ممکن است شما نیز جز کسانی باشید که ۱۰ دقیقه آخر وقت کاریشان را به ساعت خیره می شوند و ثانیه ها را می شمارند تا سریعتر رهایی یابند و شاید برعکس خودتان را به گونه

10 عادت افراد موفق جهت به آخر بردن روز کاری شان

با این عادت ها روز کاری تان را به عالی ترین شکل به آخر می رسانید.

ممکن است شما نیز جز کسانی باشید که ۱۰ دقیقه آخر وقت کاریشان را به ساعت خیره می شوند و ثانیه ها را می شمارند تا سریعتر رهایی یابند و شاید برعکس خودتان را به گونه ای غرق در کار می کنید که حتی متوجه نمی شوید زمانش رسیده تا دفترتان را ترک کنید و بعد هم بلافاصله وسایل خود را جمع کرده و بدون خداحافظی با همکاران راهی منزل می شوید.

۱۰ عادت افراد موفق جهت به آخر بردن روز کاری شان

اگر هر یک از دو سناریوی یاد شده است در اوج جهت شما صحت دارد بهتر است در روتین نهایی روز کاری خود تجدید نظر کنید.

مایکل کر (Michael Kerr)، یکی از نویسندگان موفق کتاب های مرتبط به کسب و کار، می گوید: “شیوه ای که ساعت کاری تان را به آخر می برید اهمیت بسیاری دارد” لیکن می تواند بر روحیه شما در باقیمانده روزتان و همین طور روابط اجتماعی تان اثرگذار باشد. امکان دارد این مسئله کیفیت خواب شبانه شما را نیز تعیین کند و کیفیت خواب شبانه بر عملکرد فردای شما تاثیر می گذارد.
لین تیلور، یک متخصص فضای کسب و کار، می افزاید بیش تر افراد موفق جهت به آخر بردن روز کاری خود از روتین یکسانی استفاده می کنند و همین عادات تکراری باعث می شوند آنان روز بعد کار را بهتر و با تمرکز بیش تری شروع کنند.

این عادات به قرار زیر هستند:

عبارات مهم : زندگی
۱ – به روز کردن کارهای روزانه
مایکل کر می گوید افراد موفق در زمینه ی کسب و کار همواره یک فهرست منظم از کارهای روزانه خود دارند و در آن هر موردی را که مورد نیاز است به آخر برسانند ثبت می کنند. ۱۰ دقیقه ی نهایی روز کاری این افراد زمانی است که آنان به سراغ کارهایی که باید انجام می دادند رفته، میزان پیشرفتشان را بررسی، موارد انجام شده است را از بین بردن و موارد تازه را بر اساس اولویت به آن می افزایند.این کار باعث می شود آنان فردا صبح بدانند دقیقاً از چه نقطه ای باید کار را از سر بگیرند و شروع روزشان همراه با سردرگمی نباشد.

۲ – مرتب کردن میز و فضای کار
به اتمام رساندن کارها هنگامی که نظم کافی نداشته باشید بسیار طولانی تر می شود. داشتن یک فضای کاری و همین طور میز مرتب به ذهن شما کمک می کند تا با سازماندهی بیش تری فکر کنید و امور را راحت تر اولویت بندی کنید. هم چنین باعث می شود به وسایل و اسناد مورد نیاز خود سریع تر دسترسی پیدا کنید و سرعت جلو رفتن کار نیز زیاد کردن یابد.

ممکن است شما نیز جز کسانی باشید که ۱۰ دقیقه آخر وقت کاریشان را به ساعت خیره می شوند و ثانیه ها را می شمارند تا سریعتر رهایی یابند و شاید برعکس خودتان را به گونه

۳ – آن چه به دست آمده مورد بررسی قرار می گیرد
تیلور می گوید یکی از عوامل موفقیت این است که علاوه بر تمرکز روی مواردی که مورد نیاز است به انجام برسانید هر از گاهی آن چه که انجام داده اید را نیز مرور کنید. او می افزاید یک دقیقه وقت کافیست تا روز خود را مرور کنید و ببینید چه کارهایی انجام داده اید. در بسیاری مواقع متوجه می شوید دستاوردهای روزانه تان بیش تر از حد انتظار بوده و همین امر باعث می شود فردا را با انگیزه بیش تری شروع کنید.

۴ – توجه به غلط های ضرورت دارد
در هر روز کاری ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم، افراد موفق در آخر روز خود این غلط های را به خود یادآوری و آن ها را جهت هر لحظه به خاطر می سپارند. این که اشتباه کنیم امری پذیرفته است ولی اینکه اشتباه خود را تکرار نکنیم، از آن درس گرفته و راهی جهت جبرانش بیابیم ضرورت است و آخر روز وقت خوبی است که به این مسئله بپردازیم.

۵ – متمرکز بمانید
معمولا در آخر روز ذهن شما شروع به حرکت به سمت افکار متفاوت و غیرمرتبط می کند. تلاش کنید تا در دقایق نهایی بر روی مواردی که مشغول آن ها هستید تمرکز داشته باشید و جهت فردای خود کار اضافه ایجاد نکنید.

۶ – تعیین کردن نخستین نشانه فردا
افراد موفق فهرستی از کارهایی که باید فردا به انجام برسانند دارند و در این فهرست نخستین هدفی که باید محقق شود به شکل واضح مشخص شده است هست. تیلور می گوید شاید شما بدانید مورد نیاز است فردا دو یا سه کار مهم را باید انجام بدهید ولی بهتر است تصمیم بگیرد نخستین آن ها جهت شروع و تمام کردن کدام است.
هر چه بتوانید مسیر روز آینده ی خود را مشخص تر کنید دستاوردهای آن روز بیش تر و بهتر خواهند شد.

۷ – همکاران یک فرد موفق می دانند چه طور با او در خارج از ساعات کاری تماس بگیرند
افراد موفق به کسانی که مورد نیاز است با آن ها در تماس باشند یک روش مشخص و ساده را برقراری برقراری ارتباط در خارج از ساعات کاری ارائه می کنند. اینکه تلاش کنید در ساعات استراحت با محل کار خود هیچ ارتباطی نداشته باشید روشی اشتباه هست. شاید بعضی روزها بخواهید از کار فاصله بگیرید ولی در وقت هایی که می دانید به شما نیاز خواهد بود بهتر است یک روش منطقی ارتباط به همکاران و مدیران خود داشته باشید.

۸ – افراد موفق همواره سپاس گذار هستند
معمولا کسانی که در کار خود عالی ترین هستند همواره به کوچک ترین عملی که دیگران در محیط کارشان جهت آنان انجام داده اند توجه متقابل نشان می دهند. در بسیاری مواقع آنان آخر روز خود را با تقدیر از همکاران و مدیرانشان به اتمام می برند و همین مسئله باعث اوج رفتن نشاط و روحیه در آنان می شود.

۱۰ عادت افراد موفق جهت به آخر بردن روز کاری شان

۹ – خداحافظی کردن را فراموش نکنید
ذکر یک خداحافظی دوستانه در آخر روز به مدیران و همکاران شما نشان می دهد که با روی خوش در حال ترک محل کارتان هستید و از آن چه به انجام رسیده رضایت دارید. این امر باعث می شود فردا شروعی بهتر داشته باشید و همکاران شما بیش از گذشته همراهیتان کنند.

۱۰ – افراد موفق واقعاً محل کار خود را ترک می کنند
افراد موفق اهمیت برقراری تعادل بین کار و زندگی را می دانند و از همین روی تلاش می کنند ساعت های معقولی را به کار بپردازند. ماندن بیش از حد در محل کار باعث می شود در روزهای آتی انرژی کمتر و البته روحیه نامناسبی جهت کار کردن داشته باشید.

ممکن است شما نیز جز کسانی باشید که ۱۰ دقیقه آخر وقت کاریشان را به ساعت خیره می شوند و ثانیه ها را می شمارند تا سریعتر رهایی یابند و شاید برعکس خودتان را به گونه

گردآوری :گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع :digiato.com

واژه های کلیدی: زندگی | همکاران | افراد موفق | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,