وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش روابط عمومی در این نهاد پر مخاطب گفت: باید سواد رسانه ای را جهت دانش آموزان گسترش دهیم.

ضرورت توسعه سواد رسانه ای جهت دانش آموزان

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ نشست هم اندیشی روسای ادارات و مدیران روابط عمومی حوزه‌های ستادی و استانی با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش صبحگاه امروز در کلوب فرهنگیان پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد.

در این مراسم بطحایی بیان کرد: آموزش و پرورش از نظر وسعت جامعه مخاطبان و ذینفعان منحصر به فرد است و به همین علت توقعات از آموزش و پرورش اوج است و کوچکترین تصمیم دامنه وسیع در جامعه خواهد داشت و نخستین علت اهمیت روابط عمومی و ارتباطات در این وزارتخانه جامعه ذینفعان آن است آیا که جامعه نشانه به شدت تحت تاثیر تصمیمات قرار می‌گیرند.

ضرورت توسعه سواد رسانه ای جهت دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مورد کوچکترین تصمیمات نقد و بررسی بسیاری وجود دارد، گفت: اهمیت روابط عمومی بیش از سایر سایر دستگاه‌ها است و یکی از نقاط ضعف ما در سال‌های گذشته در این قسمت بوده است

وی اظهار کرد: امروز رسانه‌ها اثر بسیاری در کار‌ها دارد و در کوتاهترین وقت اخبار بسیاری رد و بدل می‌شود بنابراین در چنین فضایی نیاز به روابط عمومی چابک احساس می‌شود و مدل‌های جدیدی باید داشته باشیم بر این اساس بستر الکترونیکی آموزشی جهت روابط عمومی در نظر گرفتیم که از مهرماه فعالیت آن شروع می‌شود.

بطحایی تصریح کرد: موفقیت و ناکامی هر سازمانی در گرو روابط عمومی هوشمند، چابک و علمی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز صحبت از سواد رسانه‌ای بسیار مطرح می‌شود و اگر کسی فاقد آن باشد ارتباطات سالمی نخواهد داشت و باید در حوزه ذثروابط عمومی فراتر از سواد رسانه‌ای وارد عمل شویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش روابط عمومی در این نهاد پر مخاطب گفت: باید سواد رسانه ای را جهت دانش آموزان گسترش دهیم.

وی گفت: در توسعه سواد رسانه‌ای پیشرفت خوبی داشتیم، ولی همه‌های موجود در اینترنت جهت بچه‌ها بسیار است و باید تحت آموزش قرار گیرند تا از هجوم‌های بنیان فکن دور شوند.

بطحایی عنوان کرد: به بچه‌ها یاد نداریم چطور در برابر خطرات مصون باشند و در اتفاق اخیر اگر بچه‌ها کمربند ایمنی بسته بودند این فاجعه رخ نمی‌دهد در واقع آموزش و پرورش کم کاری کرده و فقط به فرمول‌های فیزیک و شیمی اکتفا کردیم.

وی یادآور شد: در کنار توسعه سواد رسانه‌ای باید معرفت رسانه را نیز جهت دانش آموزان دنبال کنیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: روابط عمومی | آموزشی | اخبار | آموزش | اخبار آموزش و پرورش | دانش آموزان | سواد رسانه ای | روابط عمومی


برچسب ها: , , , , , ,