گوگل یکی از معتبرترین شرکت ها در دنیای اینترنت است و هر لحظه در گزینش کارمندانش دقت بسیاری دارد. ولی بهتر است بدانید ترفندهای گوگل جهت زیاد کردن خلاقیت کارمندا

گوگل چگونه کارمندانش را گزینش می کند؟

گوگل یکی از معتبرترین شرکت ها در دنیای اینترنت است و هر لحظه در گزینش کارمندانش دقت بسیاری دارد. ولی بهتر است بدانید ترفندهای گوگل جهت زیاد کردن خلاقیت کارمندانش چیست؟

گوگل چگونه خلاقیت کارمندانش را زیاد می کند؟

حتما شما هم در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … با خبر هایی همچون سوالات مطرح شده است در آزمون استخدامی گوگل روبه رو شده است اید؛ سوالاتی نظیر “در یک اتوبوس چند توپ گلف جای می گیرد”. پرسش در مورد یک اتفاق نادر یا عجیب و محک زدن نوع نگاه فرد در تحلیل عنوان در جهت استخدام خلاق ترین فرد، رویکردی است که شرکت های بزرگ و مطرح جهت استخدام در پیش گرفته اند.

غول دنیای اینترنت عالی ترین روش استخدام افراد را طرح سوالات ساختاریافته در جهت شغل مورد نیاز می داند. روشی که محققین علوم مدیریتی هم به آن باور دارند. مسئله مصاحبه هایی از این دست از نظر گوگل در نداشتن روایی مورد نیاز در طرح سوالات هست. گوگل همواره توجه خاص ای به بخش آکادمیک و استفاده از تئوری ها و مطالب انتشار یافته در فضای دانشگاهی داشته همچنین این شرکت با به کارگیری عالی ترین روش های صنعت توانسته به یک تعامل دوطرفه با جامعه ی دانشگاهی برسد.

گوگل چگونه کارمندانش را گزینش می کند؟

در حال حاضر نیز با راه اندازی پروژه ی re:work به دنبال انتشار عالی ترین روش هایی می گردد که خود به آن ها رسیده هست. در نتیجه گوگل ایده ی ساخت جامعه ی کاری آینده را جهت تمام افراد و شرکت ها در سر دارد. پروژه ی re:work با نشانه انتشار تجربیات گوگل در زمینه های متفاوت و انتشار مطالعات موردی به وجود آمده هست. با مراجعه به وب سایت این پروژه به آسانی می توان به اطلاعات زیادی در زمینه های متفاوت مدیریتی دست پیدا کرد. در این وب سایت همچنین می توان به اطلاعاتی در مورد تجربیات گوگل در مورد نحوه ی ایجاد یک محیط خلاق در فضای کاری دسترسی داشت.

۴ تجربه ی گوگل جهت زیاد کردن خلاقیت در محیط کار

پیش بینی عملکرد

گوگل نخستین شرکتی نبود که در مصاحبه ی استخدامی سوالات عجیب و غیرمرتبط مطرح می کرد. با این حال نخستین شرکتی که به طور قطع ناکارآمدی آن را پذیرفت گوگل بود. مسئله مهم در برابر مدیریت خلاقیت در یک شرکت در تعریف خلاقیت نهفته هست. خیلی از افراد اعتقاد دارند که خلاقیت یک استعداد درونی است و هر کسی قادر به کشف راه های خلاقانه در مواجه با یک مسئله نیست.

مطالعات تجربی این پیش فرض را به طور کل رد می کنند. امروزه می توان افراد خلاق در شرکت ها را شناسایی کرد، کارمندان را در جهت زیاد کردن خلاقیت فردی آموزش داد و عملکرد خلاق گروه های کاری را مدیریت کرد. در این بین نیز چارچوب های تئوریکی وجود دارند که به وسیله ی آن ها می توان عملکرد افراد خلاق در سطح شرکت را زیر نظر گرفت و شاخصه های یک فرد خلاق را در هنگام استخدام شناسایی کرد.

گوگل یکی از معتبرترین شرکت ها در دنیای اینترنت است و هر لحظه در گزینش کارمندانش دقت بسیاری دارد. ولی بهتر است بدانید ترفندهای گوگل جهت زیاد کردن خلاقیت کارمندا

توسعه مهارت های مدیریتی

در مورد مدیران، گوگل تجربه ای دیگر را جهت ما به اشتراک می گذارد. این ادعا که مدیر نقشی در مدیریت خلاقیت کارمندان خود ندارد و حتی در جاهایی به از بین بردن خلاقیت اقدام می کند به طور کل اشتباه به نظر می سد. بدون حضور فعال مدیریت ایجاد فضای خلاق در محیط شرکت امکان پذیر نیست. محققین دریافته اند توانمند سازی اعضای تیم به جای نظارت بر تک تک افراد، اهمیت به اوضاع رفاهی اعضا و موفقیت آن ها، ایجاد نظر یکسان و همچنین استفاده از نیروهای مجرب جهت راهنمایی اعضا در رسیدن به اهداف یکسان از جمله عوامل مهم موفقیت و رسیدن به خلاقیت در شرکت به شمار می روند.

مدیریت تنوع

تنوع از جمله مباحث تازه در زمینه ی مدیریت منابع انسانی به شمار می رود. تنوع در محیط کار می تواند به زیاد کردن نوآوری ختم شود. با کنار هم قرار دادن افراد متفاوت از نژاد ها، قوم ها و جنسیت های متفاوت باید امید داشت که ایده ها و فکر های جدیدی در شرکت شکل گیرند. در این بین مسئله مهم در مسیر رسیدن به هم افزایی در گروه هایی با اعضای متنوع، اشتباه در فهم یکسان است. بنابراین اعضای تیم به جای بررسی و تحلیل ایده ها به قضاوت کردن یکدیگر تنها بر اساس پیش زمینه ی نژادی می پردازند. گوگل جهت برطرف این مسئله راه کارهای متنوعی در نظر گرفته هست. این شرکت با ارائه ی چارچوب ها و برگزاری کارگاه هایی جهت کم کردن اشتباه و ساخت ابزارهایی جهت اصلاح فرآیندهای کاری تلاش در برطرف سوتفاهمات در میان افراد و در نتیجه ایجاد فرهنگ خلاقیت در فضای سازمانی خود دارد.

فعالیت های تیمی

گوگل در بروزترین پست خود در وبلاگ re:work به بررسی فعالیت های تیمی پرداخته هست. این شرکت در تحقیقات خود پنج عامل در موفقیت تیم ها را معرفی می کند. امنیت روانی، وابستگی، ساختارمندی وشفافیت برنامه ها، درک یکسان از کار و تاثیر نتیجه ی کار پنج عامل مهم موفقیت تیم های کاری محسوب می شوند. در این بین امنیت روانی اعضا، راحت بودن افراد در ابراز ایده ها و علایق خود، اهمیت بیشتری جهت موفقیت تیم دارد.

گوگل چگونه کارمندانش را گزینش می کند؟

در انتها باید گفت شروع پروژه ی re:work به وسیله گوگل و تلاش این شرکت جهت به اشتراک گذاری تجربیات موفق خود در زمینه های متفاوت جای تحسین دارد و نوآوری گوگل در انتشار دانش را نشان می دهد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : zoomit.ir

گوگل یکی از معتبرترین شرکت ها در دنیای اینترنت است و هر لحظه در گزینش کارمندانش دقت بسیاری دارد. ولی بهتر است بدانید ترفندهای گوگل جهت زیاد کردن خلاقیت کارمندا

واژه های کلیدی: انتشار | مدیریت | خلاقیت | مدیریت | موفقیت | افراد خلاق | مهارت های مدیریتی | سبک زندگی


برچسب ها: , , , , , ,