هر لحظه بابت چیزهایی که باعث خوشحالی شما می شوند از همکارانتان سپاسگذاری کنید. هنگامی که از واکنش‌ها و یا تصمیم خاصی از سوی آنها ناراحت می شوید بلافاصله ابراز

10 کلید جهت درخشیدن در محل کار

هر لحظه بابت چیزهایی که باعث خوشحالی شما می شوند از همکارانتان سپاسگذاری کنید. هنگامی که از واکنش‌ها و یا تصمیم خاصی از سوی آنها ناراحت می شوید بلافاصله ابراز کنید به این ترتیب تلاش کنید هر لحظه صادق باشید تا اطمینان مردم به شما زیاد شود.
۸ ساعت ، حداقل زمانی است که هر یک از ما در محیط کار سپری می کنیم به عبارت روشن تر بخشی از زندگی ما در محیط کار و در کنار همکارانمان می گذرد. بعد کار و پیشه ما علاوه بر منبع در آمد مشخص کننده سبک زندگی مان هم هست.
درخشش و موفقیت در محل کار، هم در عرصه اجتماعی اهمیت دارد و هم در پذیرش اجتماعی مان تاثیر گذار است در این گزارش به شما می آموزیم که چطور در محیط کار بدرخشید و علاوه بر هماهنگی و زندگی مسالمت آمیز با همکارانتان بتوانید به پیشرفت های شغلی هم دست یابید.

عبارات مهم : زندگی

۱ – از آنچه در شرکت می گذرد مطلع باشید
در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات مشهور است خیلی زشت است که در جایی مشغول کار باشید و از آنچه در شرکت می گذرد مطلع نباشید.
هر کامندی باید از نحوه انجام امور و پروسه کارها در سازمانی که در آن کار می کند مطلع باشد حتی اگر به طور مستقیم با کارش در ارتباط نباشد.
۲ – چارت سازمانی خاص خودتان داشته باشید
در هر شرکت و مجموعه ای یک سری شبکه روابط آشکار و رسمی و یک سری روابط نانوشته و تاثیر گذار وجود دارد تلاش کنید افراد مهم و تاثیر گذار شرکتتان را بشناسید و بدانید سرنخ هر کاری دست چه کسی است!
۳ – وامدار فرد یا گروهی نباشید
سعی کنید بیش از اندازه به گروه یا فرد خاصی وابسته نشوید در هر شرکتی بخش های مختلفی فعالیت می کنند و بعضی کارکنان شرکت زیاد از سایرین با یکدیگر صمیمیت دارند شما تلاش کنید با همه در ارتباط باشید ولی به هیچ کدام بیش از اندازه وابسته و وامدار نشوید.
۴ – رگ های حیاتی شرکت را بشناسید
هر سازمانی یک سری پروژه ها و فعالیت های خاص و بعضا محرمانه دارد که منبع مهم درآمد آن مجموعه به حساب می آید. تلاش کنید شریان های مهم فعالیت های شرکت و پروژه های مهم و اینکه در چه مرحله ای هستند را به خوبی بشناسید.
۵ – معقول باشید
سعی کنید تصویری درست از خودتان و شخصیتتان را در بین همکاران جا بیاندازید. کسی که در پی به ثمر رساندن امور است ،هیچ کاری را سر سری انجام نمی دهد و تلاش می کند جایگاه خودش و همکارانش را ارتقا بخشد.
۶ – دیگران را در جریان امور بگذارید
آنچه در دست دارید و مشغول انجام آن هستید به سایر همکارانتان معرفی کنید تلاش کنید ضمن استفاده از نظرات سازنده آنها در جمع احساس همکاری و همکاری به وجود آورید.
۷ – باهمه سازگار باشید
سازگاری به معنای نقش بازی کردن، تبدیل شدن به شخص دیگری نیست بلکه مقصود این است که انعطاف داشته باشید و با همه واکنش‌ها محترمانه ای داشته باشید به تک تک همکارانتان جدا از موقعیت شغلی شان، سطح اجتماعی و ارتباطاتشان احترام بگذارید.
۸ – رازدار باشید
در طی روز حرف ها و رازهای مختلفی ممکن است به گوش شما برسند بهتر است در اینچنین مواردی رازدار باشید و به عرصه ای که مربوط به حرفه شما ست وارد شوید ولی نظر های شخصی خودتان را در آن دخیل نکنید.
۹ – انتظارات معقول داشته باشید
همیشه جهت در خواست هایی به اتاق مدیر بروید که قابل اجرا باشند و در جاهایی صحبت کنید که حرف شما تاثیر گذار باشد در غیر اینصورت مثل رادیویی خواهید شد که هر لحظه روشن است ولی کسی به آن گوش نمی دهد!!
۱۰ – صادق باشید
همیشه بابت چیزهایی که باعث خوشحالی شما می شوند از همکارانتان سپاسگذاری کنید. هنگامی که از واکنش‌ها و یا تصمیم خاصی از سوی آنها ناراحت می شوید بلافاصله ابراز کنید به این ترتیب تلاش کنید هر لحظه صادق باشید تا اطمینان مردم به شما زیاد شود.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir

مطالب پیشنهادی :

عادت های غلط در محیط کار که باعث اخراج شدن تان می شود
۵ اشتباه بزرگ در محیط کار

نشانه های این که او به شما علاقه دارد!

۷ راه جهت شاد بودن در محل کار

هرگز در محل کار این حرف ها را نزنید

واژه های کلیدی: زندگی | فعالیت | تاثیر گذار | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,