مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به بحران کمبود نیروی انسانی گفت: ۷۱ درصد آموزش و پرورش را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

۷۱ درصد معلمان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند ، بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران

علیرضا کمره ای مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در رابطه با اوضاع نقل و انتقال معلمان عنوان کرد: این مسئله امسال به استان ها واگذار شده است و با توجه به حجم نیاز و مازاد و نیروهای مازاد این امر اجرایی می شود.
وی ادامه داد: چنانچه استان مبدا و مقصد میل به به این نقل و انتقال داشته باشند کار تحقق پیدا کرده و بعد از مراحل اداری نقل و انتقال صورت می گیرد که امسال از اول خرداد ماه این مسئله شروع به کار کرده است.

عبارات مهم : آموزشی – ایران

مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه در پایتخت کشور عزیزمان ایران با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: امسال بیش از ۴ هزار نفر تا آخر سال مالی ۹۶ بازنشست میَ شوند که ورودی آموزش و پرورش کمتر از خروجی آن است.
وی تصریح کرد: از گذشته این باور وجود داشته که نیروهای مازاد در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد حال آنکه به علت عوض کردن نظام آموزشی و شرایط موجود چنین مسئله ای وجود ندارد و چنانچه محدودیت های نیروی انسانی برطرف نشود تا ۲ سال آینده تامین نیاز نیستیم.
کمره ای با اشاره به اینکه معلمان در فرآیند نقل و انتقال در مناطق ۱۴ تا ۱۹ بیشترین جذب را دارند، اظهار کرد: اغلب افرادی کمه در این فرآیند شرکت می کنند خانمها هستند و همین مسئله باعث شده است توازن جنسیتی در نیروی انسانی وجود نداشته باشد و آمارها حاکی از ۷۱ درصد زن ها در حرفه معلمی است.
وی تاکید کرد: در جنسیت برادران نیاز به جذب معلم داریم و این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه نحوه جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدگان ماده ۲۸ و جبران از طریق حق التدریس هست، یادآور شد: باید تناسب بین ورودی و خروجی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آموزشی | ایران | آموزش | معلمان | انتقال | آموزش و پرورش | کمره ای | نیروی انسانی


برچسب ها: , , , , , , ,