معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به احیای رشته مشاوره گفت: ۱۷ پست مشاوره در مدارس دولتی خالی مانده است.

احیای رشته مشاوره در مقطع کارشناسی ، خالی بودن ۱۷هزار پست مشاور در مدارس دولتی

مهدی فیض معاون پرورشی و تربیت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد توجه به نیروی انسانی در پست مشاوره جهت سال تحصیلی تازه اظهار کرد: امسال در تعیین اولویت های مرکز نیروی انسانی، نیروی مشاوره مورد توجه قرار گرفته و به استان‌ها نیز این عنوان اعلام شده است است.

وی افزود: امسال پوشش مشاوره در مدارس علاوه بر مقطع متوسطه اول در متوسطه دوم نیز مورد توجه هست، در حالی که سال گذشته فقط متوسطه اول در اولویت بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بعضی از نیروهای مشاور جذب فعالیت های آموزشی شده است بوده اند، گفت: طبق فراخوانی از این گروه دعوت شد تا در حوزه خود به فعالیت بپردازند البته مشاوره حوزه پرچالشی است و بعضی از مشاوران فعالیت آموزشی و تدریس را ترجیح می دهند.

احیای رشته مشاوره در مقطع کارشناسی ، خالی بودن ۱۷هزار پست مشاور در مدارس دولتی

فیض بیان کرد: اکنون ۱۷هزار پست مشاوره در مدارس دولتی خالی مانده است که نیاز به جذب نیروی متخصص در این حوزه دارد.

وی از احیای رشته مشاوره در مقطع کارشناسی خبر داد و اظهار کرد: این رشته چند سالی از دوره کارشناسی از بین بردن شده است بود و امسال طبق مصوبه کمیسیون نیروی انسانی وزارت علوم در دفترچه گزینش رشته ارائه می‌شود و دانشگاه های مرتبط و مطرح کشور این رشته را ارائه می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ظرفیت پذیرش رشته مشاوره در مقطع کارشناسی حدود ۱۰هزار نفر برآورد شده است که بخش بزرگی در دانشگاه فرهنگیان و یک هزار نفر از آن در سایر دانشگاه‌ها ارائه می شود.

فیض گفت: امیدواریم رشته مشاوره به جایگاه مهم خود بازگردد و معضل بی انگیزگی دانش آموختگان این رشته به علت پرسشها اشتغال و مواردی از این قبیل تا حد زیادی برطرف شود و سرمایه گذاری آموزش عالی نتیجه بخش باشد از طرفی نسل امروز جهت جلوگیری از بحران ها به شدت نیاز به نیروی مشاوره دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به احیای رشته مشاوره گفت: ۱۷ پست مشاوره در مدارس دولتی خالی مانده است.

انتهای پیام/

اما و اگر های از بین بردن رشته مشاوره از مقطع کارشناسی

واژه های کلیدی: وزارت علوم | دانشگاه | فرهنگیان | مشاوره | آموزشی | دانشگاه | آموزش | فعالیت


برچسب ها: , , , , , ,