آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۵ و روشن نبودن اوضاع پذیرفته شدگان جهت ورود به کار منجر به اعتراض این گروه و بلاتکلیفی شرایط آن‌ها شده است است.

بلاتکلیفی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی تا کی ادامه دارد؟ ، سکوت آموزش و پرورش جهت تعیین وظیفه دوره‌های مهارت آموزی

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ از اردیبهشت ماه سال ۹۵ صحبت برگزاری آزمون استخدامی با بیانات علی اصغر فانی وزیر وقت آموزش و پرورش کلید خورد و تا شهریورماه گمانه زنی های بسیاری جهت این آزمون انجام شد تا اینکه بالاخر از ۱۸ مهرماه ۹۵ عضویت جهت این آزمون شروع شد.

آبان ماه سال ۹۵ آزمون استخدامی آموزش و پرورش جهت بیش از ۲۳۳ هزار داوطلب ورود به حرفه معلمی و بعد از چندین ماه انتظار جهت برگزاری این آزمون در سراسر کشور با یکدیگر مسابقه کردند و با توجه به شرایط ذکر شده است در این آزمون که در دفترچه استخدامی نیز به آن اشاره شده است شرایط مناسبی جهت پذیرفته شدگان درنظر گرفته شده است بود و این مساله موجب شد تا شرکت کنندگان در آزمون با چنین ادعایی انگیزه بالایی در قبولی داشته و منتظر ورود به آموزش و پرورش از سال ۹۶ باشند.

روایت های چندگانه مسئولان جهت وقت اجرای دوره های مهارت آموزی
سرانجام در تاریخ ۶ دی ۹۵ نتیجه های این آزمون جذب ۱۰ هزار نیروی انسانی اعلام شد که با توجه به ضوابط موجود جهت پذیرش تعدادی از ظرفیت ها خالی ماند و در این زمینه سیدحسن حسینی مدیرکل امور و اداری و تشکیلاتی گفته بود که وقت دوره‌های مهارت آموزی گفت: بعد از تعیین وظیفه اولویت‌ها اعلام نتیجه های انجام می‌شود و انشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش آمادگی کامل جهت برگزاری دوره‌های مهارت آموزی را داشته و اردیبهشت ماه وقت قطعی جهت شروع اجرای این دوره است.

بلاتکلیفی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی تا کی ادامه دارد؟ ، سکوت آموزش و پرورش جهت تعیین وظیفه دوره‌های مهارت آموزی

هرچند وقت اجرای دوره های مهارت آموزی و نحوه ارائه خدمات در این دوره ها جهت آزمون پیشین نیز دچار مشکلاتی بود و اعتراض مهارت آموزان را در پی داشت البته محمود مهرمحمدی در ۱۷ مهرماه سال ۹۵ جهت برگزاری دوره های مهارت آموزی از احتمال برگزاری دوره‌های مهارت آموزی از دی ماه خبر داد و این عنوان تحقق نیافت تا اینکه مدیرکل امور اداری اردیبهشت ماه را وقت قطعی برگزاری دوره ها دانست.

در نهایت و بعد از روایت های چندگانه مسئولان آموزش وپرورش و دانشگاه فرهنگیان جهت برگزاری دوره های مهارت آموزی نه تنها امیدی جهت اصلاح شرایط وجود نداشت تا شاید پرسشها سال گذشته این دوره ها برطرف شود بلکه اصل وقت اجرای دوره جهت پذیرفته شدگان و ورود آنها از مهر سال ۹۶ خود را جهت ورود به حرفه معلمی با ولی و اگرهای بسیاری همراه شد که نشان داد وجود همیشگی وعده های بی اعتبار در پرسشها استخدامی انکار ناپذیر است.

توپ آموزش و پرورش در زمین دانشگاه فرهنگیان
علی رغم بیانات مسئولان امر در برگزاری دوره های مهارت آموزی در اردیبهشت ماه و عدم برگزاری در زمن مقرر اسفندیار چهاربند رییس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش نهم اردیبشهت ماه عنوان کرد: وقت دقیق برگزاری دوره‌ها مشخص نیست و با توجه به برنامه‌ریزی دانشگاه فرهنگیان این کار انجام خواهد شد.

این مساله در حالی مطرح شد که محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان شانزدهم اردیبهشت ماه درمورد وقت اجرای دوره های مهارت آموزی گفت: با توجه به وقت اجرای مناسب دوره ها، مردادماه یا حداکثر مهرماه کلاس‌های مهارت آموزان شروع به کار می‌کند و مهارت آموزان جهت دوره‌ای یکساله مشغول به تحصیل می‌شوند.
این گفته ها که نشان از دقیق نبودن وقت اجرای دوره ها داشت موجب نگرانی پذیرفته شدگان شده است بود و پیگیری این گروه و رسانه ها موجب شد تا زیاد به این عنوان پرداخته شود ولی مسئولان ذیربط در آموزش وپرورش سکوت و عدم پاسخگویی جهت براق سازی این مساله را در برنامه های خود قرار دادند.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۵ و روشن نبودن اوضاع پذیرفته شدگان جهت ورود به کار منجر به اعتراض این گروه و بلاتکلیفی شرایط آن‌ها شده است است.

وعده های آزمون استخدامی درست از آب در نیامد
در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهرماه سال ۹۵ در اختیار متقاضیان گرفته بوده در بخش شرايط و ضوابط دوره يكساله مهارت آموزي آمده است که ” در صورت موفقيت در دوره يكساله مهارت آموزي و ارائه اصل گواهي مربوط و اشتغال به كار، احكام كارگزيني با رعايت ساير ضوابط و مقررات مربوط از جمله تاييد گزينش از تاريخ ۱/۷/۱۳۹۶ به بعد صادر خواهد شد.”

این مساله موجب شده است بود تا متقاضیان جویای کار امید به اشتغال هرچه سریعتر داشته باشند و بنا به بیانات بعضی پذیرفته شدگان از شرکت و تلاش جهت ورود به شغل دیگر به امید ورود به حرفه معلمی از سال ۹۶ اجتناب کردند که در این باره نعمت اله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان دهم خردادماه بیان کرد: جهت این گروه از مهارت‌آموزان دوره یک ساله به منزله کار‌آموزی محسوب شده است و حکم استخدامی صادر نمی‌شود و از مهر ۹۷ می‌توانند به عنوان معلم در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

بلاتکلیفی پذیرفته شدگان تا کی ادامه دارد؟
اظهارات متعدد جهت شرایط برگزاری دوره های مهارت آموزی و براق نشدن این عنوان جهت پذیرفته شدگان موجب بلاتکلیفی پذیرفته شدگان و اعتراض آنها به این شرایط شده است که گویا تاکنون این مساله جهت آموزش و پرورشی ها احساس تکلیفی نکرده که پاسخگوی این اوضاع باشندو همچنان سکوت را عالی ترین چاره دیدند.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس جهت پیگیری این عنوان اظهار کرد: پذیرفته شدگان جهت پیگیری اوضاع به ما نیز مراجعه می کنند که البته مجلس نهادی قانونگذار بوده و بر حسن اجرای قانون نظارت می کند و این مساله درحوزه اجرایی رخ داده و آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.

وی افزود: باید این عنوان به درستی به مسئولان امر منعکس شود تا راهکاراجرایی جهت آن درنظر بگیرند از طرفی به عنوان نماینده مردم پیگیر این مساله هستم تا اگر نیاز باشد در کمیسیون آموزش این مساله مورد بررسی قرار گیرد البته باید ابتدا شرایط آموزش و پرورش و مهارت آموزان هر دو درنظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: آموزش و پرورش با پرسشها گوناگونی روبه رو است و باید جهت برطرف همه این پرسشها تلاش کند و نمی توان این تاخیر را نشانه بی نظمی این نهاد دانست و تلاش می کنیم تا با توافق آموزش و پرورش این دوره ها در وقت باقی مانده برگزار شود البته نباید فراموش کرد که پذیرفته شدگان جهت حرفه معلمی باید این دوره ها را بدون شتابزدگی و کامل بگذرانند.

بلاتکلیفی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی تا کی ادامه دارد؟ ، سکوت آموزش و پرورش جهت تعیین وظیفه دوره‌های مهارت آموزی

شرایط موجود و پیگیری ها جهت تعیین وظیفه اوضاع پذیرفته شدگان نتیجه ای نداشت و پاسخی از سوی وزارتخانه متولی این امر ، آموزش و پرورش دریافت نمی شود و حتی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش ۲۰ خردادماه خبر از جذب هشت هزار نیروی تازه در قالب آزمون استخدامی داد و این صحبت در حالی مطرح شده است که هنوز اوضاع پذیرفته شدگان سال ۹۵ مشخص نیست .

امید که جهت هر آزمون زیر ساخت ها و برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت مورد نیاز انجام می شد تا این چنین بلاتکلیفی هایی جهت قشر جویای کار ایجاد نشود و شاهد اینگونه بی اعتنایی مسئولان امر به دنبال چنین مسائلی نباشیم.

گزارش از آتوسا دولتیاری

انتهای پیام/

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۵ و روشن نبودن اوضاع پذیرفته شدگان جهت ورود به کار منجر به اعتراض این گروه و بلاتکلیفی شرایط آن‌ها شده است است.

واژه های کلیدی: آزمون استخدامی | دانشگاه | فرهنگیان | استخدامی | اردیبهشت | آموزشی | مسئولان | برگزاری | آموزش


برچسب ها: , , , , , , , ,