کاهش استرس شغلی در محیط های کاری می تواند بازدهی کارمندان را بالاتر برده و شور و نشاطی جهت انجام کارها در آن ایجاد کنید. با ما همراه

کاهش استرس کاری با چندینه کار جالب و ساده!!

کاهش استرس شغلی در محیط های کاری می تواند بازدهی کارمندان را بالاتر برده و شور و نشاطی جهت انجام کارها در آن ایجاد کنید. با ما همراه شوید تا شما را با روش هایی جهت کم کردن استرس کاری آسنا کنیم.

چگونه استرس کاری را کم کنیم؟

رشد و توسعه‌ هر کسب‌ و کار، هدفی ایده‌آل است که تمام مدیران به‌ویژه مسئولان مجموعه‌های کوچک‌تر جهت آن برنامه‌ریزی می‌کنند. ولی جهت آن که این مهم محقق شود، نیاز به فضایی تازه حس می‌شود و این فضا باید یک‌ سری ویژگی‌های خاص و اساسی داشته باشد. جهت مثال کم کردن چشمگیر در سطح استرس کاری، می‌تواند به پویایی هر چه زیاد اعضا و حتی خود مدیر منجر شود. در این مطلب راهکارهایی راحت ولی موثر اطراف موارد مذکور ارائه می‌دهیم.

کاهش استرس کاری با چندینه کار جالب و ساده!!

مشارکت صددرصدی اعضا را جلب کنید

در هر کسب‌ و کاری، اعضا مسئولیت‌هایی تعریف شده است دارند که به صورت روزانه موظف به انجام دقیق و صحیح آنها خواهند بود ولی همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. جهت آن که قادر به دور کردن هرگونه جو استرس‌زا از مجموعه کاری خود باشید، باید بتوانید همکاری تک‌تک اعضا را جلب کنید. چنانچه اتحاد در مجموعه میان تمامی افراد برقرار شود، استرس در جوانب گوناگون نیز به تدریج از میان خواهد رفت. جلساتی هفتگی با اعضا برگزار کنید و ایده‌های جالب هر فرد در جهت کم کردن استرس‌کاری را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

با هرگونه بحران در فضای کاری برخورد کنید

کسب‌ و کار را به حال خودش رها نکنید. مدیر مجموعه وظیفه دارد به دقت اتمسفر کسب‌ و کار را مورد بررسی مدام قرار داده و هر گونه عاملی را که باعث از میان رفتن آرامش در این فضا می‌شود در حد توان از بین بردن کند. فرقی نمی‌کند این عامل چه چیزی باشد، باید بتوانید با آن برخورد منطقی داشته باشید. حال اگر چندین عامل همزمان با هم در ایجاد چنین وضعیتی دخیل هستند چه کاری باید انجام داد؟ در این اوضاع عالی ترین راه‌ حل در صورت امکان، جابه‌جایی مکان کسب‌ و کار هست. گزینش محیطی مناسب‌تر و ایجاد یک عوض کردن بزرگ می‌تواند تا حد بالایی منجر به کم کردن آشفتگی‌های موجود شود.

کاهش استرس شغلی در محیط های کاری می تواند بازدهی کارمندان را بالاتر برده و شور و نشاطی جهت انجام کارها در آن ایجاد کنید. با ما همراه

حامی تغییرات مثبت باشید و آنها را حفظ کنید

یکی دیگر از گام‌های مهم جهت به حداقل رساندن استرس در فضای کار، برخورد با دید باز هست. به‌عنوان مدیری که از مهارت‌های مهم مدیریت برخوردار است باید بتوانید با ایده‌ها و نظرات متفاوت به درستی برخورد کنید. سرکوب ایده‌های مخالف خود عاملی است که منجر به شدت یافتن تنش و استرس می‌شود. ضمن حفظ اهداف مهم کسب‌وکار و مسیری که جهت رسیدن به آنها در نظر دارید، به تمام نظرات چه موافق و چه مخالف گوش دهید. از این میان می‌توانید با مشورت و کمک اعضای کلیدی کسب‌وکار خود، ایده‌هایی را که منجر به تغییرات مثبت می‌شوند کشف و از آنها دفاع کنید.

منفی‌گرایی را ریشه‌کن کنید

از جمله آفت‌های به‌ شدت مخربی که می‌تواند یک کسب‌ و کار را درگیر خود کند، آفت منفی‌ گرایی و بدبینی هست. آنچه مجموعه‌های کاری و به‌ خاص انواع کوچک‌تر به آن نیاز اساسی دارند، انرژی مثبت است. بسیار دیده می‌شود اعضای منفی‌گرایی که با بدبینی‌های مداوم خود، در روحیه سایر افراد نیز تاثیر گذاشته و درنهایت منجر به بی‌انگیزگی کامل در کل اتمسفر کار می‌شوند. با این افراد کاملا جدی و قاطعانه برخورد کنید. حتی بهتر است آنها را از مجموعه خود از بین بردن کنید.

در مجموع جهت آنکه بتوان به تمام گام‌های مذکور به خوبی عمل کرد، نیاز به صرف مقداری وقت خواهید داشت. کمبود‌ها و نقاط ضعف کسب‌وکار خود را که باعث القای استرس شده‌اند، بررسی کرده و در جهت برطرف آنها از مراحل اشاره شده است کمک بگیرید.

کاهش استرس کاری با چندینه کار جالب و ساده!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : کم کردن استرس – زندگی
منبع : فرهیختگان

واژه های کلیدی: کم کردن استرس | زندگی | استرس | مجموعه | برخورد | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک


برچسب ها: , , , , , , ,