تجارت | تمرکز | زندگی | خلاقیت | خلاقیت | موفقیت | اهداف مالی | کسب موفقیت | برنامه ریزی

5رمز موفقیت در کار

کسب موفقیت در همه ی زمینه ها چه تحصیل، زندگی شخصی و تجارت و کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار هست. همه جهت رسیدن به موفقیت تلاش میکنند و البته جهت کسب موفقیت از برنامه ریزی خوب هم در زندگی و هم در کار استفاده میکنند. جهت رسیدن به موفقیت تلاش و پشتکار نخستین چیزی است که باید از آن بهرمند شویم همچنین مطالعه و کسب علم و دانش و تجربیات هم میتواند به ما یاری کند تا سریعتر به موفقیت برسیم.
برای موفق شدن در کار و شغلی که داریم چه به عنوان کارفرما و یا کارمند ابتدا باید علاقه و انگیزه ی کافی جهت کار وجود داشته باشد افرادی که با علاقه مشغول به کار میشوند معمولا موفقیت بیشتری کسب میکنند و راحت تر میتوانند با چالش های کاری مقابله کنند بنابراین انگیزه و علاقه لازمه ی موفقیت در کسب و کار هست. ولی ۶ رمز موفقیت در کار به ما یاری کند تا سریعتر بتوانیم با تلاش و پشتکار زیاد به نتیجه ی خوب برسیم.

عبارات مهم : تجارت

۱ – نظم و ترتیب در کار
جهت شروع هر کاری یک اهدافی وجود دارد اهدافی که میخواهیم در کسب و کارمان به آن دست یابیم را باید جهت خودمان تعریف کنیم. داشتن نظم و ترتیب در کار ابتدا با نوشتن اهداف شروع میشود بعد از آن باید جهت رسیدن به این اهداف یک برنامه ریزی منظم و خوب داشته باشیم تا با استفاده از آن بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم. یک برنامه ریزی منظم که در جهت رسیدن به اهداف ما باشد در این برنامه ریزی باید آنچه را که به بهتر شدن تجارت و کسب و کار کمک میکند را یادداشت کنید به عنوان نمونه آشنایی مصرف کنندگان، نیازهای آنها، رقبا، خدمات و محصولاتی که ارائه میدهیم و… باید در برنامه ریزی که داریم به صورت منظم نوشته شوند تا با استفاده از آن به ترتیب بتوانیم کسب و کار خود را رو به جلو ببریم.
۲ – تلاش و جدیت
برای رسیدن به موفقیت باید تلاش و پشتکار فراوان داشت باید تلاش کنیم که در آن تجارت و کسب و کاری که داریم عالی ترین باشیم داشتن عالی ترین عملکرد در کار و ارائه عالی ترین محصولات با کیفیت اوج از جمله مواردی است که نیاز به تلاش و جدیت در کار دارد. جیم کولین نویسنده ی کتاب های متفاوت در زمینه ی موفقیت تجارت ها اعتقاد است که جهت موفق شدن در کار باید به ۳ توصیه توجه کرد: ۱- کار کردن با علاقه ۲ – تولید محصولاتی که بتواند در نهایت ما را به اهداف مالی خود و موفقیت های آن نیز برساند.
۳ – مقابله با چالش های کاری
در هر کار و تجارتی پرسشها و چالش ها وجود دارند بنابراین باید با استفاده از تجربیات خود از موانع کاری عبور کنیم و همچنین تشخیص راه هایی که سرعت عمل ما را در کار زیاد کردن میدهد یک فاکتور مهم جهت از بین بردن چالشها است که بتوانیم سریعتر به اهداف خود برسیم.
۴ – خلاقیت
تجارت های موفق همگی دارای خلاقیت هستند. خلاقیت باعث ایجاد تنوع در محصولات و خدماتی است که یک تجارت آنها را ارائه میدهد. تمرکز روی این اصل مهم میتواند به ایجاد محصولی با کیفیت و تنوع اوج یاری کند که هنگامی که محصولات از کیفیت خوب برخوردار باشند قطعا میزان مصرف کنندگان زیاد میشود و در نهایت درآمد زایی یک تجارت زیاد کردن می یابد. هر چقدر که توانایی بیشتری در ایجاد خلاقیت در کار داشته باشیم موفق تر خواهیم بود.
۵ – تمرکز
تمرکز کردن روی اهداف در کار و همچنین روی بهتر کردن نوع کار و گسترش آن از دیگر عواملی است که به موفقیت یک تجارت کمک میکند. عالی ترین روش جهت تمرکز زیاد در کار این است که برنامه ریزی روزانه جهت انجام کارهای خود داشته باشید. به عنوان نمونه هر روز برنامه ریزی روز بعد را انجام دهید تا نظم و تمرکز در کار زیاد کردن یابد.
۶ – تشویق و ترغیب
تشویق و ترغیب و انگیزه دادن به کارمندان و تیم کاری به موفقیت زیاد کمک میکند. در اصل اشتیاق کافی جهت انجام کار راه رسیدن به موفقیت را ساده تر میکند. تشویق و ترغیب جهت ایجاد تنوع در کار، گسترش و توسعه آن همگی نیاز به تشویق و ترغیب کافی دارد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir

مطالب پیشنهادی :

رازهای موفقیت شغلی از زبان علی‌اكبر رفوگران پدر خودکار بیک ایران!
رموز موفقیت در زندگی و کار
راز موفقیت معروف ترین آلبالو فروش تهران
۸ فاکتور طلایی جهت موفقیت در کسب و کار!
كليد موفقيت شما در هدايت يك كسب و كار موفق

واژه های کلیدی: تجارت | تمرکز | زندگی | خلاقیت | خلاقیت | موفقیت | اهداف مالی | کسب موفقیت | برنامه ریزی


برچسب ها: , , , , , , ,