معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اتخاذ روش‌هایی تازه جهت ایجاد انگیزه دانش‌آموزان نسبت به کتابخو‌انی خبر داد.

توجه به ایجاد انگیزه کتابخو‌انی در دانش آموزان‌

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص توجه به بحث کتاب و کتا بخوانی در دانش آموزان و ایجاد پست هایی مرتبط با این مسئله اظهار داشت: احیای پست کتابدار بحث جدی است که همواره این مسئله را در دستور کار قرار دادیم و باید نیرو هایی با چنین تخصصی تربیت و جذب آموزش و پرورش شوند.

عبارات مهم : خبرنگار – فرهنگیان
وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان باید چنین رشته ای ایجاد شود و کتابداری جهت مدارس آموزش داده شود در واقع چنین فردی کتاب هایی متناسب با شرایط دانش آموزان در دسترس آن ها قرار می دهد و توانمندی های مورد نیاز جهت بحث کتاب و کتابخوانی به گونه ای که جهت دانش آموزان کارآمد باشد احیا می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کارگروهی به نام کارگروه تربیت معلم تشکیل شده است و بر این مبنا در نظر داریم تا این پست به گونه ای متناسب با شرایط مدارس و دانش آموزان ایجاد شود.

وی اظهار کرد: در مدل مدرسه عمومی که در نظر داریم آن را از مهر ماه در چند شهرستان به صورت آزمایشی ایجاد کنیم تجدید نظری در ترکیب نیروی انسانی داریم و بر همین اساس پست کتابدار نیز در این مدل گنجانده می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: احیای این پست در مدارس به کسی سپرده می شود که شوق کتاب را در دانش آموزان زنده کرده و با توانمندی و هنری که دارد این ذوق را در دانش آموزان ایجاد کند که علاوه بر کتاب های درسی سایر کتاب ها را نیز مورد توجه قرار دهند که این نشانه با رشته مهم کتابداری و اطلاع رسانی تفاوت هایی دارد و تمامی اهداف این رشته در پست مذکور تعریف نمی شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خبرنگار | فرهنگیان | آموزش | کتابخوانی | آموزش و پرورش | دانشگاه فرهنگیان | کتاب | مدارس


برچسب ها: , , , , , , ,