۱۷ تیرماه با حضور ۲۵۶ دانش‌آموز برگزار می‌شود. همچنین مسابقه های پژوهش قرآن با ظرفیت ۹۹۰ نفر، مسابقه های آوایی قرآن با ظرفیت ۱۴۵۲ دانش‌آموز از ۱۵ تا ۲۳ مرداد و سومین دوره مسابقه های دانش‌آموزان مکلف عشایر با ظرفیت ۵۰۰ دانش‌آموز از ۲۵ تا ۲۸ مرداد برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: علاوه بر برنامه‌های ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه تابستانی برنامه‌هایی در سطح وزارتخانه در تکمیل فرآیند سال تحصیلی قرار داده‌ایم بطوریکه در اول سال مسابقه های محلی را شروع و در طول تابستان فعالیت‌های متمرکز ملی ادامه پیدا می‌کند و مراحل کشوری این مسابقه های بنی روز‌های یکم تا ۱۱ مرداد ماه در کانون شهید رجایی نیشابور با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز انجام می‌شود و همچنین سی و پنجمین دوره مسابقه های فرهنگی و هنری از ۱۰ تیر تا ۲۵ شهریور ماه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح هجرت ۳ و اردو‌های جها‌دی از ۲۰ تیر ماه تا ۲۰ شهریور ماه در مناطق محروم و کم‌بهره کشور با حضور ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه دوم انجام می‌شود.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه اردو‌های زیارتی دانش‌آموزان زیارت اولی در سه شهر قم، مشهد و شیراز در دهه کرامت برگزار می‌شود، افزود: اردو‌های زیارتی در تابستان امسال شروع و در طول سال تحصیلی تازه ادامه پیدا می‌کند و در این اردو‌ها ۱۲ هزار نفر شرکت داشته که در حال حاضر ۳ هزار نفر به اماکن مقدس مشرف شده‌اند.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح هجرت ۳ و اردو‌های جها‌دی از ۲۰ تیر ماه تا ۲۰ شهریور ماه در مناطق محروم و کم‌بهره کشور با حضور ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه دوم انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اردو‌های تابستانی خاص دانش‌آموزان مناطق مرزی کشور با حضور یک هزار و۵۰۰ دانش‌آموز از ۱۸ استان از ۱۳ مرداد ماه تا اول شهریور انجام می‌شود، همچنین دانش‌آموزانی که در مدارس تحت عنوان سخنگو بوده‌اند و در استان‌ها جزو برگزیدگان شورای دانش‌آموزی هستند که در تابستان امسال اردو‌یی جهت آنها در نظر گرفته شده است و در حدود ۷۰۰ دانش‌آموز در بین روز‌های سوم تا ۱۲ شهریور ماه شرکت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نخستین اردوی کتابخوانی به وسیله یک نهاد متمرکز با نشانه ترویج مطالعه با حضور ۳۰۰ دانش‌آموز منتخب در بین روز‌های ۲۰ تا ۲۲ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است ۴۰۰ نفر از برگزیدگان طرح گردشگری یک اردو بین روز‌های ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه برگزار و کنگره ملی پرسش مهر ۱۷ با حضور دانش‌آموزان، مربیان و فرهنگیان انجام می‌شود.

علی‌اکبرزاده یادآور شد: آسیب‌شناسی اردو‌های سال‌های گذشته رصد می‌شود و در وقت مورد نیاز جهت امسال در نظر گرفته شده، همچنین دستگاه‌هایی که علاقمند هستند فرزندا‌نشان در اردو‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش شرکت کنند با پرداخت نصف شهریه آنها به صورت یارانه می‌توانند اوقات فراغت فرزندان کارکنان آن‌ها که در حوزه فرهنگی تخصص ندارند در تابستان امسال پر می‌شود.

انتهای پیام/

اجرای طرح هجرت ۳ با حضور ۱۰۰ هزار دانش آموز در مناطق محروم ، لزوم ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان

واژه های کلیدی: اوقات فراغت | شهریور ماه | تابستان | فرهنگیان | تابستانی | مسابقه | برنامه | آموزش | فعالیت | برنامه


برچسب ها: , , , , , , , ,