معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرایط عضویت دانش آموزان مقطع ابتدایی، از اجرای طرحی جایگزین دوره های ضمن خدمت کنونی با نشانه توانمندسازی معلمان این خبر داد.

ارائه طرحی جایگزین دوره ضمن خدمت جهت معلمان ابتدایی

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد برنامه های توانمندسازی علمی و اجتماعی معلمان دوره ابتدایی اظهار داشت: با توجه به اینکه محور مهم تمام فعالیت ها در آموزش ابتدایی جلوگیری از تمرکز گرایی در ستاد و تفویض اختیار به مدیران مدارس هست، در حال حاضر طرح کارآمد مسیر مطالعاتی خود را کامل می کند تا به عنوان یک اقدام جامع جایگزین کلاس های بی ثمر ضمن خدمت شود.

عبارات مهم : آموزش – همکاری
وی ادامه داد: براساس این طرح توانمند سازی مدیران با تکیه بر یافته های علمی و نظر های درس پژوهی درنظردارد تا آموزش های مورد نیاز را درخصوص دانش، نگرش و مهارت های مورد نیاز آموزگاران از طریق مدیران در مدارس به صورت منعطف و با استفاده بهینه از خرد جمعی گفت: فضای گفت وشنود با محوریت نیازهای مهم هر معلم در مدرسه فراهم شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش افزود: در طرح کارآمد رویکرد تمرکزگرایی و همکاری محوری موردتوجه است و روایت نقش مهمی را در گفت وگوهای معلمان با یکدیگر ایفا می کند.

حکیم زاده تصریح کرد: طرح کارآمد ازاین طریق موجب شده است تا کلیشه کلاس های ضمن خدمت شکسته شود ومدارس به صورت قاعده مند واصولی با همکاری خود آموزش های مورد نیاز را دریافت کنند.

وی در خصوص تغییرات در روند عضویت دانش آموزان ابتدایی به خاص درپایه اول گفت: امسال تغییرات چندانی در این روند وجود ندارد و عضویت براساس آیین نامه اجرایی مدارس صورت می گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش یادآورشد: البته تغییرات جزیی در میزان شهریه مدارس شاهد بوده است که نحوه عضویت و شرایط از طریق بخشنامه و تفویض اختیار به استان ها اعلام شده است و آموزش و پرورش در این زمینه رضایت اولیای دانش آموزان را در اولویت قرار داده هست.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آموزش | همکاری | معلمان | آموزش و پرورش | آموزگار | ضمن خدمت | توانمندسازی معلمان | دانش آموزان


برچسب ها: , , , , , , ,