وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نسل تازه و خانواده ارتباط چندان مناسبی با هم ندارند، بنابراین نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی داریم.

نیازمند کارگاه‌های آموزش خانواده هستیم ، انتقاد وزیر آموزش و پرورش از ارتباط نامناسب والدین و فرزندان نسل جدید

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در دومین نشست شورای عالی سند نظام مواظبت اجتماعی از دانش آموزان با بیان اینکه از سال ۱۳۵۲ در حال فعالیت با دانش آموزان هستم، گفت: همواره تصور داریم آموزش باکیفیت، آموزشی است که دانش آموز یک دانش را در زندگی به خوبی بیاموزد که اولیا نیز چنین تصوری دارند، در حالی که این امر جهت ما یک چالش محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش دنیا بحث اموزش و تربیت مورد توجه هست، گفت: حتی اقتصاد دانه ای دنیا جهت امر توسعه به آموزش و پرورش اشاره دارد که چگونگی روش تدریس و نه نوع آموزش در دبستان ها از اهمیت برخوردار است.

عبارات مهم : آموزش

دانش آشتیانی با بیان اینکه در پیشگیری از آسیب ها باید فرزند ها را با مهارت ها آشنا کنیم، گفت: این مساله در کلاس درس و خانواده شکل می گیرد و در سند تحول و مدرسه صالح این امر مورد توجه بوده و حتی معلم به عنوان مربی مطرح شده است است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مهارت تفکر، حل مساله، اعتماد به نفس نقش مؤثری در جلوگیری از آسیب ها دارد همانطور که شاهد هستیم افراد با اعتماد به نفس پایین زیاد دچار آسیب های اجتماعی می شوند.
وی با اشاره به اینکه معمولا بحث های اجتماعی در سنین بالاتر در مدارس اثربخشی پایین تری دارد، گفت: این مسئله به باعث عادت هایی است که شکل گرفته هست، در حالی که در سنین پایین سرمایه گذاری پربازده داریم به همین جهت در بعضی کشور ها از سنین خیلی پایین برنامه ریزی صورت می گیرد.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: جهت سرمایه گذاری باید در توانمندسازی معلمان اهتمام داشته باشیم آیا که معلمان حتی قادرند نافرمان ترین دانش آموزان را مهار کنند.
دانش آشتیانی با تاکید بر اینکه باید روی خانواده زیاد متمرکز شویم، اظهار داشت: خانواده هایی که نحوه تعامل با فرزند را بلد نیستند، فرزند را به سمت آسیب های اجتماعی سوق می دهند. در حال حاضر نسل تازه نمی تواند ارتباط خوبی با فرزندان برقرار کند لذا نیازمند کارگاه های آموزشی جهت برطرف این پرسشها هستیم.
وزیر آموزش و پرورش در آخر تصریح کرد: امیدواریم این همکاری ادامه یابد و در سال آتی این معضل کم کردن یابد. مدرسه نقش کلیدی در این امر دارد و خود ما هم برنامه هایی در آموزش و پرورش جهت کم کردن آسیب های اجتماعی داریم.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آموزش | فرزند | آموزشی | فرزندان | خانواده | آسیب های اجتماعی | اعتماد به نفس پایین | دانش آشتیانی


برچسب ها: , , , , , , ,