دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از اجرای برنامه های تابستانی به طور رایگان جهت دانش آموزان عضو اتحادیه خبر داد.

اجرای رایگان برنامه های تابستانی اتحادیه انجمن های اسلامی جهت دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ نشست خبری با عنوان اوقات فراغت با حضور حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان صبحگاه امروز در محل این اتحادیه برگزار شد.

در این مراسم علامتی با اشاره به اینکه برنامه های تابستانی از اول تیرماه شروع شده است هست، اظهار کرد: رویکرد برنامه های اتحادیه در تابستان استانی و منطقه ای است و با توجه به شرایط و اقتضائات بومی و منطقه ای برنامه انجام شده است است.

وی به تفویض اختیار استان ها اشاره کرده و گفت : در چنین شرایطی برنامه ها متناسب با منطقه زندگی اجرا خواهد شد و از دیگر رویکردهای این برنامه خانواده محور بودن این امر است وهمه دستگاه های فرهنگی و تربیتی در کنار نهاد خانواده است.

اجرای رایگان برنامه های تابستانی اتحادیه انجمن های اسلامی جهت دانش‌آموزان

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه اوقات فراغت محدود به ایام تابستان نیست، گفت: مساله مهم این است که افراد به نحوی مطلوب از وقت خود استفاده کنند.

علامتی به تشریح برنامه های تابستانی پرداخت وتصریح کرد: قرارگاه های دانش آموزی مشمول بر تجمع هفتگی اعضای با حضور سرگروه ها و مربیان در قالب اجرای فعالیت های متعدد در بستر ارتباط حضوری است که مواردی همچون انتقال تجربه، مباحثه، برنامه ریزی جهت اجرای بهتر برنامه های اتحادیه را مشمول بر می‌شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بیان کرد: برنامه های قرارگاهی مشمول بر برنامه های فرهنگی، تربیتی و ورزشی است که در قالب اردوهای دانش آموزی است.

علامتی افزود: دیدار از مراکز موتلفه، حضور در مسجد و نمازجمعه، کوه پیمایی، برگزاری کلاس تقویتی، تشکیل گروه علمی و حضور در کلاس‌های مهارت آموزی، مشاوره فردی و اقدام عام المنفعه و دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از اجرای برنامه های تابستانی به طور رایگان جهت دانش آموزان عضو اتحادیه خبر داد.

وی به برگزاری خیمه معرفت اشاره داشت و گفت: این برنامه از اهداف تربیتی اتحادیه است و در قالب قرارگاه انجام می‌شود.

علامتی با اشاره به اینکه برنامه‌های دینی و معرفتی در قالب نشست‌های صمیمی برنامه‌های کوه پیمایی صورت به صورت اتفاق می‌افتد، بیان کرد:اکنون بیش از ۷، ۰، ۰قرارگاه دانش آموزی در کشور فعالیت می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار دانش آموز سراسر کشور در مقطع متوسطه دوم در برنامه‌های تابستانی طلایه داران شرکت دارند، اظهار کرد: بازه زمانی اجرای برنامه‌ها از تیر تا شهریور ماه درنظر گرفته شده است است.

وی افزود: رویکرد این طرح هوست بخشی و ارائه آموزش‌های تخصصی و تکمیلی در حوزه پرسشها تشکیلاتی است که مخاطب آن مسئولان انجمن‌های اسلامی و هیئت‌های سیاسی آمریکا است که از سال تحصیلی تازه در مدارس حاضر می‌شود.

علامتی به برنامه اردو‌های تربیتی اشاره کرد و گفت. تلاش جهت محرومیت زدایی از اولویت‌های مهم است که اردو‌های جهادی یکی از کارها مهم تربیتی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این اردو نقش مهمی در فرایند شکل گیری رفتاری و شخصیتی نوجوانان دارد که در استان‌های متفاوت در حال برگزاری است.

اجرای رایگان برنامه های تابستانی اتحادیه انجمن های اسلامی جهت دانش‌آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان طرح های عضو انجمن اسلامی یک مهارت را به عنوان یکی دیگر از برنامه نامه علی اوقات فراغت بیان کرد و افزود. این برنامه با توجه به شعار سال در قالب مهارت آموزی و آمادگی دانش آموزان جهت ورود به بازار کار است.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه بین شرکت فنی و حرفه‌ای و اتحادیه باعث استفاده از ظرفیت‌های آموزشی این شرکت جهت دانش آموزان اتحادیه در طول تابستان شده است است و بیش از ۳۰ هزار دانش آموز به طور رایگان یک مهارت را در مراکز فنی و حرفه‌ای یاد می‌گیرند.

علامتی در خصوص طرح دادرس گفت: طبق تفاهم نامه با شرکت هلال احمر بیش از ۲۰ هطار دانش آموز طی این طرح یا مهارت‌های امداد و نجات آشنا می‌شوند.

وی از برگزاری طرح کندوی کتاب در قالب معرفی کتاب‌های متفاوت جهت دانش آموزان خبر و داد و بیات کرد: در جهت اهمیت ورزش و جایگاه آن نیز یک هفته به طور خاص به عنوان هفته فعالیت‌های ورزشی در مردادماه برگزار می‌شود تا گفتمان سازی مورد نیاز جهت فعالیت‌های ورزشی رونق بیشتری پیدا کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از اجرای برنامه های تابستانی به طور رایگان جهت دانش آموزان عضو اتحادیه خبر داد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اظهار کرد: برنامه ملی چند قدم نا آسمان در جهت برنامه‌های ورزشی اتحادیه برگزار می‌شود که دانش آموزان در این برنامه به قله سبلان در نیمه دوم مرداد افزایش می‌کنند که این برنامه یا میزبانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی اردبیل است.

علامتی بیان کرد: هیئت انصارالمهدی به طور هفتگی و مستمر در سطح شهرستان‌ها با ارائه برنامه‌هایی در جهت دهه کرامت و ولایت برگزار می‌سود همچنین در روز ملی دختران از سوی معاونت خواهران ارائه می‌شود.

وی یادآور شد. اردوی آموزشی طلایه داران در طول سال اجرا شده است و اضطراری هست، ولی سایر برنامه‌ها جهت دانش آموزان اختیاری خواهد بود.

گفتنی هست، پوستر با عنوان طلایه داران فردا خاص دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی در این برنامه رونمایی شد.

اجرای رایگان برنامه های تابستانی اتحادیه انجمن های اسلامی جهت دانش‌آموزان

انتهای پیام/

برگزاری طرح هر دانش آموز یک مهارت در تابستان جهت دانش آموزان

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | تابستان | تابستانی | برنامه | برگزاری | انجمن | فعالیت | برنامه | اسلامی


برچسب ها: , , , , , , ,