دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: دانش آموزان با اجرای طرح “قدس قلب من است” حمایت خود را از ملت فلسطین به نمایش می گذارند.

برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی در «روز قدس» را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی در نشستی که صبحگاه امروز در محل این اتحادیه برگزار شد با بیان اینکه دانش آموزان با اجرای طرح “قدس قلب من است” حمایت خود را از ملت فلسطین به نمایش می گذارند، اظهار کرد: این طرح با نشانه ایجاد روحیه نشاط و حماسه دانش آموزی با محوریت حمایت از ملت مظلوم فلسطین، ایجاد تقویت و حفظ روحیه دشمن ستیزی در بین دانش آموزان، ایجاد میدانی جهت نقش آفرینی دانش آموزان در جهت استکبار ستیزی و تقویت بیداری اسلامی و خوابیدن جهت تعامل دانش آموزان در سطح ملی و فراملی با محوریت بیداری اسلامی تدارک دیده شده است است.

وی ادامه داد: این طرح یکی از موارد بحث و گفت و گو و روش جریان ساز است تا قشرهای متفاوت به خاص دانش آموزان با استفاده از ظرفیت فراهم شده است در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار نظرهای خود را در خصوص نامشروع بودن مهاجرت یهودیان به فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی و اشغال بیش از ۶۵ سال در فلسطین اعلام کنند.

علامتی تصریح کرد: مقدماتی فراهم شده است تا دانش آموزان با استفاده از گوشی خود از این تریبون فیلم ۳۰ ثانیه‌ای تهیه کرده و به دبیرخانه طرح “قدس قلب من است” ارسال کنند.

برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی در «روز قدس» را تشریح کرد

وی بیان کرد: در قالب این پویش از دانش آموزان سراسر کشور خواسته شده است تا در یک حرکت نمادین جمله “قدس قلب من است” را به صورت خلاقانه در کف دست خود نوشته یا نقاشی کنند و در مسیر راهپیمایی به نمایش بگذارند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تصریح کرد: به دانش آموزان توصیه شده است در این زمینه از کف دست نوشته های خود تصویر برداری کرده و به دبیرخانه طرح ارسال کنند.

علامتی به اجرای فایل صوتی جهاد بدون مرز به وسیله دانش آموزان در روز جهانی قدس اشاره و اظهار کرد: در این طرح دانش آموزان به گروه های ۲یا سه نفره تقسیم شده است و خود را به شکل دانش آموز فلسطینی، لبنانی و بحرینی در می آورند و در طول راهپیمایی در کنار یکدیگر حرکت می کنند.

وی افزود: دانش آموزان با این اقدام حمایت و همدردی خود را از مردم فلسطین به صورت یک تماس صوتی نمادین با یکی از دانش آموزان فلسطینی، لبنانی و بحرینی به نمایش می گذارند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: در آخر راهپیمایی روز جهانی قدس یک حلقه انسانی از دانش آموزان در حمایت از اماکن مقدس فلسطین تشکیل می شود و دانش آموزان فیلم و تصویر این حرکت را می توانند به دبیرخانه طرح “قدس قلب من است” ارسال کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: دانش آموزان با اجرای طرح “قدس قلب من است” حمایت خود را از ملت فلسطین به نمایش می گذارند.

علامتی اظهار کرد: روز قدس ظرفیت مناسبی است تا قصه اشغال فلسطین و شکل گیری رژیم صهیونیستی نامشروع و از بین بردن هویت فلسطینی مورد بازخوانی قرار گیرد که در این رابطه غرفه قصه خوانی با عنوان “قصه غصه” تشکیل می شود.

وی به طراحی و ساخت ماکت هویت فلسطین در روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: در ۳۲ استان کشور قرار است به صورت نمادین ماکت های طراحی شده است در این زمینه به نمایش گذاشته شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان به منظور حمایت از اماکن مقدس فلسطینی اعتراض خود را نسبت به تخریب آثار اسلامی در فلسطین اعلام می کنند و طوماری در مراسم روز قدس امضا کرده و آن را به دفتر یونسکو در پایتخت کشور عزیزمان ایران تحویل می دهیم.
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یکی از دیگر از برنامه های روز جهانی قدس را برگزاری استند آپ کمدی خاص دانش آموزان پسر بیان کرد و افزود: این برنامه به منظور جریان سازی بین دانش آموزان تدارک دیده شده است است تا با استفاده از ظرفیت راهپیمایی روز قدس یک استندآپ کمدی از فرار صهیونیست ها از فلسطین اشغالی به نمایش گذاشته شود.

علامتی بیان کرد : این بخش قسمت خاص ای دارد که از ظرفیت روز جهانی قدس جهت بازبینی فیلم های تولیدی با عنوان فلسطین از جمله فیلم های سری، هفت سنگ، قاعده بازی، سی و سه روز، بازمانده، بیگانگان وشهابی از جنس نور استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مستند اسرائیل برابر اسرائیل، مستند غافلگیری مرگبار و فیلم به وقت واشنگتن در اختیار دانش آموزان قرار گرفته که اکران آن از امروز در محیط های آینده نگری شده است شروع شده است است.

وی پاسخ به شبهات در خصوص فلسطین، چراغی راهپیمایی روز قدس، اخبار راهپیمایی، بخش طنز، ساخت عروسک های نمادین نوزادان کشته در فلسطین، برگزاری تئاتر خیابانی خاص دانش آموزان پسر، اجرای نمادین واکنش‌ها خشونت آمیز سربازان اسرائیل با زنان و کودکان فلسطینی و تشییع نمادین شهدای انتفاضه را از دیگر برنامه های اتحادیه همزمان روز جهانی قدس اعلام کرد.

برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی در «روز قدس» را تشریح کرد

علامتی با بیان اینکه دبیرخانه کلوب دانش آموزان ضد صهیونیستی از سال قبل تشکیل شده است که پایگاه آن در استان فارس مستقر هست، افزود : دانش آموزان می توانند در بخش تابلو نوشته از شهدای زن انتفاضه و نمایش آن در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و جهت تامین محتوا به سایت http://zananeasemani.blogfa.com مراجعه کنند.

وی یادآور شد: دانش آموزان از دوم تیرماه همزمان با روز جهانی قدس تا ۲۳تیرماه روز مقاومت اسلامی وقت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و نتیجه های تمامی بخش ها و برنامه های روز قدس شهریور ماه همزمان با برگزاری کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اعلام می شود.

انتهای خبر /

واژه های کلیدی: کودکان فلسطینی | بیداری اسلامی | راهپیمایی | روز جهانی | راهپیمایی | استفاده | فلسطین | برنامه | نمایش | انجمن | ارسال


برچسب ها: , , , , , , , , ,