رئیس شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: تمامی مراکز و آموزشگاه‌های علمی باید با مجوز و هماهنگی آموزش و پرورش در کشور فعالیت کنند.

فعالیت بیش از ۱۳ هزار مرکز آموزشی مجاز در کشور

مرضیه گرد مدیر شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص اوضاع مراکز آموزشی مجاز در کشور اظهار کرد: در مجموع ۱۳ هزار ۶۲۷ مرکز آموزشی مجاز شامل آموزشگاه‌های علمی آزاد، زبان و پرورشی در کشور وجود دارد که در قالب ۶۸ هزار و۸۹۳ کلاس درس به دانش آموزان کمتر از ۲۰ سال خدمات آموزشی و پرورشی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز آموزشی مجاز کشور یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۵۶ دانش آموز در سراسر کشور را تحت پوشش قرار داده اند، گفت: والدین جهت آشنایی با مراکز مجاز آموزشی و پرورشی می‌توانند به سایت ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کرده و فهرست این مراکز را مشاهده کنند.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی راجع به برخورد این شرکت با مراکز غیرمجاز تصریح کرد: با تصویب قانون تاسیس، اداره مدارس و مراکز آموزشی مصوب سال ۱۳۹۵، طبق قانون شورای موسسان مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی رسمیت یافته و از اختیارات قانونی بیشتری برخودار شده است اند، بنابراین شرایط نظارت بر مراکز شدت یافتن شده است و با مراکز غیرمجاز برخورد جدی تری خواهد شد.

فعالیت بیش از ۱۳ هزار مرکز آموزشی مجاز در کشور

گرد بیان کرد: آموزشگاه ها و مراکز آموزشی که از طریق سایر نهاد‌ها فعالیت می‌کنند باید با هماهنگی و مجوز آموزش و پرورش به ارائه خدمات بپردازند در غیر این صورت متخلف محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه شماره مجوز آموزشگاه‌های تحت نظارت آموزش و پرورش در تابلو‌های ورودی این مراکز حک شده است هست، گفت: اولیا جهت گزینش مراکز آموزشی آگاهانه اقدام کنند چراکه مراکز آموزشی بدون مجوز فعالیت هایی غیرمتناسب با شرایط دانش آموزان ارائه می‌دهند.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی در خصوص تبلیغات مراکز آموزشی یادآور شد: تمامی آموزشگاه‌ها مطلع هستند که نباید از تبلیغات کاذب استفاده کنند، این تبلیغات با مجوز آموزش و پرورش ارائه می‌شود در غیر این صورت با همکاری نیروی انتظامی و اماکن با مراکز متخلف برخورد می‌شود و خانواده‌ها در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند عنوان را به ادارات کل آموزش و پرورش اطلاع دهند.

انتهای پیام/

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: تمامی مراکز و آموزشگاه‌های علمی باید با مجوز و هماهنگی آموزش و پرورش در کشور فعالیت کنند.

ضرورت اخذ مجوز آموزشگاه های علمی از آموزش و پرورش

واژه های کلیدی: آموزشگاه | تبلیغات | مشاهده | قانونی | آموزشی | غیرمجاز | قانون | آموزش | فعالیت | برخورد


برچسب ها: , , , , , , , , ,