مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران از همکاری با نهادهایی مانند بهزیستی جهت پوشش تحصیلی صد درصدی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد.

تلاش جهت پوشش تحصیلی حداکثری در مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد روند آماده‌سازی مدارس جهت سال تحصیلی تازه و ساماندهی نیروی انسانی بیان کرد: طبق آمارهای به دست آمده بسیاری از مناطق آمادگی مورد نیاز را جهت شروع سال تحصیلی دارند.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که امسال مورد توجه قرار گرفته پوشش تحصیلی صد درصدی در مدارس است تا هیچ فردی در سن مدرسه‌ از تحصیل بازنماند و بر این اساس ظرفیتی با توجه به تعداد دانش‌آموزان ایجاد کردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و پوشش افراد بازمانده از تحصیل با نهادهای مربوطه همچون بهزیستی همکاری‌های مورد نیاز انجام شده، همچنین جهت اتباع خارجی با توجه به اینکه شیوه‌نامه خاصی جهت عضویت دارند الزامات مورد نیاز به منظور عضویت و تحصیل آنها در مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

تلاش جهت پوشش تحصیلی حداکثری در مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران

کیفیت آموزش در مدارس را باید مد نظر قرار دهیم

باقری با اشاره به اینکه کیفیت در مدارس را به طور حداقلی باید مد نظر قرار دهیم، عنوان کرد: این مسئله در هر یک از پرسشها آموزشی و پرورشی شاخص خاصی دارد که باید مدارس متناسب با شرایط خود آن را مورد توجه قرار دهند آیا که کیفیت سقف خاصی ندارد و هر مدرسه‌ای متناسب با شرایط خود باید این مسئله را رعایت کند.

وی تصریح کرد: یکی از بااهمیت ترین مواردی که در بحث کیفیت‌بخشی مورد توجه قرار گرفته مسئله نیروی انسانی بوده که در نظر داریم افراد با توانمندی‌های زیاد در کلاس‌های درس حاضر شوند؛ از مصداق‌های توانمندسازی آموزش به معلمان توجه به جایگاه معلم و اهمیت دادن به مطالبات آنها است.

مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران یادآور شد: توجه به ارتقای کیفیت در نیروی انسانی اثر بسزایی در آموزش دانش‌آموزان داشته و باید توجه به نیروی انسانی و توانمندی‌ آن به طور مستمر در برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد و از آن در هیچ برهه ای از وقت غافل نباشیم.

انتهای پیام/

مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران از همکاری با نهادهایی مانند بهزیستی جهت پوشش تحصیلی صد درصدی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد.

واژه های کلیدی: آموزشی | مدرسه | ایران | آموزش | مدیر کل آموزش و پرورش | باقری | پوشش تحصیلی |


برچسب ها: , , , , , ,