مدیر کل دفتر پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند اجرای هدایت تحصیلی از امکان عوض کردن رشته دانش آموزان در شهریور خبر داد.

شهریور ماه امکان عوض کردن رشته وجود دارد ، جزئیات اجرای هدایت تحصیلی جهت دانش آموزان

مسعود شکوهی مدیر کل دفتر پرورشی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: جهت اجرای این طرح اداره های آموزش و پرورشی که نمرات تمام دانش آموزان را به سامانه هدایت تحصیلی انتقال یافته کرده اند و مورد تایید مدیر اداره آموزش و پرورش آن منطقه قرار گرفته می‌توانند بحث گزینش رشته را انجام دهند.

وی ادامه داد: بعد از وارد شدن نمرات تمامی دانش آموزان در سیستم دانا نمون برگ شماره ۶ و هفت صادر می‌شود و دانش آموزان جهت دریافت این نمون برگ‌ها با توجه به وقت بندی مناطق آموزش و پرورش خود اقدام می‌کنند.

مدیر کل دفتر پرورشی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نمون برگ شماره ۶ دانش آموز را نسبت به خود ارزیابی کرده و نمونه برگ شماره ۷ رتبه بندی نسبت به سایر دانش آموزان را نشان می‌دهد، گفت: بعد از طی این مرحله دانش آموزان در چهار گروه الف، ب، ج، د تقسیم بندی شده است تا جهت گزینش رشته اقدام کنند و هر کدام از گروه‌ها یک هفته جهت این کار وقت دارند.

شهریور ماه امکان عوض کردن رشته وجود دارد ، جزئیات اجرای هدایت تحصیلی جهت دانش آموزان

تب کاذب رشته تجربی فروکش کرده است

شکوهی در مورد حجم بالای تقاضا نسبت به تحصیل در رشته تجربی، اظهار کرد: چند سالی است که این مساله در بین دانش آموزان شدت گرفته و با برگزاری جلسات مشاوره و توجیهی باید این مساله را براق سازی کنیم که هر دانش آموز با توجه به توانایی و رغبت باید گزینش رشته انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه امسال گزینش رشته کاملا اختیاری هست، تصریح کرد: کار توجیهی جهت خانواده‌ها شروع شده است تا خانواده‌ها به این باور برسند که دانش آموزان با توجه به شرایط خود بدون توجه به احساسات و جو جامعه گزینش رشته کنند.

مدیر کل دفتر پرورشی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: طی همین برنامه که تاکنون داشتیم و با توجه به نظر سنجی‌ها تعداد دانش آموزان جهت رشته تجربی کم کردن پیدا کرده و همان طور که آمار کنکور نشان می‌دهد شرایط جهت قبولی در رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی به اعضای هر ۳۰ الی ۳۱ نفر امکان پذیر بوده در حالی که ۳۰۰ هزار صندلی خالی دانشگاه‌ها را در سایر رشته‌ها شاهد هستیم.

شکوهی در مورد عوض کردن رشته دانش آموزان در تابستان اظهار کرد: چنانچه دانش آموزی بعد از انتخاب رشته قصد عوض کردن آن را در تابستان داشته باشد می‌تواند شهریور ماه جهت این امر اقدام کند، البته باید ظرفیت منطقه را نیز در نظر بگیرد هر چند برآوردها نشان می‌دهد به جز رشته تجربی در سایر رشته‌ها مشکلی از نظر ظرفیت نداشته باشیم.

مدیر کل دفتر پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند اجرای هدایت تحصیلی از امکان عوض کردن رشته دانش آموزان در شهریور خبر داد.

وی در خصوص اوضاع گزینش رشته در تمامی انواع مدارس، یادآور شد: هر دانش آموزی مشروط بر کسب حد نصاب نمره جهت رشته مورد نظر خود امکان عضویت در مدارس را ندارد و هیچ استثنایی جهت این عنوان نداریم حتی اگر دانش آموزی در رشته‌ای عضویت کرده باشد و نمره مورد نیاز را کسب نکند امکان گزینش آن رشته جهت وی میسر نیست.

انتهای پیام/

هیچ استثنایی جهت گزینش رشته در مدراس وجود ندارد

واژه های کلیدی: خانواده | مشاوره | خانواده | شماره | آموزش | هدایت تحصیلی | داوطلبان رشته تجربی | برگزاری جلسات مشاوره


برچسب ها: , , , , , ,