مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی از رشد ۴۶ درصدی کتاب‌های قرآنی در دومین دوره جشنواره این کتاب‌ها خبر داد.

رشد ۴۶ درصدی ارسال کتاب در جشنواره کتاب‌های قرآنی

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره کتاب های قرآنی رشد با حضور محی الدین بهرام محمدیان مدیر شرکت پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمد ناصری مدیر کل دفتر تکنولوژی آموزشی و جمعی از مسئولان عصر امروز در سالن همایش های کوثر مسجد امام صادق (ع) برگزار شد.
در این مراسم ناصری با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از امر ساماندهی کتاب های آموزشی با اجرای فعالیت هایی از جمله برگزاری جشنواره ها می گذرد، عنوان کرد: دفتر انتشارات تکنولوژی آموزشی اجرای این کار را بر اساس مستندات قانونی بر عهده دارد و جشنواره کتاب های قرآنی رشد از سال ۹۴ بر اساس این برنامه برگزار شد.

عبارات مهم : آموزش

وی ادامه داد: این جشنواره ها ضمن بررسی کارشناسانه مبتنی بر سلسه اهداف و برنامه ها، زمینه سازی جهت اوضاع کتاب های آموزشی را انجام می دهد تا ضمن تولید آثار مفید، بازار اقتصادی منطقی و مورد نظر نیز حاصل شود. از طرفی این روند با درک درست تشخیص نیاز واقعی مخاطب و تولیدات بهتر و کیفی تر میسر است که این اقدام در حوزه کتاب های قرآنی مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی به ارائه آماری از این جشنواره پرداخت و گفت: ۶۰۰ عنوان کتاب به دبیرخانه رسیده که از این تعداد ۳۱۳ عنوان مناسب تشخیص داده شده است است و همچنین ۷۷ ناشر در جشنواره شرکت کرده اند که سهم ناشران شهرستانی ۵۴ درصد بوده است.
وی بیان کرد: نسبت به نخستین جشنواره قرآنی، ۴۶ درصد رشد داشتیم و گروه های داوری آثار را در دو مجموعه دانش آموزی و بزرگسال تقسیم بندی کرده اند که از این میان ۳۳.۵ درصد که مجموعا ۱۰۵ عنوان را مشمول بر می شود، در جشنواره آشنا شده است اند.
وی تصریح کرد: گروه های داوری دانش آموزی بر اساس حوزه آموزش قرآن، مفاهیم و مباحث و ادبیات داستانی کتاب ها را مورد داوری قرار دادند و به ترتیب ۱۶، ۲۳ و ۶۶ عنوان در این جشنواره تقدیر شد. این اقدام با داوری سه داور در هر بخش انجام شده است است که جهت هر گروه یک برگزیده و یک تقدیری معرفی شد.
اقدامات آموزش و پرورش در زمینه ارائه آموزه های قرآنی به محصلان
در ادامه مراسم محمدیان با بیان اینکه در وقت تنظیم سند تحول چند تفکر جهت کتاب های قرآنی وجود داشت، عنوان کرد: در نتیجه این تفکرات مباحث متعددی مطرح شد که باعث شده است هنوز قرآن مبنای برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های کلان نباشد.
وی اضافه کرد: راجع به قرآن کم کار کردیم و آشنایی با مفاهیم این کتاب ارزشمند را از وقت متوسطه مورد توجه قرار دادیم؛ بنابراین باید توجه بیشتری در این حوزه داشته باشیم و در جشنواره های آتی تعداد کتاب های ارسال شده است زیاد کردن یابد که البته در آموزش و پرورش کارها خوبی جهت امر توجه به قرآن در دست اجرا است.
محمدیان با بیان اینکه فعالیت هایی در آموزش و پرورش و دارالقرآن ها جهت دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته، گفت: در این نهاد اموزش و تربیت، دو حوزه فعالیت درونی و بیرونی وجود دارد که با ترکیب دستگاه های مرتبط و استفاده از ظرفیت ها باید پرسشها قرآنی را ترویج دهیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش قرآن در بین دانش آموزان چندان مورد توجه نیست، یادآور شد: وقت دانش آموزان اغلب با مطالبی پر می شود که هیچ نشانی از آموزه های قرآنی در آن نیست و باید این عنوان را اصلاح کنیم.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آموزش | فعالیت | آموزشی | برنامه | جشنواره | برنامه ریزی | جشنواره کتاب های قرآنی | برنامه های آموزش و پروش


برچسب ها: , , , , , , ,