وزیر آموزش و پرورش گفت: جهت برطرف شدن کلاس‌های خشتی و کانکسی اعتباری به میزان ۱۸ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است تا اینگونه نواقص برطرف شود.

معافیت مالیاتی پروژه‌های احداث مدارس در کشور ، لزوم تخصیص ۱۸ هزار میلیارد

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش صبحگاه امروز در مراسم نوزدهمین جشنواره خیّرین مدرسه ساز در سالن اجلاس سران با اشاره به استمرار عمل نیکو و خیرخواهانه خیّرین اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) جهت دانا کردن انسان ها مبعوث شده است و دین مقدس اسلام راه سعادت را در دانایی و کسب دانش می داند.

وی بیان کرد: آیات قرآن اهمیت دانایی و آموزش را جهت ما روشن می سازد و اگر بخواهیم ملتی داشته باشیم تا در زندگی سعادتمند باشند باید به امر آموزش بها داده و آن را جزو اولویت های کاریمان قرار دهیم.

معافیت مالیاتی پروژه‌های احداث مدارس در کشور ، لزوم تخصیص ۱۸ هزار میلیارد

دانش آشتیانی ادامه داد: امروزه اگر به برنامه توسعه کشور ها نگاه کنیم آنهایی که به نیروی انسانی بها داده اند در مسیر توسعه قرار گرفته، لیکن تربیت نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مسئله در وزارت آموزش و پرورش نیز موضوعی مهم و حیاتی محسوب می شود.

عبارات مهم : آموزش
وی عنوان کرد: با مطالعه تئوری اقتصاد دان های بزرگ کشورمان و دنیا به این مسئله دست می یابیم که کشوری در مسیر توسعه گام برمی دارد که آموزش و پرورش آن در مسیری درست حرکت کند و متخصصان کشورمان نیز توصیه فراوانی به تربیت صحیح جوانان و آموزش آن ها کرده اند.

وی با بیان اینکه خیّران مکانی مناسب جهت سرمایه گذاری گزینش کرده اند، افزود: سرمایه گذاری در وزارت آموزش و پرورش تضمینی جهت سعادتمندی نسل آینده و کشورمان است و رییس جمهور توصیه فراوانی به همکاری مردم در وزارت آموزش و پرورش کرده اند.

دانش آشتیانی ادامه داد: با تأکید رییس جمهور تسهیلات مورد نیاز جهت همکاری هر چه زیاد مردم در وزارت آموزش و پرورش فراهم می شود تا این کار خداپسندانه در آینده نیز استمرار داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استمرار همکاری مردم در طرح های این وزارتخانه باعث می شود تا نیرویی کارآمد جهت برنامه توسعه کشور تربیت کنیم.

وی ادامه داد: افرادی که به کودکان کار و یا بازسازی بیمارستان ها می پردازند عمل خیرخواهانه ای انجام می دهند، ولی مسئله مهم این است که بیمارستان ها جسم انسان را اصلاح می بخشد، ولی مدارس و سرمایه گذاری در وزارت آموزش و پرورش روح یک انسان را پرورش می دهد بطوریکه با احیای یک نفر، یک امت زنده و پرورش می یابد.

دانش آشتیانی با بیان اینکه یک نفر می تواند جامعه را از بد بختی نجات دهد، تصریح کرد: همکاری در ساخت مدارس قابل مقایسه با دیگر کار ها نبوده و همه مردم باید جهت توسعه کشور مشارکتی فعال داشته باشند و افراد خیّر آثار و برکت کارهایشان را در دنیا و آخرت می بینند.

وی عنوان کرد: در زمانیکه من مسئولیت این امر خطیر را بر عهده گرفتم بسیار دلواپس نسل جوان بودم که به همین خاطر این مسئولیت را عهده دار شدم تا بتوانم کمکی به جوانان و کودکان بخصوص در مناطق محروم انجام دهم.

دانش آشتیانی ادامه داد: در هنگام دیدار از مدارس و دیدن جوانان مستعد و با ظرفیت احساس سنگینی مسئولیت بیشتری می کنم و از خدا می خواهم که مرا در این کار بزرگ کمک کند.

وی با بیان اینکه هنگامی که اتفاق ای اتفاق می افتد و سقفی بر روی کودک و یا نوجوانی فرو می ریزد تمام وجو ‍دم می لرزد، ادامه داد: شما خیّر ین مدرسه ساز باعث دلگرمی جهت مسئولین و خود من هستید و من این کار خداپسندانه شما را تحسین می کنم و امیدوارم با اعتبار شما در کوتاه مدت مدارس ناامن از بین برود.

دانش آشتیانی تأکید کرد: از ابتدای جریان خیّرین مدرسه ساز تاکنون ۱۰۸ هزار و ۴۶۵ کلاس آموزشی جهت نوجوان ساخته شده است و در همین دوره ۴ ساله بیش از ۱۳ هزار و ۵۴۲ کلاس از حدود ۳۵ هزار کلاس درس در این دولت به وسیله شما خیّرین احداث شده است است.

وی با بیان اینکه در حدود ۳۸ درصد کلاس های درس به وسیله شما خیّرین به بهره برداری رسیده هست، افزود: جهت اینکه یک آموزش و پرورش با کیفیت داشته باشیم راه درازی داشته و متأسفانه باید بگویم که بیش از ۶۸ هزار کلاس نا امن در کشور داریم که باید تخریب و نوسازی شوند و بیش از ۹۶ هزار کلاس درس نیاز به مقاوم سازی دارند که جهت برطرف کردن این نواقص ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

دانش آشتیانی ادامه داد: دولت در جهت برطرف نواقص و بازسازی کلاس های درس سرمایه گذاری می کند، ولی بدون کمک شما خیّرین در یک برنامه میان مدت نمی تواند این کار ها را به آخر برساند و جهت تأمین اعتبار بازسازی و مقاوم کردن کلاس های درس به همکاری و سرمایه گذاری شما خیّر ان نیازمند است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ کلاس خشتی – گلی و هزار و ۷۰۰ کلاس کانکسی داریم که با همّت شما در کوتاه مدت و در عرض ۲ سال این قسمت برطرف و کلاس های ایمن در اختیار نوجوانان قرار می گیرد که مجموع اعتباری جهت ۲ هزار و ۷۰۰ کلاس نا ایمن مبلغی به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان است.

دانش آشتیانی ادامه داد: به کمک شما خیّر ان مدرسه ساز بعد از ۲ سال هیچ کلاس کا نکسی و خشتی در کشور نداریم و ما در دولت نیز در این مسئله شما را همراهی می کنیم.

وی ادامه داد: خیّرین مدرسه ساز باعث شده است تا حدودی استاندارد های فضای آموزشی اصلاح یابد و من موفقیت شما را در این زمینه تحسین می کنم.

دانش آشتیانی ادامه داد: علاوه بر ساخت مدارس اداره آن ها به وسیله مردم موفقیت بزرگی جهت جمهوری اسلامی است و این مسئله جزو سیاست های وزارت آموزش و پرورش است که علاوه بر سرمایه های مادی از نیروی انسانی و فکری شما خیّرین در اداره مدارس استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش تعریف ساختاری است تا به وسیله آن از همکاری مردم در اداره مدارس استفاده شود و در تصمیم گیری ها از ظرفیت و پتانسیل خیّرین بهره کافی برده شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: مسلما نیروی فکری زیاد از مادی در کیفیت بخشی نظام آموزشی اثربخش است و من امیدوارم که با همکاری فکری همه مردم کیفیت آموزش و پرورش ارتقا یابد تا در آینده شاهد شکوفایی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران باشیم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه احکامی را جهت خیّر ین مدرسه ساز قرار دادیم تا هزینه های آن ها از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: در انجام طرح های متفاوت در آموزش و پرورش دولت نیمی از هزینه ها را تأمین می کند و این مسئله با پیگیری وزارت آموز و پرورش و خیّرین در حال انجام است.

وی گفت: من امیدوارم مدرسه نا امن در کشور نداشته باشیم و آموزش با کیفیت جهت همه جوانان ایجاد شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آموزش | مدرسه | همکاری | آموزشی | سرمایه گذاری | کلاس های خشتی و کانکسی | آموزش و پرورش | خیرین مدرسه ساز


برچسب ها: , , , , , , ,