رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: در حال حاضر ۳۷ درصد مدارس بوسیله خیرین مدرسه ساز احداث می‌شود.

فعالیت ۶۵۰ هزار خیر در کشور ، احداث ۳۷ درصد مدارس کشور بوسیله خیرین مدرسه ساز

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرساز کشور صبحگاه امروز در مراسم نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان پایتخت کشور عزیزمان ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله این نهاد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ هزار خیر در داخل کشور و ۱۰۰۰ خیر در دنیا مشغول به فعالیت هستند و این پرچم را بردوش گرفته اند.
وی بیان کرد: فضیلت دانش بالاتر از عبادات مسلمانان است و به همین جهت خیرین نیکوکار ۳۷ درصد مدارس کشور را احداث کرده اند و در امسال میزان همکاری مردم در ساخت مدارس بیش از ۵۰ درصد بود.
حافظی عنوان کرد: آموزش توسعه پایدار دستور شرکت یونسکو است که به علت فقر مالی بعضی از کشور ها توانایی اجرای این طرح را ندارند.
وی تاکید کرد: قلک هایی که بوسیله دانش آموزان جهت احداث مدارس در مناطق محروم جمع آوری شده است است ارزشش از پول ثروتمندان دنیا زیاد است به طوری که از همین پول مدرسه مهرورزان در جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران احداث شد.
حافظی ادامه داد: در کنار خیرین مدرسه ساز، با همت خیرین دانشگاه، درمانگاه و مساجد ساخته شده است و افراد خیری وجود دارند که به دنبال احداث ۲۰۰ مدرسه بوده و با افتخار دنبال این کار هستند، البته باید جهت خیرین یک مکان یابی ایجاد شود تا بتوان از منابع استفاده بهینه کرد.
حافظی تاکید کرد: نوسازی مدارس تحت نظارت خیرین مدرسه ساز صورت می گیرد و این افراد در ۴۵۰ شهرستان و ۳ استان کشور مشغول به فعالیت هستند.
وی گفت: خیرین مدرسه ساز با احداث فضاهای آموزشی باعث تربیت شاگردان و آینده سازان کشور بوسیله معلمان می شوند.
توجه خاص به مقاوم سازی مدارس بوسیله خیرین مدرسه ساز
در ادامه مراسم محمد تقی نظرپور رییس شرکت نوسازی کشور گفت: خیرین مدرسه ساز قدم های بسیار خوبی در این امر گذاشته و امروزه این فعالیت در سراسر کشور در حال گسترش است.
وی بیان کرد: ۲۰ درصد فضای آموزشی کشور با همت خیرین ساخته شده است و این افتخاری بزرگ جهت ما است که خیرین همکاری جدی در احداث مدارس دارند.

عبارات مهم : مدرسه
نظرپور ادامه داد: خیرین تلاش می کنند تا نیاز فضای آموزش و پرورش را برطرف و محیطی با نشاط، مقاوم و ماندگار را ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: یکی از بحث های جدی در احداث مدارس مقاوم سازی و دوام آن ها است و در حال حاضر بخشی از فضای آموزشی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران نیازمند مقاوم سازی است.
وی گفت: اگر مدرسه مقاوم و ایمن باشد در هنگام بروز یک اتفاق تعداد زیادی دانش آموز سالم و سلامت می مانند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مدرسه | فعالیت | خیرین مدرسه ساز | ساخت مدرسه | فضای آموزشی | احداث مدارس | مناطق محروم |


برچسب ها: , , , , , ,