معاون آموزرش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برجسته ترین کار یک مربی، شناخت ویژگی های کودک است و اینکه به کودکان اجازه بچگی کردن را بدهند و بسیاری از مهارت ها را از طریق بازی آموزش دهند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، شهین جوانی در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان، مدیران، مربیان مراکز پیش دبستانی اظهار کرد: امروز باید به این نکته توجه کنیم که با عالی ترین منبع و سرمایه انسانی چگونه برخورد و رفتار می کنیم و اینکه چگونه باید برنامه ریزی کرد تا اهداف خود را تحقق بخشیم.

وی افزود: امروز باید گفت که دوره پیش دبستانی، دوره نقش آفرینی است.

شهین جوانی بیان کرد: شعار ما، آموزش پایه مبنای توسعه پایدار است و باور دارم که این بذر توسعه در دوره ابتدایی کاشته می شود اما به شرط اینکه بعضی از مسائل زودتر از موعد به کودکان آموزش داده نشود و با ویژگی های سن کودکان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از پرخاشگری ها و رفتارهای دوران بزرگسالی ناشی از این است که متاسفانه بسیاری از رفتارها در کودکی در وجود کودک نهادینه نشده است.

معاون آموزرش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ما خواهان مغزهای پرورش یافته هستیم و تا زمانی که محیط مراکز غنی نشود، به مغزها دست پیدا نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم این است که در مناطق و نواحی باید قصه گویی را به شکل درست رواج دهیم.

شهین جوانی با بیان اینکه ما به عنوان متولی حقوق کودکان، باید از حقوق آنها دفاع کنیم، افزود: متاسفانه مشاهده شده است که بازی در بعضی از مراکز حذف شده است این در حالی است که کودکان نیاز به تحرک و جنب و جوش دارند و باید بچگی کنند.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای ما، نیاز به بقا است بنابراین این نیاز را باید کلاس های آموزشی پاسخگو باشیم.

شهین جوانی گفت: کلید خوشبختی کودکان، خودتنطیمی است که باید مورد توجه قرار گرفته شود.


برچسب ها: , ,