برندهای برتر و موفق در زمینه کسب و کار شاخصه های راحت ای دارند که بهتر است بدانید. اجازه دهید ویژگی‌های یکسان برندهای موفق و کامیاب را بررسی کنیم تا بر آن

7 شاخصه برندهای برتر چیست؟

برندهای برتر و موفق در زمینه کسب و کار شاخصه های راحت ای دارند که بهتر است بدانید. اجازه دهید ویژگی‌های یکسان برندهای موفق و کامیاب را بررسی کنیم تا بر آن اساس شما نیز بتوانید برند خودتان را بسازید.

۷ شاخصه برتر برند های موفق

جری‌مک‌لافین اعتقاد است برند یا نمانام ادراک ذهنی آدم‌ها از شما، یک محصول، یک خدمت، یک سازمان، یک انگیزه و هدف، یا یک ایده هست. با توجه به حجم رقابتی که این روزها بیش‌تر صنایع با آن روبرو هستند، شاید چیزی مهم‌تر از این نباشد که از مسابقه بیرون بروید و با برندسازی راهبردی یک شخصیت بی‌همتا و یک گزاره‌ی ارزشی را خلق کنید.

هیچ‌کس تردید ندارد که عرضه‌ی کالاها و ارائه‌ خدمات کیفی از اهمیت برخوردار هست، ولی برندسازی موثر غالبا مهم‌ترین کاری است که مورد نیاز است کسب و کارها جهت رسیدن به رشد و شکوفایی انجام دهند. اجازه دهید ویژگی‌های یکسان برندهای موفق و کامیاب را بررسی کنیم تا بر آن اساس شما نیز بتوانید برند خودتان را بسازید.

۷ شاخصه برندهای برتر چیست؟

شناخت مخاطب

بهترین برندها یا نمانام‌ها آشنایی کاملی از خصوصیات جمعیتی بازار نشانه و علایق و شیوه‌ها و ابزارهای ارتباط‌گری آنان دارند. به استثنای ابرشرکت‌های زنجیره‌ای مثل وال‌مارت، اکثر کسب و کارها به دنبال مخاطبان نشانه مخصوصی هستند.
شناخت بازار نشانه از آن رو اهمیت دارد که ضمن حفظ هویت کلی یک برند زمینه را جهت رساندن صدا به مشتریان و دسترسی به کارزار تبلیغاتی، فراهم می‌کند و در عین حال به خلق یک پیوند انسانی و ارگانیک بین شرکت و مخاطبانش کمک می‌کند.

عبارات مهم : محصول
پر واضح است که نمی‌توان همه‌ی سلایق را پاسخ داد. به همین علت تلاش جهت جلب رضایت همه (به‌عبارتی نادیده‌انگاری مفهوم یک بازار هدف) می‌تواند معکوس عمل کند و عملا باعث شود برند یک شرکت تضعیف شود و شکست بخورد. یافتن رهیافت برندسازی درست در وهله‌ی نخست مستلزم آشنایی بازار نشانه است.

بی‌همتایی (یا منحصربه‌فردی)

یک هویت یا شخصیت برند مستلزم وجود چیزی متمایز و مشخص هست. جهت نمونه ، اپل را در سراسر دنیا به خاطر محصولات خلاقانه و نیز جاذبه‌ی زیباشناسی و مینی‌مالیستی(ابزارک‌سازی) می‌شناسند.
پیتزا دومینو مجبور بود که به مشتریانش تضمین بدهد که پیتزاهایشان تا ۳۰ دقیقه خواهد رسید و در غیر این‌صورت مجانی هستند.شرکت تامس(TOMS) جهت ایجاد جاذبه‌ی فروش به ازای خرید هر جفت کفش یک جفت کفش را به رایگان به کودکان نیازمند اهدا می‌کند.
خلق یک شخصیت یا هویت در عرصه‌ی اقتصاد و دنیای کسب و کار به یک ایده‌ی انقلابی نیاز دارد. به عبارتی دیگر مستلزم چیزی مشخص و خاص است که آن را از رقبا متمایز کند. در دنیای واقع، وجود یک شرکت فقط با یک شگرد و توانایی منحصر به فرد امکان‌پذیر است مشروط بر آن که آن شگرد واقعا خوب باشد.
به محض این که شرکت به آن شگرد پی ببرد بهتر است روی آن متمرکز شود و به موقع آن را عرضه و معروف کند. آیا می‌دانید کدام محصول، خدمت یا جاذبه‌ی فروش بی‌همتا در توان و استعداد شرکت شما وجود دارد؟ اگر نمی‌دانید بهتر است از همین حالا روش برندسازی خود را شروع کنید.

برندهای برتر و موفق در زمینه کسب و کار شاخصه های راحت ای دارند که بهتر است بدانید. اجازه دهید ویژگی‌های یکسان برندهای موفق و کامیاب را بررسی کنیم تا بر آن

اشتیاق

با این که در کوتاه‌مدت می‌توان یک برند را بدون اشتیاق ساخت، ولی حفظ و دوام آن در بلند مدت امکان‌پذیر نیست. هنگامی که شما گذشته‌ی آدم‌های بسیار موفق مثل استیوجابز را بررسی می‌کنید می‌بینید که همه‌ی آنان یک شور و شوق یا اشتیاق وصف‌ناپذیر داشتند که آنان را به حرکت وامی‌داشت تا سخت کار کنند و مداوما به افتخار و کامیابی دست یابند. آن اشتیاق به تعصب، حمیت، و لذت ناب می‌انجامد، که به انسان‌های دیگر نیز سرایت می‌کند.
مشتریان اغلب فقط نسبت به یک محصول یا خدمت تعصب و وفاداری نشان می‌دهند، که این علاقه مندی به نوبه ی خود به تبلیغات و ارجاعات شفاهی می‌انجامد. اشتیاق و عشق وافر هم‌چنین به شرکت‌ها کمک می‌کند که در برابر پرسشها و شداید مقاومت کنند.

یکسانی

وقتی مشتریان جهت تکرار خرید به یک شرکت یا محصولات و خدمات آن مراجعه می‌کنند معمولا انتظار دارند همان سطح کیفیت را که اولین‌بار تجربه کردند دوباره دریافت کنند. رستوران‌ها و کیفیت غذاها و خدمت‌شان عالی ترین مثال از این دست هست. آدم‌ها دوست ندارند از شرکتی خرید کنند که نمی‌توان به یکسانی یا ثبات کیفیت آن اتکا کرد.
با این که اکثر صنایع از رقبا و مسابقه اشباع شده‌اند ولی نداشتن ثبات یا یکسانی کیفیت می‌تواند علت کافی جهت مشتریان باشد تا از جاهای دیگر خرید کنند. به همین علت است که اهمیت دارد یک استاندارد کیفی معینی جهت محصول یا خدمت رعایت شود، مک دانلدز مثال بارزی از یک برند است که یکسانی و ثبات رویه‌ی شگفت‌انگیز و کم‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.
این قدرت برتر صنعت تغذیه‌ی فوری به مشتریان پر و پا قرصش منویی از غذاها را عرضه می‌کند که در سراسر دنیا یک دست و یکسان هست. تفاوتی ندارد که یک نفر غذایش را در فلوریدا یا چین سفارش ‌بدهد چون اطمینان دارد که بیگ‌مک در همه جا طعم و مزه‌ی یکسان دارد.

رقابت

رسیدن به سطح برتر دنیا کسب و کار به هیچ وجه کار آسانی نیست. جهت آن که یک برند بتواند نامی را جهت خود بسازد مورد نیاز است اعضای تیم در مسابقه کامیاب شوند و دائما در جنب و جوش باشند که بهتر بشوند. این اصل اساسی جوهره‌ی کتاب سیهاکز کوچ پیت کارول، با عنوان “همیشه برنده”، و نیز روش مدیرت تیم به وسیله وی است.
هیچ‌یک از بازیگران مهم هر صنعتی به امید مصرف‌کنندگان‌شان نمی‌نشینند. برعکس، آنان دوست دارند بدون خستگی در جهت برندسازی، و بهینه‌سازی برندشان آن قدر تلاش کنند تا از انتظارات مصرف‌کنندگان پیشی بگیرند. نتیجه‌ی نهایی می‌تواند یک برند باشد که به طور مداوم در راس و فراز صنعت جای دارد.

۷ شاخصه برندهای برتر چیست؟

معرفی

بخش بزرگ دیگری که به عنوان یکی از ویژگی‌های برندهای متمایز و موفق آشنا شده است است توانایی دسترسی به مصرف‌کنندگان از طریق چند کانال اطلاع‌رسانی و ارتباط‌گری هست. بدیهی است که شرکت‌های بزرگ از مزیت تبلیغات برخوردارند، چون بودجه‌ی بازاریابی بزرگ‌تر و روابط پردامنه‌تری دارند.
آن‌ها می‌توانند هزینه‌ی تبلیغات هنگفت تلویزیونی را بپردازند، در مجلات مشهور و پرطرفدار جهانی نقش مهم را داشته باشند، و رتبه‌ی بالایی را در نتیجه های موتورهای جستجوگر اینترنتی مثل گوگل کسب کنند، با این وجود، اینترنت و رسانه‌های اجتماعی فاصله‌ی بین شرکت‌های بزرگ و کوچک را باریک‌تر کرده‌اند.
در حال حاضر در مقایسه با گذشته ابزارهای اطلاع‌رسانی بیش‌تری وجود دارد که به تمام شرکت‌ها وقت ساختن برندشان را می‌دهد. هر شرکتی با حضور در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر، لینکداین، و گوگل‌پلاس می‌تواند تقریبا به هر مصرف‌کننده‌ای دست یابد. فقط باید بداند چگونه این کار را انجام دهد.(مهم‌ترین بخش یا شاخصه همین است.)

رهبری

مثل هر جامعه‌ پررونق یا تیم‌های ورزشی، عموماً یک رهبر بانفوذ نیز ورای هر برند موفقی هست. این آدم جهت شرکت‌های بزرگ ممکن است مدیر ارشد اجرایی(عموما مدیرعامل) باشد. ولی در شرکت‌های کوچک‌تر معمولا خودمالک این نقش را برعهده دارد.
جهت هماهنگ کردن کوشش‌های اعضای تیم و حرکت به سوی یک چشم انداز راهبردی از یک برند، یک نفر باید پیش قدم شود و هدایت کشتی را بر عهده بگیرد. این رهبر پرسشها غامض را حل و فصل می‌کند و جهت ایجاد هماهنگی بین افراد به عنوان رابط بین بخش‌های متفاوت عمل می‌کند. رهبران هم‌چنین انگیزه‌دهندگان و مشوقان ماهری هستند و خوب می‌دانند چگونه توانمندی‌ها و قوت‌های اعضای متفاوت تیم‌ها را بیشینه کنند.

برندهای برتر و موفق در زمینه کسب و کار شاخصه های راحت ای دارند که بهتر است بدانید. اجازه دهید ویژگی‌های یکسان برندهای موفق و کامیاب را بررسی کنیم تا بر آن

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bazdeh.com

۷ شاخصه برندهای برتر چیست؟

واژه های کلیدی: محصول | محصولات | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , ,