ممکن است گاهی از خود پرسیده‌ باشیم آیا در محیطی که تعداد زیادی نیرو مشغول به‌ کارند، تنها افراد معدود و خاصی در شغل خود ترفیع می‌یابند؟

4 راز جهت ارتقای شغلی در محل کار

ممکن است گاهی از خود پرسیده‌ باشیم آیا در محیطی که تعداد زیادی نیرو مشغول به‌ کارند، تنها افراد معدود و خاصی در شغل خود ترفیع می‌یابند؟

افراد چگونه در کارشان پیشرفت می کنند

بیشتر ما این تجربه را در مجموعه کاری خود داشته‌ایم که یک نفر از همکاران ارتقای شغلی پیدا می کند و در کار خود ترفیع می یابد. ممکن است گاهی از خود پرسیده‌ باشیم آیا در محیطی که تعداد زیادی نیرو مشغول به‌ کارند، تنها افراد معدود و خاصی در شغل خود ترفیع می‌یابند؟ حتی شاید متعجب شده‌باشیم و این پرسش در ذهن مان ایجاد شده‌باشد که آیا با وجود توانمندی‌های برابر یا حتی زیاد ما و سایر همکاران از شخص ارتقا‌ یافته، این اتفاق جهت ما رخ نمی‌دهد؟ در هفته‌های پیش رو راجع به ویژگی‌های افرادی صحبت خواهیم کرد که در شغل خود ارتقا می‌یابند.

۴ راز جهت ارتقای شغلی در محل کار

مهره‌های کلیدی

به طور تقریبی در همه مجموعه‌های کاری، به جز مدیر یا مدیران ارشد، حداقل یک نفر وجود دارد که حکم مهره کلیدی را دارد؛ کسی که در مجموعه می‌شود روی توانمندی‌ها و کارهایش حساب کرد، پیش‌بینی‌های خوبی می‌‍‌‌کند، در مواقع ناسازگاری‌ها و چالش‌ها واکنش‌ها به جایی اتخاذ می‌کند، پرسشها احتمالی پیش روی مجموعه یا شرکت را به موقع یادآور می‌شود و به طور کلی، کسی است که مدیران روی حرف او حساب می‌کنند.

انجام کارهای داوطلبانه

انجام کارهای به میل خود در کنار وظایف محوله، یکی از کارهایی است که زمینه‌ساز ارتقای شغلی می‌شود. با انجام فعالیت‌های داوطلبانه، دیگران به سایر مهارت‌های شما پی می‌برند و متوجه می‌شوند در زمینه‌های دیگر هم می‌توانید حل کننده پرسشها باشید. از سوی دیگر، این کار علاقه‌مندی و توجه خاص شما را به شرکت و مجموعه یادآور می‌شود.

ممکن است گاهی از خود پرسیده‌ باشیم آیا در محیطی که تعداد زیادی نیرو مشغول به‌ کارند، تنها افراد معدود و خاصی در شغل خود ترفیع می‌یابند؟

دوست داشتن همکاران خود

به طور معمول افرادی که ترفیع شغلی می‌گیرند، کسانی هستند که روابط مناسبی با سایر همکاران دارند، با آن‌ها یکرنگ و صمیمی هستند وخود را تافته جدا بافته فرض نمی‌کنند. بنابراین از داشتن روابط خشک با اطرافیان در محیط کار بپرهیزید، به نیازهای همکاران خود اهمیت دهید و امور را به شکل خشک و غیر قابل انعطاف انجام ندهید.

خواستار ایجاد عوض کردن در زندگی شغلی خود

افرادی که ارتقا می‌یابند، کسانی هستند که مدت‌هاست خواستار عوض کردن در کار خود و به دنبال زیاد کردن مهارت‌های مرتبط با کار خود می‌باشند. مدیر یک مجموعه کسی را جهت ترفیع شغلی در نظر می‌گیرد که پیشرفت و زیاد کردن محسوسی در مهارت‌های شغلی خود داشته باشد و در وقت زیاد کردن فعالیت‌های سازمان، شروع یک پروژه تازه یا کار نویی که سایر کارکنان میل به چندانی به آن ندارند، آمادگی خود را جهت انجام کارها ابراز می‌دارد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com

۴ راز جهت ارتقای شغلی در محل کار

واژه های کلیدی: زندگی | مجموعه | همکاران | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,