دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به از بین بردن دوره پیش دانشگاهی در سال تحصیلی آینده گفت: نحوه برگزاری امتحانات نهایی هنوز مشخص نیست.

نحوه برگزاری امتحانات نهایی هنوز مشخص نیست ، حذف پیش دانشگاهی از نظام آموزشی کشور

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص تغییرات در نظر گرفته شده است با حذف دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزشی اظهار کرد: نظام اموزش و تربیت به تدریج ساختار جدیدی به خود گرفته و عمر نظام قبلی در حال اتمام است که بر این اساس طی چند سال پایه‌های تحصیلی تغییراتی داشته و نظام ۶-۳-۳ در حال استقرار کامل است.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در ساختار نظام آموزشی شاهد هستیم سال آینده مقطع پیش دانشگاهی از نظام آموزشی از بین بردن شده است و پایه دوازدهم جایگزین آن خواهد شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص اعمال تغییرات متناسب با این از بین بردن گفت: محتوای آموزشی و ضوابط در نظر گرفته شده است این پایه جهت دانش‌آموزانی که در نظام تازه آموزشی تحصیل خواهند کرد اعمال می‌شود.

نحوه برگزاری امتحانات نهایی هنوز مشخص نیست ، حذف پیش دانشگاهی از نظام آموزشی کشور

وی بیان کرد: محتوای آموزشی این دوره و تصمیم‌گیری جهت انطباق با شرایط، همچنین چگونگی برگزاری امتحانات نهایی در حال بررسی بوده و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

نوید ادهم با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی نگرانی جهت اوضاع تحصیل خود نداشته باشند، بیان کرد: جدول های کارشناسی جهت انطباق شرایط و بررسی آن در دستور کار قرار گرفته و بخش عمده این تغییرات جهت دانش‌آموزانی است که نظام تازه آموزشی را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/

اما و اگرهای از بین بردن پیش دانشگاهی از نظام آموزشی کشور

واژه های کلیدی: برگزاری امتحانات | آموزشی | آموزش | پیش دانشگاهی | اخبار آموزش و پرورش | ساختار نظام آموزشی |


برچسب ها: , , , , ,