جایزه جهانی SASAKAWA ۲۰۱۷ روش بین المللی کم کردن خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی شرکت ملل متحد (UNISDR) به وسیله شرکت نوسازی مدارس کشور جهت کارها مرتبط با مقاوم سازی و تامین فضاهای ایمن آموزشی مدارس دریافت شد.

دریافت جایزه جهانی روش بین المللی کم کردن خطرپذیری شرکت ملل به وسیله شرکت نوسازی مدارس کشور

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ جایزه بین المللی دو هر سال Sasakawa که در پنجمین برنامه جهانی کم کردن خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی ۲۰۱۷ قرار گرفته هست، اقداماتی را شناسایی می کند که سهم اساسی در نجات جان انسان ها و کم کردن فوت و میر ناشی از سوانح و بلایای طبیعی جهانی دارند.

عبارات مهم : آموزشی – طبیعی
اقدامات شرکت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ میلادی در زمینه بازسازی، نوسازی و به خاص مقاوم سازی مدارس کشور (تامین فضاهای ایمن آموزشی مدارس) مورد توجه خاص و تقدیر مجامع فنی بین المللی، متخصصان، اساتید و مراکز علمی و دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی قرار گرفته است.

نتایج کارها مربوط به تامین زیرساخت ها و فضاهای آموزشی ایمن مدارس باعث شده است که ایمنی نزدیک به ۷۰ درصد از دانش آموزان در سراسر کشور فراهم شودو این کارها به عنوان یکی از ارکان تامین عدالت آموزشی و از افتخارات جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در توجه و اهتمام خاص به محیط های آموزشی مدارس در سطح دنیا مطرح و موجب شده است است که جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در این زمینه در بین کشورهای پیشرو قرار گیرد.

پس از ارزیابی کارها شرکت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به وسیله هیات داوران مربوط به دفتر UNISDR در ژاپن – به عنوان مسئول مهم مراسم بین المللی SASAKAWA ۲۰۱۷ – اعلام شد که شرکت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به عنوان یکی از چهار نامزد نهایی این جایزه جهانی گزینش شده است است و مراسم جایزه بین المللی SASAKAWA ۲۰۱۷ در تاریخ ۲۵ مه ۲۰۱۷ در شهر Cancun کشور مکزیک با حضور نمایندگان ۱۸۰ کشور، شرکت های متفاوت و متخصصان مرتبط با کم کردن خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی از سراسر دنیا برگزار شد.

در این مراسم، شرکت نوسازی توسعه و تجهیز مدارس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به علت انجام مقاوم ترین، پایدارترین، فراگیرترین و جامع ترین تلاش های سازمانی در مدیریت خطرپذیری سوانح و بلایای طبیعی به طور یکسان به عنوان برنده نهایی جایزه بین المللی SASAKAWA ۲۰۱۷ گزینش شد.

گفتنی هست؛ جهت نخستین بار یک شرکت از جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران برنده جایزه مهم SASAKAWA شده است است و این موفقیت بزرگ در سطح بین المللی را که بیانگر توانمندی های داخلی متخصصان، مهندسان، اساتید دانشگاه­ها، کارشناسان و کلیه همکاران فعال در حوزه مقاوم سازی و تامین فضاهای ایمن آموزشی مدارس است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آموزشی | طبیعی | جایزه | ایران | اسلامی | آموزش و پرورش | مقاوم سازی | فضاهای آموزشی


برچسب ها: , , , , , , ,