پیدا کردن کار یکی از بزرگترین پرسشها هر انسانی هست. اگر می خواهید در پیدا کردن کار به مشکلی بر نخورید از این ۵ اشتباه دوری کنید.

5 اشتباه بزرگ در پیدا کردن کار

پیدا کردن کار یکی از بزرگترین پرسشها هر انسانی هست. اگر می خواهید در پیدا کردن کار به مشکلی بر نخورید از این ۵ اشتباه دوری کنید.

راه های زیادی وجود دارد تا بتوانید کار مورد علاقه ی خود را به دست آورده و یا از دست بدهید. این مقاله راجع به پنج اشتباه بزرگی است که افراد هنگام پیدا کردن کار تازه مرتکب شده است و نتیجه دلخواه را نمی گیرند.

تقاضا دادن بدون برنامه

بسیاری از افراد زمانی که بدون کار هستند فکر می کنند در صورت تقاضا دادن جهت هر موقعیت شغلی می توانند شانس خود را جهت پیدا کردن شغل مورد نظر اوج ببرند، در حالی که این کار شانس مهم شما جهت گزینش درست را از بین می برد. مدیر استخدام کارمندان ، لیزا آرنولد می گوید، ” افرادی که می گویند نباید هیچ موقعیت و مکانی را رد کرد،در واقع به خودشان ضرر می رسانند. افرادی که موقعیت شغلی خاصی در نظر ندارند، موفقیت خوبی در بازار کار نخواهند داشت ولی بر تصویر کسانی که شغل مورد نظر خود را شناسایی کرده و راه های رسیدن به آن را بررسی می کنند، در این راه موفقیت از آنشان خواهد شد.

۵ اشتباه بزرگ در پیدا کردن کار

از حضور اینترنتی غافل بودن

زمانی که دنبال کار هستید، حضور فعال و حرفه ای در دنیای مجازی یک مزیت عالی محسوب می شود. آرنولد می گوید، ”افراد ی که حضور فعال در دنیای مجازی دارند، شانس بیشتری نیز جهت یافتن شغل مورد نظر خود دارند. یکی از نخستین سئوالاتی که در جلسه استخدام پرسیده می شود تعداد ارتباطات در صفحه ی لینکدین می باشد؟ ( نظر سیامک احمدیان : در سطح مدیران، جوان و یا با تجربه، در کشور عزیزمان ایران هم تدریجا کسب اهمیت می کند) این عنوان حائز اهمیت هست. شما از طریق اطلاعات مرتبط با کارتان که در فضای مجاز به اشتراک می گذارید نیز می توانید مدیران استخدام را قانع کنید که شما از تغییراتی که در صنعت مرتبط با شما رخ می دهد آگاه هستید.“

ارائه توضیحات اضافی در رزومه

آرنولدی می گوید ، ”بیشتر افراد عادت دارند در رزومه کاری خود راجع به مکان و تاریخ شغل های قبلی خود توضیحات مفصلی می دهند که این عنوان نه جالب است و نه کمکی به جلب رضایت مدیران استخدام می کند. به جای اینکه از مکان و وقت استخدام های قبلی خود صحبت کنید، راجع به مهارت هایی که یاد گرفته اید، مشکلاتی که حل کرده اید و ارتقاء شغلی که به خاطر مهارت هایتان به دست آورده اید توضیح دهید. به جای توضیحات اضافی ، زیاد راجع به فعالیت هایتان صحبت کنید. باید خبر روشن و واضحی را انتقال یافته کنید.“

 پیدا کردن کار یکی از بزرگترین پرسشها هر انسانی هست. اگر می خواهید در پیدا کردن کار به مشکلی بر نخورید از این ۵ اشتباه دوری کنید.

عدم تحقیق کافی راجع به شرکت مورد نظر

به نظر غیر ممکن میرسد افراد راجع به شرکتی که رزومه فرستاده اند تحقیق نکرده باشند ولی واقعیت این است که افراد زیادی این کار را انجام نمی دهند. حتما زمانی را به این امر تخصیص داده شده است دهید، این کار باید مأموریت مهم شما باشد. باید راجع به نقاط قوت و ضعف شرکت مورد نظر تحقیق کافی کرده باشید. آیا نام این شرکت به تازگی ها در اخبار روز مطرح شده است است؟ اگر نه، چه دلیلی داشته است؟ با تحقیق کافی راجع به شرکت مورد نظر می توانید محتوای مناسب جهت رزومه خود جهت ارسال پیدا کنید.

خود را دست کم گرفتن

وقتی شغلی که دوست دارید را شناسایی کردید، حضور خود در دنیای مجازی را گسترش دادید و تحقیقات مورد نیاز راجع به شرکت مورد نظر را انجام داده و رزومه خود را ارسال کردید، به کمتر از آنچه که لایقش هستید قانع نشوید.حتمااز میزان دریافتی در شغل های مشابه در شرکت های دیگرمطلع شوید. آرنولد می گوید،”ارزش خود در بازار کار را بدانید و هرگز به کمتر از آنچه که لایقش هستید قانع نشوید. زیاد اوقات افراد به چیزی کمتر از ارزش واقعی خود قانع می شوند که این عنوان دنیای حرفه ای آن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

۵ اشتباه بزرگ در پیدا کردن کار

گردآوری :گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : تحقیقات
منبع : banki.ir

واژه های کلیدی: تحقیقات | استخدام | دنیای مجازی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,