مدیر کل شرکت مدارس غیر‌دولتی با اشاره به چگونگی تعیین الگوی شهریه مدارس غیردولتی گفت: در نظر داریم تا ۱۵ اردیبهشت ماه مبلغ نهایی شهریه مدارس را اعلام کنیم.

حسن مسعودی مدیر کل شرکت مدارس غیر دولتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ با بیان اینکه روند ابلاغ شهریه به مدارس به استناد ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس و اداره مدارس غیر دولتی بر اساس ۷ مؤلفه تعیین می شود اظهار داشت: موسسان مدارس بر اساس الگوی شهریه در این ۷ مؤلفه نظرات خود را اعلام می کنند و اظهار موسس به آموزش و پرورش منطقه ارجاع داده می شود و در این مرحله اعضای دیگر کمیته نظارت منطقه که از جمله مسئول انجمن اولیا و مربیان همچنین منتخب شورای مو سسان وجود دارند این خود اظهاری را بررسی می کنند.

عبارات مهم : مدرسه
وی ادامه داد: بعد از راستی آزمایی چنانچه همه مواردی که موسس در سطح برنامه های آموزشی و پرورشی، فعالیت های فوق برنامه و برنامه های اعلام شده است بررسی و تأیید شود در مرحله بعدی به شورای نظارت استان فرستاده می شود و این شورا بر اساس قاعده تعریف شده است جهت آن بررسی ها را انجام داده و در صورت تأیید به عنوان شهریه نهایی مدرسه اعلام می کند.

مدیرکل شرکت مدارس غیر دولتی گفت: شهریه نهایی در سامانه الگوی تعیین شهریه درج شده است و از این وقت اولیا می توانند از مبلغ شهریه مدرسه فرزند خود مطلع شوند و طبق دستورالعملی که از سوی شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی به مدارس ارسال شده است موسسان موظف هستند تا مبلغ نهایی را در معرض دید اولیا قرار دهند.

مسعودی با بیان اینکه شهریه مدارس جهت هر مدرسه متناسب با شرایط است اظهار کرد: تعیین شهریه نه به شکل منطقه ای و نه به صورت استانی بوده و صرفا شرایط مدرسه و خدمات آن مبلغ نهایی شهریه را مشخص می کند.

مدیر کل شرکت مدارس غیر دولتی با اشاره به اینکه الگوی تعیین شهریه پیش از عید اعلام شده است بود بیان کرد: موسسا ن موظف هستند تا داده ها را تکمیل و ارسال کنند که به علت تعطیلات نوروز این کار کمی با تأخیر انجام شد و تا ۴ اردیبهشت ماه مهلت دادیم تا تکمیل داده ها انجام شود و بعد از این مرحله در فرصتی مقتضی شهریه ها به مناطق اعلام می شوند.

وی افزود: حداقل و حداکثری جهت شهریه ها وجود ندارد و ۷ مؤلفه در نظر گرفته شده است مشمول بر دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات، شرایط منطقه و قیمت تورم رسمی کشور آیتم های شهریه را تشکیل می دهد و این تصور که شهریه فقط با قیمت تورم رسمی کشور تعیین می شود درست نیست.

مسعودی تصریح کرد: در نظر داریم تا ۱۵ اردیبهشت ماه اعلام شهریه های نهایی انجام شود، ولی اگر روند اداری تعیین شهریه طول بکشد اطلاع رسانی های مورد نیاز جهت اولیا و موسسان خواهیم داشت تا چگونه عمل کنند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مدرسه | برنامه | برنامه | مدارس غیر دولتی | برنامه ریزی آموزشی | شهریه | سامانه | دوره تحصیلی


برچسب ها: , , , , , ,