رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امسال ۹۴ هزار نوآموز تهرانی بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت می‌کنند.

توسعه فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در طرح سنجش ، اجرای طرح سنجش جهت ۹۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ مراسم افتتاح نمادین طرح سنجش نوآموزان در مدرسه استثنایی با حضور محمد حسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنایی کشور ساریخانی منطقه پنج برگزار شد.

عبارات مهم : برنامه ریزی – برنامه
در این مراسم شهناز کریمی مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با ارائه گزارشی از طرح سنجش سال گذشته اظهار کرد: این طرح برنامه کشوری بود که همه دانش آموزان در دو مرحله برنامه ریزی شده است تحت پوشش قرار می گیرند.

وی ادامه داد: شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ۴۸ پایگاه دارد که از این تعداد ۴۷ پایگاه معمولی و یک پایگاه تخصصی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۲۵۵ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که از این تعداد ۲۹۴ نفر در مدارس استثنایی عضویت کرده و سایر آن ها به مدراس عادی مراجعه کردند.

کریمی با اشاره به اینکه هفت هزار نوآموز پیش دبستان سال گذشته در طرح سنجش سلامت قرار گرفتند، اظهار کرد: ۷۹ درصد این افراد آموزش های قبل از دبستان داشتند.

وی افزود: ۵۸ درصد از نوآموزان طرح بیمه تامین اجتماعی داشتند که ۲۹ درصد آن بیمه تکمیلی بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: جهت امسال با توجه به آینده نگری سامانه سناد ۹۴ هزار نوآموز در بدو ورود به دبستان و ۳۳ هزار نوآموز پیش دبستانی خواهیم داشت که با توجه به آینده نگری ها این تعداد زیاد کردن خواهد یافت، همچنین تلاش می کنیم ارائه خدمات جهت نوآموزان پیش دبستان زیاد کردن یابد.

وی با بیان اینکه از اسفند ۹۵ برنامه ریزی جهت طرح سنجش سلامت شروع شده است است گفت: بهینه سازی و ارتقای سطح کیفی و کمی سنجش را مورد توجه قرار داده ایم و بعضی از تجهیزات را به روزرسانی کرده ایم.

کریمی ادامه داد: ۳۰ دستگاه ادیومتر جهت سنجش شنوایی خریداری شده است و تعدادی از دستگاه های قبلی را کالیبره کرده یم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران یادآور شد: امسال تعداد دانشگاه های علوم پزشکی جهت همکاری با آموزش و پرورش در اجرای این طرح زیاد کردن پیدا کرده و در تمامی پایگاه ها یک دکتر مستقر است.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | برنامه | پزشکی | سلامت | ایران | اداره | آموزش | آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , , ,