شرکت هایی که محصولی را تولید و توزیع می کنند؛ در این شرکت ها جهت یک یا چند نوع کالا بازاریابی می شود.

5 راه جهت تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق

شرکت هایی که محصولی را تولید و توزیع می کنند؛ در این شرکت ها جهت یک یا چند نوع کالا بازاریابی می شود.
گام هایی که باید بردارید
با نگاهی اجمالی به صفحه نیازمندی های روزنامه، آگهی استخدام جهت حرفه هایی مانند: بازاریاب، مدیرفروش، مسئول فروش، کارشناس فروش و… را مشاهده خواهید کرد که همه این عناوین در واقع به یک شغل اطلاق می شود که همان کار بازاریابی است و به این اسامی در کشور عزیزمان ایران مرسوم شده است هست. جهت این که بتوانید در میان انبوهی از این آگهی ها گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید چند توصیه را به طور مختصر بیان می کنم:
۱ – مشخص کنید در چه حوزه ای تصمیم به فعالیت دارید

عبارات مهم : زندگی – بازاریابی
شرکت ها یا مجموعه هایی که متقاضی بازاریاب هستند چند نوع هستند:
الف – شرکت هایی که محصولی را تولید و توزیع می کنند؛ در این شرکت ها جهت یک یا چند نوع کالا بازاریابی می شود. البته اگر کالایی که قرار است بازاریابی شود دارای برند معتبر و آشنا شده است ای باشد کار راحت تر است ولی بازاریابی و فروش محصول شرکت های نوپا که به تازگی وارد بازار شده است اند وقت و انرژی بیشتری می طلبد. البته باید خاطرنشان کنم که به طور معمول شرکت های نو بنیان سهم بیشتری از مبلغ فروش را به بازاریاب ها تخصیص داده شده است می دهند.

ب – بعضی شرکت های دیگر شرکت های تبلیغاتی هستند که کار ساخت بولتن ها و بروشورهای تبلیغاتی و طراحی کاتالوگ و برگزاری سمینار و همایش های متفاوت را بر عهده دارند. در این شرکت ها بخشی از فعالیت بازاریابان به صورت بازاریابی تلفنی است.
ج – شرکت های دیگر شرکت هایی هستند که یک خدمت را به مشتری ارائه می دهند و جهت خدمات خود به دنبال مشتری می گردند. کار بازاریابی خدمات این شرکت ها مسئله تر هست. لیکن در بخش بازاریابی یک کالا، شما با یک سخت افزار روبه رو هستید که ملموس و آشنایی و آینده نگری عملکرد آن راحت تر است ولی معرفی یک خدمت و شناساندن آن به مشتری تا حدی دشوارتر هست. مانند بعضی خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و…
۲ – توجه داشته باشید که اگر به محصول یا خدمتی علاقه مند باشید راحت تر و بهتر آن را بازاریابی خواهید کرد. آیا که جهت آشنایی زیاد آن مشتاق تر خواهید بود و با عشق و علاقه مضاعفی آن را معرفی می کنید.
۳ – یک اصل کلی در کسب و کار وجود دارد و آن این که : همواره « امنیت شغلی » و « میزان درآمد » با یکدیگر رابطه تصویر دارند. کارهایی مانند بازاریابی کارهای پر ریسکی هستند که اگرچه درآمد بالایی دارند ولی امنیت شغلی کمی دارند بعد اگر امنیت شغلی برایتان مهم است جهت برطرف این مسئله مبلغی را به عنوان درآمد ثابت به کارفرمای خود پیشنهاد کنید و مابقی را می توانید به صورت درصدی بگیرید.
۴ – جهت یافتن کار عجله نکنید گزینه ها و شرایط متفاوت را بررسی کنید لیکن متاسفانه امروزه بعضی شرکت ها بازاریاب ها را مورد استثمار کاری قرار می دهند. تا حد امکان با افراد و شرکت های معتبر کار کنید.
۵ – هنگامی که وارد بازار کار شدید تا جایی که می توانید داده جمع کنید. در بازاریابی بااهمیت ترین گنج شما داده هایی هستند که به صورت اطلاعات در می آیند و بعدها و به صورت مداوم می توانیداز آن ها استفاده کنید.
همیشه با برنامه جلو بروید و برنامه ها و نقشه هایتان را مکتوب کنید از عوض کردن نهراسید و از تمامی افراد و موقعیت های متفاوت در محیط کارتان چیزی بیاموزید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com

مطالب پیشنهادی :

بازاریاب ها جهت زیاد کردن فروش ارزش این مطلب را بخوانند!
یک روز فروشنده موفق
كليد موفقيت شما در هدايت يك كسب و كار موفق
۱۰ توصیه بازاریابی جهت کسب و کارهای کوچک
چرا در کارمان موفق نمی شویم؟

واژه های کلیدی: زندگی | بازاریابی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |

دانلود و مشاهده آموزش تکنیک تست زنی تمییز عربی کنکور استاد مصطفی آزاده


برچسب ها: , , , ,